
Rover 25 Hulp
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Informatie van een verkoper hoogstwaarschijnlijk, Honda is betrouwbaar en DUS zit Rover vol met Honda onderdelen.Hoijong schreef:Haha ok, dacht dat er allemaal honda onderdelen in zaten, maar dat heb ik dan ergens verkeerd gelezen.
Alleen wat remdelen zijn gemeenschappelijk is rest is allemaal anders.
Let wel dit geld voor de 200 mk3/25/ZR, de 200 mk2 heeft wel flink veel gemeen met een Honda (de Concerto), terwijl de 400 mk2 veel deelt met de Civic Sedan. Maar NIET de motor, die zijn vrijwel altijd K-serie motoren die 100% Rover's eigen bouwsel zijn.
De samenwerking met honda stopte in 97 ongeveer.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
- matthias117
- MG-R Freak
- Berichten: 757
- Lid geworden op: za jun 26, 2010 7:51 pm
- Woonplaats: waasmunster
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Kan geen kwaad om even te rijden zonder die sensor. Haal wel even de draden uit elkaar en tape ze even af zodat ze geen onderling contact kunnen maken. Als de 2 buitenste draden contact met elkaar maken dan gaat de voeding van de sensor stuk. Deze komt rechtstreeks van de ecu wat inhoud dat je dan de ecu moet vernieuwen..
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Peter, volgens mij worden er bij jou meer dingen gevoed via 1 voeding (kvs temp sensor, brandstof temp sensor, klop sensor, inlaatlucht senor en je diagnose aansluiting)
Waarschijnlijk zit er dus een draadbreukje ergens dicht bij je sensor.
Heb hier niet een heel duidelijk schema van.
Als je de voeding van de positie sensor op pin 1 hebt en de massa op pin 3, dan is het een gezamelijke voeding. Wanneer dit andersom is komt de voeding wel vanuit de ecu en hebben ze een gezamelijke massa. Gek genoeg gaat die rose/zwarte draad in mijn schema nergens naartoe..
Waarschijnlijk zit er dus een draadbreukje ergens dicht bij je sensor.
Heb hier niet een heel duidelijk schema van.
Als je de voeding van de positie sensor op pin 1 hebt en de massa op pin 3, dan is het een gezamelijke voeding. Wanneer dit andersom is komt de voeding wel vanuit de ecu en hebben ze een gezamelijke massa. Gek genoeg gaat die rose/zwarte draad in mijn schema nergens naartoe..
Met buitenste 2 draden bedoel je draden die dus niet dezelfde kleur hebben? Wilde eigenlijk kleur op kleur, zoals ze straks gesoldeerd worden, ff met een klemmetje verbinden n dan laten solderen. Of kan ik dat beter niet doen? Enig idee wat zo'n ecu zou kosten? En waar zit ie?arjen schreef:Kan geen kwaad om even te rijden zonder die sensor. Haal wel even de draden uit elkaar en tape ze even af zodat ze geen onderling contact kunnen maken. Als de 2 buitenste draden contact met elkaar maken dan gaat de voeding van de sensor stuk. Deze komt rechtstreeks van de ecu wat inhoud dat je dan de ecu moet vernieuwen..
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Zo heb nu de 2 kapotte draden met elkaar verbonden via een enkel kroonsteentje. Werkt nu weer prima, dat gevoel dat gas geven niet echt effect had is nu weg. Zaterdag laten solderen en isoleren en hij kan weer prima mee.
Ander vraagje, ik heb roze koelvloeistof, maar die komt nu net onder het minimum uit. Even bijvullen dus. Welke en waar kan ik de koelvloeistof het beste kopen? Online bestellen wellicht goedkoper of maakt dat niets uit?
PS. Zijn er verder nog dingen qua slijtage waar ik op moet letten bij mijn model rover 25? Roest op de achterklep is bekend, maar dat kan ik wel verwijderen.
Ander vraagje, ik heb roze koelvloeistof, maar die komt nu net onder het minimum uit. Even bijvullen dus. Welke en waar kan ik de koelvloeistof het beste kopen? Online bestellen wellicht goedkoper of maakt dat niets uit?
PS. Zijn er verder nog dingen qua slijtage waar ik op moet letten bij mijn model rover 25? Roest op de achterklep is bekend, maar dat kan ik wel verwijderen.
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Is nu gemaakt, werkt weer prima en rijdt gewoon lekker. Alleen als ik de motor uit zet dan hoor ik lichtjes een hoge piep onder de motorkap vandaan komen, kan em niet echt lokaliseren en weet ook niet of dat altijd al was gezien ik er nu extra op let. Iemand ideeën? Zorgen maken of gewoon laten? Heb niet geklokt hoe lang het aanhoudt.