Boordcomputer gaat niet uit?
Boordcomputer gaat niet uit?
Ik ben in het bezit van een Rover 75 (CDT Sterling tourer 2003)en regelmatig komt het voor dat de accu ineens (bijna) leeg is. Ik heb het idee dat dit ligt aan de boordcomputer die zich niet uitschakeld. Ik hoor hem nl als ik naast de auto sta. Ik weet dat hij bij het uitzetten van het contact even door draaid maar dan stopt. Maar een enkele keer gaat hij dus niet uit. Is dit een relais wat blijft "hangen"? Wie heeft er enig idee?
Wim
Wim
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Of dat de boordcomputer is die je hoort betwijfel ik. Ik zou eerder denken aan je accu zelf, hoe goed is deze nog?
Overigens ben ik zeer benieuwd naar je Tourer, een paar fotootjes en een beetje tekst mag altijd in het "Even Voorstellen" Topic
Iig; Welkom bij de club!
Overigens ben ik zeer benieuwd naar je Tourer, een paar fotootjes en een beetje tekst mag altijd in het "Even Voorstellen" Topic

Iig; Welkom bij de club!
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Arjan,
Ik zal binnenkort een foto posten maar ik moet hem (of haar) eerst wassen want wij wonen in de polder en de blubber die de boeren niet meer hoeven zit op mijn auto.
Het geluid wat ik trouwens hoor is de fan van de TV-module het lijkt er op dat het hele audiosysteem, hi-line met navigatie, zich niet uitschakelt.
Dit gebeurt echter niet altijd.
De accu is splinternieuw die heb ik, achteraf nodeloos, vervangen.
Wim.
Ik zal binnenkort een foto posten maar ik moet hem (of haar) eerst wassen want wij wonen in de polder en de blubber die de boeren niet meer hoeven zit op mijn auto.
Het geluid wat ik trouwens hoor is de fan van de TV-module het lijkt er op dat het hele audiosysteem, hi-line met navigatie, zich niet uitschakelt.
Dit gebeurt echter niet altijd.
De accu is splinternieuw die heb ik, achteraf nodeloos, vervangen.
Wim.
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Klopt, de TV-module gaat altijd wat later uit. Ook als je met de afstandbediening de deuren opent/sluit hoor je de TV-module even doorrazen.
Verder geen probleem, na ongeveer een minuutje gaat ie vanzelf uit.
Verder geen probleem, na ongeveer een minuutje gaat ie vanzelf uit.
My MG-Rover history:
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Klopt wel, maar ik denk niet dat in dit geval dit het probleem is. Wellicht dat er ergens anders een lekstroom is?
My MG-Rover history:
Arjan en Arjen,
Bedankt alvast voor het meedenken.
Een lekstroom was in eerste instantie ook hetgene waar ik aan dacht maar dan blijft de vraag waarom een aantal weken niet en dan ineens wel.
Er veranderd niets aan de auto?
Heb vanavond de voedingsstekker uit de TV-module getrokken, zie morgen wel of hij start. Iig blijft het powerlampje van de navigatiemodule hardnekkig branden (MK3) en het vervelende is dat ik nu geen scherm heb van Radio/Navigatie. De radio doet het wel maar geen beeld.
Wim.
Bedankt alvast voor het meedenken.
Een lekstroom was in eerste instantie ook hetgene waar ik aan dacht maar dan blijft de vraag waarom een aantal weken niet en dan ineens wel.
Er veranderd niets aan de auto?
Heb vanavond de voedingsstekker uit de TV-module getrokken, zie morgen wel of hij start. Iig blijft het powerlampje van de navigatiemodule hardnekkig branden (MK3) en het vervelende is dat ik nu geen scherm heb van Radio/Navigatie. De radio doet het wel maar geen beeld.
Wim.
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Klopt allemaal, Wim.
Ook de navigatiemodule blijft altijd aan (je kunt ook altijd de CD wisselen). Uiteindelijk gaat hij wel op standby, maar zodra je de deuren opent, start het systeem vast op.
En de TV module zorgt voor het beeld, dus als je deze uittrekt gaat het systeem op zwart.
Als je de TV-module niet meer zou willen (je hebt er weinig aan, tenzij je er een DVD speler op aan sluit), dan zijn er kabeltjes in de omloop om de unit er tussenuit te halen (op E-bay, het is een BMW onderdeel van een BMW E46/E39 High Navigatie). In de navigatieunit (MK3) zit namelijk ook een VGA uitgang, die dan gebruikt wordt.
Ook de navigatiemodule blijft altijd aan (je kunt ook altijd de CD wisselen). Uiteindelijk gaat hij wel op standby, maar zodra je de deuren opent, start het systeem vast op.
En de TV module zorgt voor het beeld, dus als je deze uittrekt gaat het systeem op zwart.
Als je de TV-module niet meer zou willen (je hebt er weinig aan, tenzij je er een DVD speler op aan sluit), dan zijn er kabeltjes in de omloop om de unit er tussenuit te halen (op E-bay, het is een BMW onderdeel van een BMW E46/E39 High Navigatie). In de navigatieunit (MK3) zit namelijk ook een VGA uitgang, die dan gebruikt wordt.
My MG-Rover history:
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
My MG-Rover history:
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Ik ben nog eens in je probleem gedoken, en het kan zijn dat het aan de navigatie-unit ligt. Deze hebben namelijk nog wel eens de neiging om niet goed af te sluiten en daardoor het hele systeem wakker te houden. Dit hoor je dan omdat de TV-module blijft blazen.
Dus probeer de navigatie-unit er eens uit te halen, en kijk dan of de TV module na een paar minuten is gestopt.
Dus probeer de navigatie-unit er eens uit te halen, en kijk dan of de TV module na een paar minuten is gestopt.
My MG-Rover history:
arjan ik denk dat me vader je laatste post niet meer gezien heeft. maar ik zal het aan hem door geven al heeft hij sinds het kabeltje niet meer zon last van het hele verhaal omdat de tv module er uit is gehaald volgens mij. maar er is afentoe wel een probleem idd met de navigatie dat ie vast loopt of nie lekker opstart dus mischien idd ook nie goed afsluit ik zal hem even wakker maken
dat je nog een keer gereageerd heb bedankt alvast.
en jah me pa heeft me aan gestoken en ik heb nu een MGF

en jah me pa heeft me aan gestoken en ik heb nu een MGF

"Hangende navigatie"
Arjan,
Sorry late reactie van mij, ik heb het 'probleem' waarschijnlijk gevonden.
De afdichtring van de gps antenne op het dak is lek waardoor er een weinig water via de draad naar de navigatiemodule loopt en waardoor er slechte massa wordt gemaakt. Ik ben er toevallig achter gekomen nadat ik voor de zoveelste keer geen beeld en geen navigatie had.
Na uitnemen van de MK3 bleek deze vochtig te zijn aan de buitenkant en de behuizing wit gecorodeerd. Na opschuren een beter resultaat en geen leeglopende accu meer. Echter als het koud is in de auto laat het systeem me nog een tijdje in de steek. Na een 10 minuten rijden en de auto herstarten werkt alles weer naar behoren.
Dat kabeltje heb ik gekocht maar werkte niet omdat de bedrading van een Rover en een BMW blijkbaar toch verschillen. Hier duik ik nog wel in ik heb alle schema's.
Groeten,
Wim
Sorry late reactie van mij, ik heb het 'probleem' waarschijnlijk gevonden.
De afdichtring van de gps antenne op het dak is lek waardoor er een weinig water via de draad naar de navigatiemodule loopt en waardoor er slechte massa wordt gemaakt. Ik ben er toevallig achter gekomen nadat ik voor de zoveelste keer geen beeld en geen navigatie had.
Na uitnemen van de MK3 bleek deze vochtig te zijn aan de buitenkant en de behuizing wit gecorodeerd. Na opschuren een beter resultaat en geen leeglopende accu meer. Echter als het koud is in de auto laat het systeem me nog een tijdje in de steek. Na een 10 minuten rijden en de auto herstarten werkt alles weer naar behoren.
Dat kabeltje heb ik gekocht maar werkte niet omdat de bedrading van een Rover en een BMW blijkbaar toch verschillen. Hier duik ik nog wel in ik heb alle schema's.
Groeten,
Wim
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Re: "Hangende navigatie"
De bekabeling verschilt zeker niet, is één op één hetzelfde, sterker nog je kunt een kabelboom van een bmw 3/5 serie gebruiken om navigatie in een 75 in te bouwen.Wim schreef: Dat kabeltje heb ik gekocht maar werkte niet omdat de bedrading van een Rover en een BMW blijkbaar toch verschillen.
Waar ik eerder aan denk is dat de software in de navigatiemodule verschilt van de BMW software.
My MG-Rover history:
Bekabeling
Arjan,
Ik heb het kabeltje er tussen gehad maar dan zie ik dat niet alles wat doorgelust zou moeten worden "stekkertechnisch" klopt. Vermoedelijk moet ik een paar pinnetjes wisselen.
Wel alvast een al lang beloofde foto. (moest even zoeken hoe het moest)

Wim
Ik heb het kabeltje er tussen gehad maar dan zie ik dat niet alles wat doorgelust zou moeten worden "stekkertechnisch" klopt. Vermoedelijk moet ik een paar pinnetjes wisselen.
Wel alvast een al lang beloofde foto. (moest even zoeken hoe het moest)

Wim