oh k*t, is zoiets niet te doen met een helicoil of iets dergelijks? zo heel veel kracht komt er niet op te staan.(aan de andere kant het luistert wel erg nauw daar)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
118GTR schreef:oh k*t, is zoiets niet te doen met een helicoil of iets dergelijks? zo heel veel kracht komt er niet op te staan.(aan de andere kant het luistert wel erg nauw daar)
We hebben helicoils gebruikt, alleen die gast die dat voor mij erin heeft gezet (ik was met iets anders bezig), heeft de kop er niet afgehaald zodat er nu allemaal aluminium boorsel in het oliekanaal zit...
Dus moet de kop er alsnog af en het carter om alles schoon te blazen.
Aan de andere kant, ik heb er al een hoop rotzooi uitgehaald met een tie-wrap, ingesmeerd met vet. Maar ja... ik wil geen risico's nemen.
˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Heb informatie gewonnen bij verschillende monteurs, de situatie verteld. Zij zouden het blok gewoon spoelen met veel olie net zolang er geen zooi meer in zat. Ergens hebben ze wel gelijk... eerst dat doen morgen voordat de kop eraf gaat. Kijken hoeveel zooi ik er nog uit krijg. Als ik het niet vertrouw gaat de kop er alsnog af.
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
* Kop eraf en gereinigd.
* Helicoils geplaatst, daar waar nodig.
* Alle draad voor de kopbouten opnieuw getapt.
* Kop gereinigd.
* Kop in elkaar geflanst.
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
118GTR schreef:als in..vol met olie en er blijft een klep openstaan?
In dat geval negeren, komt vanzelf goed als hij draait.
Gisteren stonden er wel meerdere kleppen open... maar die zijn nu weer dicht. Op één na. Ik heb de klep(pen) nu open gezet. En morgen draai ik ze weer dicht. Misschien gaan ze dan dicht. Ik denk dat er lucht inzit ofzo want er is nog geen olie in de kop geweest...
De klepstoters zijn gereinigd dus zouden leeg moeten zijn
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
die nieuwe klepstoters zitten toch vol met olie?(zo worden ze geleverd)
Ik heb het meerdere keren gehad en ik heb ze wel eens de nokassen rondgedraait op de werkbank(luchthamer erop) dat hielp dan half. Daarna gemonteerd(met de d-riem gaan ze nog 10x rond ofzo).
En dan gewoon gestart, meestal meteen goed (door het draaien inmiddels dicht) en in 1 geval waren ze pas goed na 2 km rijden.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
Alle kleppen gaan dicht ondertussen. Alleen één van de inlaatkleppen gaat net iets eerder open en sluit later dan zijn buurman (van dezelfde cilinder)... suggesties...
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Vandaag kop er weer opgeschroefd. Nu ga ik ff nieuwe bougies erin knallen. Nu ff riempjes en rollen bestellen want zag dat er niks meer in mijn voorraadkast lag :s
Klopt ook want ik heb laatst een spanrol aan Jimmy verkocht.
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997