remmen blijven aanlopen

214 216 218 220 25
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

remmen blijven aanlopen

Bericht door JD »

loop dr nu al ongeveer een jaar mee te kloten.
mn voor remmen begonnen op een gegeven moment aan te lopen.
hele vervelende piep, niet echt heel hard.
nu dacht ik dat het aan de klauwen lag.
toen heb ik de klauwen van rik eronder gezet maar ze bleven aanlopen.
ik dacht dat het dan de blokken waren die langs het niet afgesleten randje van mn schijven aanliepen.
inmiddels mijn eigen remklauwen laten reviseren ( nieuwe rubbers er in )
die vervolgens gemonteerd samen met nieuwe blokken en klauwen.

nu piepen ze nog steeds :wall:
word er met gemak knettergek van :doh2:
iemand enig idee wat het nu nog zou kunnen zijn ?
zat zelf te denken aan de hoofdremcilinder ? is ook het enige wat nog niet vervangen is :|

*edit*
hoofdremcilinder is besteld ( met dank aan peter )
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Mitchell

Bericht door Mitchell »

Je hebt veel gedaan, maar nooit naar je schijf gekeken?
Misschien zit 't daar niet helemaal lekker?
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

schijf is goed.
vandaag nieuwe er onder gezet maar de problemen blijven zich voordoen.
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

ik neem aan dat je de blokken wel monteerd met een beetje vet aan de achterkant en dat die anti-vibreer plaatjes ook gebruikt worden?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

die anti trillingsplaatjes zijn we gisteren dus vergeten.
maar die zaten er wel tussen, ook toen ik de klauwen van rik er op had zitten.
toen piepte hij ook. Heb wel vet gebruikt.
wat met trouwens opviel was die er bij de nieuwe blokken niet van die plaatjes bij zaten ( heb de ouwe nog wel liggen )
Wat me ook opviel bij het ontluchten dat de rem piepte bij het intrappen van het rempedaal .
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Rik
MG-R Freak
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo dec 26, 2007 12:05 am
Woonplaats: Arnhem

Bericht door Rik »

Je remolie helemaal verversen kun je nog doen en je hoofd remcilinder inderdaad. Als je remolie maar ranzig genoeg is, kan dat nog welles voor problemen zorgen...

Wel een hardnekkig probleem als ik het zo lees. :(
Die plaatjes die bij die blokken komen zijn vaak tegen piepen tijdens remmen, een functie als vet op de blokken. Jou probleem is ook zonder dat je de rem aanraakt en er blijft dus ergens iets hangen. Je zuiger gaat niet helemaal terug en daar zou je het moeten zoeken.

Als je remt, dan remt 'ie wel goed? En dan is het piepje waarschijnlijk weg?
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Ik heb me laten wijsmaken dat je tegenwoordig geen kopervet aan de achterkant van de blokken mag/hoeft te smeren. Een kerel van een automaterialenzaak in de buurt heeft een rem/slipcursus gedaan en daar hadden ze hem dat verteld... kweet het ook niet, kan iemand dit bevestigen?
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

theoretisch verhaal over geleiding/ potentiaalverschil/ metaaldeeltjes...

bij gebruik met mate en op de goede plekken zal het allemaal wel reuze meevallen. Nog nooit geen problemen mee gehad i.i.g.
Rik
MG-R Freak
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo dec 26, 2007 12:05 am
Woonplaats: Arnhem

Bericht door Rik »

Ik doe het ook nooit, macht der (race)gewoonte. Maar op een straatauto zou ik me er minder druk om maken. Feit is gewoon dat het piepende remmen wel tegen gaat en als je niet teveel gebruikt is dat prima.

Teflonvet is wat ik meer gebruik.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

de rem olie vervang ik altijd gelijk met de blokken ( is dus al vervangen )
De auto remt prima :D
Het gepiep is over als ik de rem intrap.

Even over dat kopervet.
Dat mag niet meer gebruikt worden omdat die rommel op de abs sensoren gaan zitten en dat dan weer foutmeldingen geeft. ( dat verhaal heb ik op cursus gekregen )
Ik gebruik zelf altijd keramisch vet
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

JD schreef: Even over dat kopervet.
Dat mag niet meer gebruikt worden omdat die rommel op de abs sensoren gaan zitten en dat dan weer foutmeldingen geeft. ( dat verhaal heb ik op cursus gekregen )
Ja en op het stuur en op de stoel etc etc. Weet je hoeveel vet er in een homokneet zit? en dat zit 2 cm van de sensor af :oops: Mooie verhalen.
Het is niet persoonlijk JD maar het was zeker een fultime leraar en niet een die sleutelde en af en toe les gaf?

Maar dat piepen, je schijf is dus krom of zit niet goed aangedrukt tegen zijn flens. Ik zou de schijf eens demonteren en dan die flens waar hij tegenaan ligt goed reinigen en de schijf ook goed reinigen en dan nog eens proberen.
Maar haal eerst eens je wiel er af en draai je schijf rond en kijk dan of er een slinger in je schijf zit.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

denk niet dat de schijf krom is gezien hij nieuw is.
en ze er allebei scheef opzitten lijk me ook niet erg logisch ( heb de flens goed schoongemaakt met de staalborstel )
Maar ik wacht even af tot de hoofdremcilinder binnen is en ga er dan weer mee verder.

En die cursus ging over caravans en toen zei die leraar dat. ( moeten bij caravans ook keramisch vet gebruiken en geen kopervet meer )
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Heeft een caravan ABS sensoren dan? Ik houd niet van kamperen en heb nog nooit een caravan van dichtbij bekeken dus...

@JD cilinder gaat morgen de deur uit... had gisteren niet meer op tijd je adres
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

is je dat nog nooit opgevallen dan ? :lol:
Nee, een caravan heeft geen abs maar mechanische trommelremmen.
Als je de remblokken vervangt moet daar ook vet aan. Nu werd daar vroeger kopervet voor gebruikt maar dat mag niet meer. Daarna vertelde hij dat dat helemaal afgeschaft word bij remmen. En toen vertelde hij dat van die abs sensoren.

Maar ik zie hem wel verschijnen ;)
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Rik
MG-R Freak
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo dec 26, 2007 12:05 am
Woonplaats: Arnhem

Bericht door Rik »

Even een hele voor de hand liggende opmerking van mijn kant: ankerplaat is recht? :+
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
mvbdb
MG-R Freak
Berichten: 564
Lid geworden op: ma aug 18, 2008 8:31 pm
Woonplaats: Amerongen

Bericht door mvbdb »

Das een goeie, Riksel. Kon niet op de naam komen maar inderdaad kan het de ankerplaat zijn. Had dat hier een paar weken geleden ook, bij een Mazda 626 weliswaar.

Kopervet gebruik ik wel bij de montage van remblokken, klein beetje smeren op de kopse kant en aan de staalzijde en monteren maar. Wel er voor zorgen dat het niet op het gedeelte komt waar de remblokken tegen de schijven aankomen. Nog nooit problemen mee gehad, ook niet bij auto's met ABS sensoren.
Met vriendelijke groet,

Marcel van Barneveld
Plaats reactie