Nadat ik een halogeenlamp voor het dimlicht heb vervangen, krijg ik het metalen bevestigingsklemmetje niet meer vast. Je kan ook nauwelijks zien wat je doet, want als je je hand door de opening in de wielkast steekt, moet je verder alles op de tast doen.
En zonder tandarts-apparatuur kan je ook niet om een hoekje kijken.
Die lampvoet zit er nu een beetje handvast in, maar natuurlijk niet voor lang.
Kan iemand hier op beeldende wijze beschrijven hoe dat rottige klemmetje weer vast moet?
Koplamp is vanaf de chauffeursplaats rechts, vooraanzicht links.
Heb ik weer.
Heb ik weer
Heb ik weer
Rover SeventyFive 1.8
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Tja, de grap zit hem in het beginnen van het juist zetten van de lamp.
Die kan er namelijk maar op één manier in, je kunt dat zien aan het nokje. En als die niet helemaal lekker zit, dan klungel je een ongeluk....
Vervolgens het bevestigingsklemmetje er tegen aan zetten, even naar onder bewegen. Dan extra aanduwen en naar boven laten komen.
Ik kan het ondertussen blind, en heb het ik twee minuten gedaan.
Maar in het begin heb ik ook klopen kl*ten omdat ik de lamp niet helemaal goed had zitten. Hopelijk helpt je dit (ik zou het morgen doen, alhoewel het blind moet, is een beetje daglicht wel handig....
)
Die kan er namelijk maar op één manier in, je kunt dat zien aan het nokje. En als die niet helemaal lekker zit, dan klungel je een ongeluk....
Vervolgens het bevestigingsklemmetje er tegen aan zetten, even naar onder bewegen. Dan extra aanduwen en naar boven laten komen.
Ik kan het ondertussen blind, en heb het ik twee minuten gedaan.
Maar in het begin heb ik ook klopen kl*ten omdat ik de lamp niet helemaal goed had zitten. Hopelijk helpt je dit (ik zou het morgen doen, alhoewel het blind moet, is een beetje daglicht wel handig....

My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
-
- The Big Boss
- Berichten: 8437
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Dit was bij de dealer zo ongeveer het enige waar ik aan toe kwam op zaterdagen
Iedereen liet zijn lamp vervangen bij de garage omdat het ze zelf niet lukte...
Verhaal van arjan klopt wel, maar blijft lastig om de handelingen precies te omschrijven.

Iedereen liet zijn lamp vervangen bij de garage omdat het ze zelf niet lukte...
Verhaal van arjan klopt wel, maar blijft lastig om de handelingen precies te omschrijven.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland