verstuivers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

verstuivers

Bericht door roland »

op de sloop een 400d zien staan hij is van bouwjaar tussen de 95 - 99
geen intercooler nu de vraag zijn dit de sdi verstuivers of niet
ik lees altijd over td di sdi maar nooit over een d vandaar.
en zijn er hier nog meer zr's met sdi's en roken ze veel of valt dat mee.
Gebruikersavatar
rover4u2nv
MG-R Core
Berichten: 174
Lid geworden op: za apr 24, 2010 4:29 am
Woonplaats: Den Haag

Bericht door rover4u2nv »

de rover 420D/220D/SD hebben allemaal sdi verstuivers.
de hoeveelheid rook hangt er vanaf hoeveel jij met de diesel pomp gaat spelen. ( smoke scew en max fuel screw. als je meer info wil verwijs ik je naar deze website (staat in het engels

http://www.roverdiesel.co.uk/menumappin ... uning.html

greetz
Honda civic B18C4 Vtec
Rover 45 Mk2 Idt Sterling


Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
arjan_m schreef:F*ck the shirt, I'll do the lady.... :mrgreen:
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

@ Roland,

ik zou zeggen, sloop ze eruit... monteer ze in de ZR... zou ik wel de turbodruk verhogen naar 1.3 - 1.4 Bar... standaard zou je iets meer rook hebben, maar door de turbodruk omhoog te zetten en eventueel een goed paneelfilter te plaatsen, kan je dit wel een stuk tegen gaan.

Heb dit zelf ook gedaan in de 45 diesel en deze heeft toch 140 PK en 330 NM... op de ZR zit een andere mapping standaard, dus deze waardes zijn heel makkelijk te behalen.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

hartelijk dank voor de reacties. :thumb:
Dan ga ik het proberen als ze 200 bar zijn maar eerst even alles
bij elkaar zoeken zo als boost gauge,Decat,filter,en een mooie demper
en dan afsluiten met een chip op maat zodat ook die egr weg wordt geschreven denk ik.
o ja wat kan je aan een pg1 bak doen da hij meer kopel aan kan?
Gebruikersavatar
rover4u2nv
MG-R Core
Berichten: 174
Lid geworden op: za apr 24, 2010 4:29 am
Woonplaats: Den Haag

Bericht door rover4u2nv »

opbouwen met (steel caged bearings en een torsen diff) ik weet niet hoe je die dingen in het nederlands heet.

greetz
Honda civic B18C4 Vtec
Rover 45 Mk2 Idt Sterling


Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
arjan_m schreef:F*ck the shirt, I'll do the lady.... :mrgreen:
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

roland schreef:hartelijk dank voor de reacties. :thumb:
Dan ga ik het proberen als ze 200 bar zijn maar eerst even alles
bij elkaar zoeken zo als boost gauge,Decat,filter,en een mooie demper
en dan afsluiten met een chip op maat zodat ook die egr weg wordt geschreven denk ik.
o ja wat kan je aan een pg1 bak doen da hij meer kopel aan kan?
Als deze verstuivers uit een Rover 400 Diesel komen, zijn ze zeker 200 Bar... Boostgauge is zeker aan te raden, maar zou zelf ook nog de GBE Evo boostcontroller kopen in engeland, deze is vele malen beter af te stellen, dan aan je wastegate te schroeven.... Decat moet je echt goed kijken naar de diameter, want je wilt niet hebben dat je het systeem smaller maakt, net als de einddemper (welke niet heel veel effect zal hebben) Chippen zal ik als jou was pas doen als je alles heb gedaan.. Je kan trouwens ook gewoon de EGR dichmaken met een metalen plaatje op de aansluiting van de inlaatspruitstuk.

De PG1 bak kan het op zich wel aan, maar inderdaad steel gaged Bearings is een goede optie, Torsen diff is een goede optie, maar daarmee verminder je alleen de Torque steer....

Als je echt verder gaat zou je goed moeten kijken naar de koppeling, want dit is dan wel het zwakkere punt in het verhaal...

mocht je hulp nodig hebben, wil ik best helpen....
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Mista T schreef: De PG1 bak kan het op zich wel aan, maar inderdaad steel gaged Bearings is een goede optie, Torsen diff is een goede optie, maar daarmee verminder je alleen de Torque steer....
Neuh, met een werkend torsen diff krijg je juist massa's Torque Steer. Normaal verliest 1 wiel alle grip, het open diff stuurt al het vermogen naar dat wiel. Dan heb je dus 1 wiel dat niet aangedreven wordt en 1 wiel dat nog harder doorslipt.
Er gebeurd dan feitelijke niets meer.

Met LSD wordt er WEL vermogen naar het wiel met grip gestuurd, en op dat moment heb je dus one-wheel-drive, en reken maar dat dat ene wiel naar voren wil en de rest van de auto niet(en dus roteerd de auto), als je dan je stuur niet vast hebt dan zal hij direct de berm in sturen(Altijd naar de kant van het slippende wiel, dus vrijwel altijd naar binnen)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

ja ik heb een probleem met de bak tussen de 60 a 80 fluit of zingt
hij een beetje laat ik gas los ist weg trap ik de koppeling in ook
bij 100 valt het minder op of is het ook weg.
iemand een idee wat het kan zijn. oja verder schakeld, kopeld,rijd
hij goed en ik hoor ook de tand wielen niet ratelen of zo iets.
heb iets gelezen over het vliegwiel?(ik weet wat het is maar wa kan daar
nu aan kapot)
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

@jouke my bad, heb me inderdaad vergist met lsd.....

@ roland. Heb eventueel een pierburg sensor liggen, maar dan zou je wel een mafam moeten aanschaffen. Zou me niets verbazen als je drukgroep aan het begeven is.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

O de drukgroep das nie zo mooi dan :cry: . Maar ja ook weer een kans om
de Uprated lagerset en de seals te vervangen als hij er toch onder
uit moet. :lol:
heb net een nieuwe lmm A 180 euro dus daar doe ik het even mee
en ik ben nie zo voor de tuning-box of kastjes op mijn auto
(vindt ik he) vindt wel chiptuning op maat een goede
Gebruikersavatar
rover4u2nv
MG-R Core
Berichten: 174
Lid geworden op: za apr 24, 2010 4:29 am
Woonplaats: Den Haag

Bericht door rover4u2nv »

al dit gepraat over diesel rovers. die van mij ligt al 3 maanden stil. wie o wie kan mij helpen met het instellen van mijn diesel pomp.

greetz
Honda civic B18C4 Vtec
Rover 45 Mk2 Idt Sterling


Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
arjan_m schreef:F*ck the shirt, I'll do the lady.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

rover4u2nv schreef:al dit gepraat over diesel rovers. die van mij ligt al 3 maanden stil. wie o wie kan mij helpen met het instellen van mijn diesel pomp.

greetz
Afbeelding
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Plaats reactie