Afstellen koplampen

214 216 218 220 25
RobertD

Bericht door RobertD »

Zo vanmorgen even gebeld. En z'n verklaring was dat hij de bundel niet precies kon richten zodat de bundel niet te hoog of te laag kon staan omdat het geen originele lampen waren.
Ze zouden dan op de gok afgesteld worden en daar hield hij niet van.

Bij het noemen van je naam Arjan werd niet echt gereageerd. Volgens mij vond hij het onzinnig dat ik belde.

Niet echt prettige reactie, maar wel begrijpelijk. Grappigste vond ik dat hij me niet uit nodigde om ernaar te kijken toen ik zei dat ik de lampen nu eigenlijk beter had afgesteld. Want ik ga duidelijk aan dat ze nu beter zitten dan wanneer hij bij hem uit de garage af kwam.
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Ik kan me wel vinden in de mening van die garage. Niet originele xenon koplampen zijn wel redelijk af te stellen maar houden altijd veel strooi licht. Ze zullen dan ook altijd meer verblinden dan met de originele pitten.
Een rover 200 of een mg-f bijvoorbeeld met de standaard koplampen met daarin xenon verlichting zal bij de apk meteen worden afgekeurd.
RobertD

Bericht door RobertD »

Mjah m'n pa is vanmorgen naar een vw dealer geweest en deze heeft ze gratis afgesteld.
Kan dus ook anders ;)
arjan_m
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

RobertD schreef:Zo vanmorgen even gebeld. En z'n verklaring was dat hij de bundel niet precies kon richten zodat de bundel niet te hoog of te laag kon staan omdat het geen originele lampen waren.
Ze zouden dan op de gok afgesteld worden en daar hield hij niet van.
Daar kan ik me iets bij voorstellen, aan de andere kant keuren ze ook auto's en dan moet hij ze toch echt af kunnen stellen. En je bent echt niet de enige in NL met niet-originele lampen..... Dubbel gevoel dus...
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
RobertD

Bericht door RobertD »

Nou :) het is geregeld, topic kan dicht.

Met de imbus kopjes boven op de elektromotortjes kun je de lampen in hoogte verstellen. ;) voor de geinteresseerden
Plaats reactie