Stuur vraag ( is nu geplaatst - met foto )
Stuur vraag ( is nu geplaatst - met foto )
Is een stuur van een 400-serie 1 op 1 verwisselbaar met die van een 200-serie? Of heb je dan een andere stuurnaaf/ring... nodig?
Laatst gewijzigd door FMB op vr okt 01, 2010 7:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
hele mooie stuurtjes zijn dat.
volgens mij past het gewoon, er wordt veel gezeurd dat het niet past(Engeland). maar iedere keer als ik dan vraag:"waarom niet?" Dan weten ze het niet, en is het "iets" met de richtingaanwijzers.
Ik heb het vervolgens ook gegokt, met een 25 stuur in mijn 400 en het past prima.
volgens mij past het gewoon, er wordt veel gezeurd dat het niet past(Engeland). maar iedere keer als ik dan vraag:"waarom niet?" Dan weten ze het niet, en is het "iets" met de richtingaanwijzers.
Ik heb het vervolgens ook gegokt, met een 25 stuur in mijn 400 en het past prima.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Makkelijk zelf te doen.
maar zo'n airbag is natuurlijk wel een stuk explosief....
accu losgooien(liefst ruim van te voren), jezelf even aarden. En omdat ik een beetje een scheiterd ben met dat soort dingen zet ik een motorfiets helm op en heb ik handschoenen aan.
(vanwege brandwonden(gezicht en handen) en gehoorbeschadiging)
maar zo'n airbag is natuurlijk wel een stuk explosief....
accu losgooien(liefst ruim van te voren), jezelf even aarden. En omdat ik een beetje een scheiterd ben met dat soort dingen zet ik een motorfiets helm op en heb ik handschoenen aan.
(vanwege brandwonden(gezicht en handen) en gehoorbeschadiging)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Nou ik vind dat geen kwestie van schijterigheid, maar meer van verstand. Je zal de eerste niet zijn die letterlijk z'n nek breekt omdat zo'n airbag op een beetje lullig moment ineens in werking treedt...118GTR schreef:Makkelijk zelf te doen.
maar zo'n airbag is natuurlijk wel een stuk explosief....
accu losgooien(liefst ruim van te voren), jezelf even aarden. En omdat ik een beetje een scheiterd ben met dat soort dingen zet ik een motorfiets helm op en heb ik handschoenen aan.
(vanwege brandwonden(gezicht en handen) en gehoorbeschadiging)
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Thanks,
Ik zie het allerlei mensen(monteurs maar ook op tv(die ludolphs)) airbags "gewoon" losmaken en verplaatsen.
Airbags zijn echt wel veilige dingen, ik stap ook zonder angst in mijn auto zonder bang te zijn voor het stuur.
En ik heb nog nooit gezien dat er 1 zomaar afgaat, maar toch.... wetende hoeveel energie opgeslagen ligt.... pak ik een helm.
Ik zie het allerlei mensen(monteurs maar ook op tv(die ludolphs)) airbags "gewoon" losmaken en verplaatsen.
Airbags zijn echt wel veilige dingen, ik stap ook zonder angst in mijn auto zonder bang te zijn voor het stuur.
En ik heb nog nooit gezien dat er 1 zomaar afgaat, maar toch.... wetende hoeveel energie opgeslagen ligt.... pak ik een helm.

Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Hij zou er nu ongeveer in moeten zitten, ik kreeg gisteravond nog een belletje dat het ging passen. Hij is heel de dag bezig geweest met mijn auto haha... of dat nou positief is. Ben in ieder geval weer een bak geld kwijt maar wil dat hij goed onderhoud heeft. Sowieso standaard dingetjes als bougies, vloeistoffen enzo. Daar kwam dan nog een verdelerkap (? Ik heb er niet zoveel verstand van) bij de bougies bij, de achteruitverwarming en sproeier, ventilatorstand I en II, het stuurtje, een nieuwe v-/-multisnaar en nog een en 't ander aan de koppeling, en de airbagsnoeren onder m'n stoel worden aangepakt (SRS-lampje te pas en te onpas aan)... nja vandaag om 13:00 kan ik 'm wel halen denk ik, zal dan gelijk is even een fotootje posten van het stuur! 
Update:


Update:
