oh nee, toch niet weer lekke kop
- 
				WouterRover25
Kom ik, beter laat dan nooit denk ik dan maar, ook nog even het topic binnen zeilen...
Dat pakkinkje kost je 7.50, een dik uur tot anderhalf werk en wat vloeken en is dus allicht het proberen waard. Tenslotte is je auto altijd meer waard als 'ie het wél goed doet.
			
			
									
						
							Victor en ik hebben bij Marcel eens een compressie test losgelaten op een Rover 45 met koelwater verlies en de test gaf 12-13-13-13 bar op de meter. De inlaatspruitstukpakking bleek dus gaar te zijn op de eerste cilinder. Neemt niet weg dat als het mankement geen bekend euvel zou zijn bij die auto's ik het helemaal niet gek zou vinden als er ± iets verschil in zou zitten en een universeel garagist het anders ziet.peter.evers schreef:Je kunt een compressietest doen om te kijken of je koppakking lek is. Dan weet je meteen of je inlaatspruitstukpakking nog goed is... en andersom.
Dat pakkinkje kost je 7.50, een dik uur tot anderhalf werk en wat vloeken en is dus allicht het proberen waard. Tenslotte is je auto altijd meer waard als 'ie het wél goed doet.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant 
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
			
						Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Klopt wat Rik zegt, en zoals ik ook al zei aan de telefoon is het echt apart als de bussen gaan lekken. 
Maarrr... volgens de garage zat er ook KVS bij de olie... en dat kan niet als alleen de inlaatspruitstukpakking lek is.
Ik snap niet goed hoe het komt dat de bussen lekken, De bussen zitten strak in het blok, en onderaan zit een dun kitrandje.
Als je de kop van het blok af hebt en je draait aan de krukas zonder de bussen te blokkeren heb je kans dat ze omhoogkomen (vraag maar aan mij ), en dus de kit gaat scheuren of loslaat.
), en dus de kit gaat scheuren of loslaat. 
En de inlaatspuitstukpakking heb je al
			
			
									
						
							Maarrr... volgens de garage zat er ook KVS bij de olie... en dat kan niet als alleen de inlaatspruitstukpakking lek is.
Ik snap niet goed hoe het komt dat de bussen lekken, De bussen zitten strak in het blok, en onderaan zit een dun kitrandje.
Als je de kop van het blok af hebt en je draait aan de krukas zonder de bussen te blokkeren heb je kans dat ze omhoogkomen (vraag maar aan mij
 ), en dus de kit gaat scheuren of loslaat.
), en dus de kit gaat scheuren of loslaat. En de inlaatspuitstukpakking heb je al

 ˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuoRover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- 
				WouterRover25
Rik top dat je ff meedenkt. Ik ga maandag nogmaals bellen met de garage en dan kan ik nog ff doorvragen. De kvs lekte van onderuit het blok. Dat zag ik zelf al toen ie op de brug stond. Olie inderdaad ook kvs in.
Je vertelde inderdaad al van die krukas Peter (dure les voor jou toen), of datzelfde bij mij is gebeurd weet ik niet. Het is 2,5 jaar terug dat de kop eraf lag en het lijkt me toch wel vreemd dat toen aan de krukas is gedraaid en nu pas dit is ontstaan.
			
			
									
						
										
						Je vertelde inderdaad al van die krukas Peter (dure les voor jou toen), of datzelfde bij mij is gebeurd weet ik niet. Het is 2,5 jaar terug dat de kop eraf lag en het lijkt me toch wel vreemd dat toen aan de krukas is gedraaid en nu pas dit is ontstaan.
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Je zag zelf dat de KVS onder uit het blok kwam... maar was de carterpan eraf? Ander kun je het nooit zeggen, want KVS kan overal langs afdruipen zodat het lijkt alsof het ergens uit lekt. 
Je zei ook dat je peilstok niet knetterde, als er KVS bij de olie zit is dit echter wel het geval.
			
			
									
						
							Je zei ook dat je peilstok niet knetterde, als er KVS bij de olie zit is dit echter wel het geval.
 ˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuoRover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- 
				WouterRover25
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Hoe hebben ze dan kunnen constateren dat er water bij de olie zit? 
Want als er heel veel witte rook uit komt betekent dat er KVS in je verbrandingskamer komt.
Als de bussen lekken komt er slechts KVS bij de olie en nog steeds niet in je verbrandingskamer (als het goed is)...
			
			
									
						
							Want als er heel veel witte rook uit komt betekent dat er KVS in je verbrandingskamer komt.
Als de bussen lekken komt er slechts KVS bij de olie en nog steeds niet in je verbrandingskamer (als het goed is)...

 ˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuoRover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Helaas heb ik mijn prioriteiten bij een mooie werkplaats (dinsdag weer een bezichtiging en hopelijk deze keer wat meer geluk; de vorige is voor onze neus weggekaapt door vriendjes van de eigenaar) en ik ga dan ook geen gekke dingen doen de komende tijd. Ik heb meer mooie potentiele projectjes aangeboden gekregen, maar 't zit er even niet in. Eerst maar 'ns de R25 met T16 afbouwen...WouterRover25 schreef:@Rik je mag m voor 1500 komen ophalen. als je m maakt heb je winst, zo niet haal je het er wel uit in onderdelen (evt voor je eigen 25 project).
Offtopic: 1500 is overigens écht teveel (ondanks dat je een hele complete uitvoering hebt) voor een auto waarbij het niet bekend is wat het probleem is. Ik heb overwogen om mijn 25 destijds ook voor de handel te gebruiken, maar helaas staan de 25'jes die toen op Marktplaats.nl stonden er nu nóg op. De vraag is beperkt dus in die zin is het ook absoluut geen snel en/of makkelijk geld.
Lekkende cilinderbussen zijn de normaalste zaak van de wereld bij 4.6 V8'jes die in Range Rover P38's liggen. Rond de 100K gaan ze allemaal stuk.
Anyhow, de inlaatpakking vervangen kan nooit kwaad en zo heel koud is het nu niet buiten.

Daily: ’09 Audi RS6 Avant 
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
			
						Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
- 
				WouterRover25
ik snap jullie reacties wel maar mijn probleem is als volgt.
de garage waar mn 25 nu staat heeft de analyse gedaan. stel dat ik er vanuit ga dat die klopt.
zij geven voor de auto 1200 euro incl de velgen die er nu niet onder zitten (mn zomerbanden), mits ik een andere bij hun koop. mijn probleem is nu dat ik geen geld heb om een andere te kopen. ik heb ook geen plek om de 25 neer te zetten om m in onderdelen te verkopen of er aan te sleutelen.
opties zijn;
- nu verkopen en mn verlies maar pakken
- inruilen maar eerst sparen
- zelf fixen maar eigenlijk zie ik dat niet zitten.
gelukkig heb ik even bedenktijd aangezien we even de auto van mijn schoonouders te leen heb.
			
			
									
						
										
						de garage waar mn 25 nu staat heeft de analyse gedaan. stel dat ik er vanuit ga dat die klopt.
zij geven voor de auto 1200 euro incl de velgen die er nu niet onder zitten (mn zomerbanden), mits ik een andere bij hun koop. mijn probleem is nu dat ik geen geld heb om een andere te kopen. ik heb ook geen plek om de 25 neer te zetten om m in onderdelen te verkopen of er aan te sleutelen.
opties zijn;
- nu verkopen en mn verlies maar pakken
- inruilen maar eerst sparen
- zelf fixen maar eigenlijk zie ik dat niet zitten.
gelukkig heb ik even bedenktijd aangezien we even de auto van mijn schoonouders te leen heb.
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
@WouterRover25:
Een hoop wijze woorden zie ik hier weer staan. Zal mijn mening dan ook weer even geven.
Ben het met Rik eens dat € 1.500,= veels te veel is en je best een poging kan wagen om de pakking van de inlaat om te wisselen en zien wat er dan gebeurt. Dat aanbod staat immers nog steeds om dat hier te doen.
Zomaar onderaan de cilinderbussen lekken lijkt me ook niet. Koelvloeistof bij de olie is wel zorgwekkender. Wat gaf de compressiemeting bij je garage nu aan ? Zet anders eens wat foto's neer van het euvel ?
Je kan en mag je 25 hier best uit elkaar halen om in onderdelen te verkopen. Help ik je ook nog wel bij als er even een handje nodig is. En heb je thuis geen plek voor al die onderdelen, hier kunnen ze ook wel even blijven liggen. Demontage van begin tot eind, het kan gewoon hier.
Mijn advies is wel om niet te lang te wikken en wegen totdat je een ons weegt met de opties die jezelf al aangeeft.
@Rik:
Remember, Arnhem -> Rhenen is niet zo ver voor als je een hefbrug en wat andere zaken nodig hebt voordat je je nieuwe stekkie gevonden hebt.
			
			
									
						
							Een hoop wijze woorden zie ik hier weer staan. Zal mijn mening dan ook weer even geven.
Ben het met Rik eens dat € 1.500,= veels te veel is en je best een poging kan wagen om de pakking van de inlaat om te wisselen en zien wat er dan gebeurt. Dat aanbod staat immers nog steeds om dat hier te doen.
Zomaar onderaan de cilinderbussen lekken lijkt me ook niet. Koelvloeistof bij de olie is wel zorgwekkender. Wat gaf de compressiemeting bij je garage nu aan ? Zet anders eens wat foto's neer van het euvel ?
Je kan en mag je 25 hier best uit elkaar halen om in onderdelen te verkopen. Help ik je ook nog wel bij als er even een handje nodig is. En heb je thuis geen plek voor al die onderdelen, hier kunnen ze ook wel even blijven liggen. Demontage van begin tot eind, het kan gewoon hier.
Mijn advies is wel om niet te lang te wikken en wegen totdat je een ons weegt met de opties die jezelf al aangeeft.
@Rik:
Remember, Arnhem -> Rhenen is niet zo ver voor als je een hefbrug en wat andere zaken nodig hebt voordat je je nieuwe stekkie gevonden hebt.
Met vriendelijke groet,
Marcel van Barneveld
			
						Marcel van Barneveld
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Ik zeg, wazig verhaal. Compressiemeting is goed. Carterpan is er niet afgeweest dus hoe hebben zij fatsoenlijk kunnen constateren dat er daadwerkelijk KVS bij de olie zit?
Witte rook is KVS in verbrandingskamer, maar met die temperaturen van vorige week geeft elke auto een bult witte rook 
 
Inlaatspruitstukpakking vervangen...
			
			
									
						
							Witte rook is KVS in verbrandingskamer, maar met die temperaturen van vorige week geeft elke auto een bult witte rook
 
 Inlaatspruitstukpakking vervangen...
 ˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuoRover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997

