Linkerachterportier centrale deur wil niet mee open wel dich

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
phwek

Linkerachterportier centrale deur wil niet mee open wel dich

Bericht door phwek »

Zoals de titel al doet vermoeden, wil mijn linkerachtedeur niet mee open als ik op mijn knopje van de centrale deurvergrendeling druk.

Hij gaat wel mee op slot als ik hem daarvoor handmatig (met deuropener binnenzijde) van slot heb gehaald.

Wat zou dit kunnen zijn?

tevens moet ik bij de bestuurderskant ALTIJD 2x op het knopje drukken voordat ook deze open gaat.

Wat zou dit zijn? (laatst moest ik zelfs 1x 3-4x drukken voordat deze open ging)

Hoe kan ik deze problemen oplossen?

Is het tevens normaal dat je bijna bij de auto moet staan voordat de afstandsbediening werkt of is dan de batterij ver leeg, ik weet bij de Land Rover moest ik (bij wijze van) de sleutel ongeveer IN de auto houden om hem open te krijgen.

Paar meter afstand zou al fijn/handig zijn lijkt me.

Alvast bedankt voor de reacties
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

Klinkt als een batterij die aan vervanging toe is.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Je kan het pennetje van het deurslot even wat insprayen met siliconenspray of iets dergelijks. Dan even honderd keer heen en weer doen. Meestal doet ie het dan wel weer.
arjan_m
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Helemaal eens met Bart, de batterij is ver leeg..
Makkelijk zelf te vervangen, het type batterij kun je bijna overal halen.

De sleutel kun je aan de achterkant openmaken, het liefst met zo'n klein schroevedraaiertje. Doe het wel met beleid!
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
760executive

Bericht door 760executive »

Ik heb pas geleden ook mijn batterij vervangen om deze reden, maar dit is niet de oorzaak van het probleem.
Dat je 2X moet drukken hoort zo. Dit is ter preventie van evt. dieven die via je bijrijderskant naar binnen willen komen. ;)
Ik moet ook soms meerdere malen op het knopje drukken voordat deze reageert. (werkt bij mij niet goed recht van achter of voor)

Het probleem dat het achterportier soms niet electronisch van het slot wil, heb ik trouwens ook.

Hans
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Het is te verbeteren middels verplaatsen van de antenne van het systeem.

En 2x drukken lijkt mij niet normaal.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Rolf 2

Bericht door Rolf 2 »

Als ik het me juist herinner (volgens instructieboekje) is 1 keer drukken de bestuurderszijde open en 2 keer drukken de rest van de deuren.
Overigens gaat bij 1 keer drukken bij mij alle 4 de deuren open :? .
Laddie

Bericht door Laddie »

Rolf 2 schreef:...1 keer drukken de bestuurderszijde open en 2 keer drukken de rest van de deuren.
Overigens gaat bij 1 keer drukken bij mij alle 4 de deuren open
Is via de BC in te stellen, ff langs de garage.
stigmatic
MG-R Fanatic

Re: Linkerachterportier centrale deur wil niet mee open wel

Bericht door stigmatic »

phwek schreef:....
ik heb precies hetzelfde probleem... batterijen inmiddels al vervangen toch moet ik naast de auto gaat staan en 3 a 4 keer op de knop drukken voordat alle deuren voledig open zijn. Vaak blijft er wel een pennetje halverwege steken ook en gaat de deur niet open. Persoonlijk denk ik dat het in het systeem zelf zit, aangezien bij mij vaak willekeurig deuren open gaan en het niet steeds dezelfde deuren zijn. Sluiten gaat bv perfect... een druk op de knop en met een rotgang hoor je alles vol op slot gaan.

Tip: probeer niet een deur te openen als zo'n pennetje half omhoog staat... zo heb ik van de week mijn rechter achterportier slot volgens mij gesloopt :S hij gaat in iedergeval van de buitenkant in geen 100 jaar meer open.
Rij Brits.. of rij niet!
Plaats reactie