PVC filter vervangen Rover 75. Wie al gedaan?

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Ja ik heb hem vervangen, gemakkelijke klus.
Alleen ik heb hem vervangen voor de gemodificeerde zonder filter maar met wervelkamer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Yep bij bmw dealer gekocht, en die intercooler seals heb ik ook vervangen.
Alleen volgens mij moet dan je bumper eraf. ik heb het gelijk gedaan met de verwisseling van mijn fan.
Waarbij ik toen gelijk de bedrading bij de spatborden heb beschermd en mijn ruitensproeier tank heb gereinigd

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Het is allemaal zo gebeurt, ik heb alles ineen gedaan dan ben je meteen klaar. Die bumper erop en eraf is 1-2 uur werk.

mijn watertank was niet smerig, je krijgt namelijk bacteriegroei in water en niet in ruitensproeiervloeistof. Maar ik weet nu dat hij schoon is.
En die bedrading daar heb ik bescherming omheen gedaan en met ty-wraps vastgezet.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Enforcer

Bericht door Enforcer »

hoe duur waren de klep en de ringen?
Zit er ook aan te denken om die zooi eens te vervangen, m'n 75 rookt ook al ik stevig optrek.
Ook trilt de motor bij stationair en rond de 1800 tot 2000rpm.
Wil dan ook de intercooler reinigen.
Ook heb ik nog een ander klusje aan de 75 te doen, moet de koppeling cilinder/drukgroep vervangen. en daar tegelijk de platen mee vervangen.
Dit wordt wel een lastiger klusje, ben nog ff op zoek naar een hobbygarage.
Eric27
MG-R Freak

Bericht door Eric27 »

Let op dat je de drukgroep spanningsvrij hoort te monteren anders loop je het risico (en dat is groot) dat de koppeling na 10.000 km begint te trillen.
Ik heb op Ebay een komplete koppelingset van LUK gekocht inclusief 2delig massavliegwiel en hydraulisch druklager voor 668 euro inclusief verzending .
Hier in nederland kost dit kijk uit 1447 euro inclusief btw.
Ik weet niet hoeveel kilometer je auto gereden heeft maar boven de 250.000 km zou ik ook het vliegwiel vervangen.
Het kan ook zijn dat anders de koppeling een heel klein aangrijpingspunt heeft.
Op Ebay zijn tegenwoordig ook vernieuwde vliegwielen te koop dat zijn de normale vliegwielen wat er eerder ook in zat dus geen gedoe met het LUK 2 delig massa vliegwiel.

Eric.
Enforcer

Bericht door Enforcer »

Klopt idd.
Heb bij een aant. andere auto's waar onder ook een rover 2600 al eens een koppeling vervangen, maar dit wordt de eerste voorwiel aandr.
Het hele zwikkie heb ik al in huis via Ebay Engeland, alleen de master cylinder voor een rechts gestuurde auto is via ebay niet te krijgen.
Wissel eerst maar de slave met koppeling, mocht de master toch ook problemen gaan geven dan ga ik kijken of ik alleen de cylinder kan wisselen zonder de leidingen.
Het probleem wat ik nu heb is dat ik druk verlies heb bij de slave
Eric27
MG-R Freak

Bericht door Eric27 »

Moet je eens kijken op ebay.nl daarstaan wel eens master cylinders voor
europese auto,s.
Nu staat er ook wel een op maar deze is mij nu te duur, een paar maand geleden stonden ze er voor 110 euro.

Eric.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

http://cgi.ebay.co.uk/CLUTCH-KIT-ROVER- ... 20afc5f586

Je kan hun ook even mailen, ze hebben ze wel.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Plaats reactie