Aantal lampjes in mijn Rover 216 AUT doen het niet!

214 216 218 220 25
Plaats reactie
robinthart

Aantal lampjes in mijn Rover 216 AUT doen het niet!

Bericht door robinthart »

Hallo,

Ik heb net een Rover gekocht maar nu ben ik er achter gekomen dat een aantal lampjes het niet doen. Het gaat om de volgende:

1) Bij de automaatversnellingspook (Dit is heel irritant als het donker is omdat ik niet kan zien in welke stand die staat). Hoe vervang ik dit?

2) Klokje heeft geen verlichting

3) Licht in achterbak.

Hoe maak ik deze dingen. Is het mogelijk dat het door een zekering komt? Hoe vervang ik dit en waar zit dit?

Bedankt voor jullie hulp!
FMB

Bericht door FMB »

Het klokje weet ik ook pas sinds kort:
- Je moet dat plastic kapje rondom de klok zachtjes met een schroevendraaier omhoog duwen en dan kun je hem makkelijk eruit halen.
- Daarna zie je de klok vastzitten met twee schroeven, deze verwijderen en dan zie je aan de achterkant van het klokje het lampje zitten, deze uiteraard vervangen en tada!

En kofferbakverlichting is er bij mij ook sinds een week mee uitgescheëen maar lampje vervangen was alleen niet genoeg dus dat moet ik nog een keer uitzoeken.

Succes!
mvbdb
MG-R Freak

Bericht door mvbdb »

Hoeft niet per definitie de zekeringen te zijn, dan zouden er, schat ik in, meer interieurverlichting niet werken. Kan zijn dat lampjes zelf defect zijn en/of slecht contact op de stekkeraansluitingen of stekkers zelfs los. Of kabelboomdelen zijn niet helemaal in orde meer.
Met vriendelijke groet,

Marcel van Barneveld
Mitchell

Bericht door Mitchell »

Even hier mijn vraag erbij,

ik had ook diverse kapotte lampjes (3 stuks) heb ze achter de schakelaars vandaan gehaald (achterruit verwarming, achtermistlicht)
Nu zijn dit een soort kleine ledjes met een rubberen hoesje. Niet echt een led dus. Iemand een idee waar ik dit vandaan kan halen?
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

Rover 25 vi 2001

Afbeelding
nl_joker_nl

Bericht door nl_joker_nl »

bij de kofferbak verlichting kan het zijn dat je sensor van de kofferbak kapot is, heb ik ook. Volgens de dealer moest ik dan het hele slot gaan vervangen waardoor ik ook een andere sleutel zou krijgen voor alleen de kofferbak. Ik stoor me er niet echt aan het is soms alleen lastig als je wat zoekt in de kofferbak in het donker.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Dat lijkt me echt weer zo'n dealer antwoord.

Ik heb het meegemaakt bij een 200 waarbij die "sensor" het niet deed. En na het verwijderen van het paneel bleek die "sensor" niet anders dan een schakelaar bedient door een koperen strip.
Die strip schoonmaken en een beetje bijbuigen zodat hij wat meer op spanning stond en de "sensor" deed het weer prima.

nu kan het natuurlijk wel iets anders zijn......maar ik zou het zelf checken.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
FMB

Bericht door FMB »

@Mitchell:
Die lampjes voor je knopjes op het dashboard, achteruitverwarming, mistlicht enzo heb ik bij een autospeciaalzaak gehaald. ze passen (de lipjes) net niet helemaal maar met een beetje bijschaven en wat harder duwen doen ze het perfect!

Mocht er nou meer interesse zijn in dit soort lampjes en nergens te krijgen dan wil ik evt. wel kijken of ik er nog een paar kan bemachtigen en kan versturen (uiteraard tegen vergoeding stukprijs van de lampjes en verzendkosten). Ik hoor t wel!
Mitchell

Bericht door Mitchell »

@fbm,

thnx, ik ben nu even aan het mailen met modelbouw bedrijfjes. En morgen rij ik even bij rijsbergen langs om te kijken of die iets in deze richting hebben. Zoek eigenlijk nu gewoon naar een rood draad-lampje (vervang ze allemaal door rood+oranje) Met gedachte om alle lampjes in het dash te veranderen naar rood+....
FMB

Bericht door FMB »

Dat kan uiteraard ook haha! Ja bij mij kreeg ik die oranje 'condoompies' (zoals die man ze noemde) er bij. Succes!
Plaats reactie