MGF MPi schreef:Waarom heb je er voor gekozen om er eentje uit Engeland te halen eigenlijk, wilde je per se een fastback?
Goh, daar zit heel wat achter, is dus best een lang/complex verhaal.
Zal proberen alles uit te leggen.
1. M'n charcoal Tomcat turbo FDH geeft sinds hij bij de dokter is geweest aan dat-ie het niet trekt als hoofdauto, dus ben ik gaan kijken naar iets anders als hoofdauto.
2. Sinds m'n 1e RHD, een Tomcat jap spec turbo, wil ik niet anders meer.
Ben verliefd geworden op rechts rijden.
Eigenlijk was ik al rond met een 216 coupe (ook RHD) in nightfire red met Honda blok, maar toen zag ik opeens deze. En dan komen opeens een aantal zaken die eigenlijk los staan bij elkaar.
1. m'n eerste Rover was een fastback (825D '91 amathyst - Minor motorcars - het blok met de dansende koppakkingen!) - altijd favoriet model gebleven samen met de coupé's...
2. Heb 2x een 827 coupé gehad, lekkerste blok en beste stoelen ooit.
(NG-BV-52 en 81-JJ-BT)
Wilde dus altijd nog es een fastback; liefst een 827 full options. Maar op 1 na (diamond white - nèt gemist op ebay) nooit eentje gezien met de juiste specs.
Kwam ik dus deze tegen, en zag ik - itt tot de 827's met leer - de échte stoelen erin zitten. Was gelijk verkocht. Gebeld, deal gemaakt, en de 216 afgezegd. Omweg met 2,5 uur trein extra, maar who cares;) Wel jammer da'k nu te ver weg ben van Longbridge voor wat leuke foto's, maar ik ben zielsblij.
The Flying Dutchman schreef:Gefeliciteerd, de fastback's zijn knap zeldzaam in Nederland. Wel goed je automaatbak in de gaten houden, want dat is nog wel eens een teer punt bij de 820.
Thx voor de tip. Je weet zelf hoe mooi de kleur is

Wat is precies de makke enne... hoe dit structureel op te lossen?
Geloof nog steeds niet hoeveel aan de auto gedaan is en voor hoe weinig hij naar huis komt - dadelijk op de weg staan voor minder dan €1500 all-in
Ooow als ik toch kon timen bij de RDW: lettercombi RHD lijkt me zo gaaf