versnellingsbak HELEMAAL aan gort
maar ik begrijp dus dat alle rover 214 SI's een R65 bak hebben ofzo???
heb zelf eigenlijk geen ide namelijk..
wat betreft rijgedrag, ik rijd even voor de vormgeving in het begin van een week 200 KM snelweg, vervolgend door de weeks een kmtje of 20/30 binnedoor (niet overdreven achterlijk gedrag omdat de auto nog niet warm is dan.
en aan het eind van de week weer 200 terug waarvan ik idd ongeveer net als de heenweg de laatste +/-10/20 km duidelijk wat sportiever gedrag vertooen, denk daaraan met lekkere snelheden rotondes nemen en de snelweg af duiken enz... en in het weekend rijd ik meestal ook ongeveer 150 maar daar is vaan mijn vriendin bij dus dan is het uiteraard wat rustiger:P:P:D
maar als ik dus een sterkere bak zou willen die idd ook past zou ik er 1 moeten hebben van welk type auto???
gr timo
heb zelf eigenlijk geen ide namelijk..
wat betreft rijgedrag, ik rijd even voor de vormgeving in het begin van een week 200 KM snelweg, vervolgend door de weeks een kmtje of 20/30 binnedoor (niet overdreven achterlijk gedrag omdat de auto nog niet warm is dan.
en aan het eind van de week weer 200 terug waarvan ik idd ongeveer net als de heenweg de laatste +/-10/20 km duidelijk wat sportiever gedrag vertooen, denk daaraan met lekkere snelheden rotondes nemen en de snelweg af duiken enz... en in het weekend rijd ik meestal ook ongeveer 150 maar daar is vaan mijn vriendin bij dus dan is het uiteraard wat rustiger:P:P:D
maar als ik dus een sterkere bak zou willen die idd ook past zou ik er 1 moeten hebben van welk type auto???
gr timo
-
- The Big Boss
- Berichten: 8437
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Zou je de foto's kunnen verkleinen, zijn nogal onhandig groot zo 

'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Hmmm, rijgedrag vind ik nou niet dermate dat ik denk dat het aan de daaraan ligt. Ik ken er ook genoeg die circuitrijden met een 1.4 met R65 bak en dat gaat ook wel een handje vol trackdays goed dus met het omschreven weggebruik moet het veel langer goed gaan.
Het gaat er om dat als je stuurt en de assen belast geeft dat je dan aardig wat vraagt van je difflagers. Eerst maar ´ns goed kijken naar je wielophanging, daar zou ik m´n prioriteiten leggen. Helemaal als je die verdenkt. Richten kan aardig in de papieren lopen.
Als je uitgefiegelierd hebt hoe het zit en als alles in orde blijkt te zijn/gemaakt is kun je altijd nog een PG1 overwegen. Je moet dan een bak hebben van een MG-F, BRM (heeft LSD), Lotus Elise (Exige heeft LSD) etc.
Kijk uit dat je niet een van een T16 aftrekt, want dan kom je bedrogen uit.
Het gaat er om dat als je stuurt en de assen belast geeft dat je dan aardig wat vraagt van je difflagers. Eerst maar ´ns goed kijken naar je wielophanging, daar zou ik m´n prioriteiten leggen. Helemaal als je die verdenkt. Richten kan aardig in de papieren lopen.
Als je uitgefiegelierd hebt hoe het zit en als alles in orde blijkt te zijn/gemaakt is kun je altijd nog een PG1 overwegen. Je moet dan een bak hebben van een MG-F, BRM (heeft LSD), Lotus Elise (Exige heeft LSD) etc.
Kijk uit dat je niet een van een T16 aftrekt, want dan kom je bedrogen uit.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
R65's zijn veelal wat korter, maar PG1's zijn er ook in teveel varianten dus dat is een beetje uitzoekwerk. Ik heb in de Turbo een vrij korte bak (niet de kortste, anders houd ik m'n turbodruk niet hoog) met de langste vijf. Ik cruise 200km/h op 3900rpm.
Anyway, voor een PG1 swap ben je nodig:
Ge-edit: ik haalde even twee dingen door elkaar.
Anyway, voor een PG1 swap ben je nodig:
- PG1- bak (met K-series bell);
- Schakelmechanisme van een PG1;
- Vliegwiel + koppeling PG1 (1.8 VVC o.i.d.);
- Aandrijfassen (1.8 VVC o.i.d.)

Ge-edit: ik haalde even twee dingen door elkaar.
Laatst gewijzigd door Rik op zo aug 22, 2010 12:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Dan ben je bovenstaand nodig. Ik doelde met name op de overbrenging-verhoudingen. Die zijn er in alle soorten en maten.peter.evers schreef:Ik bedoelde dus niet voor op mijn coupe. Maar om op een 1.4 K serie een VVC bak te plaatsen...
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
is inderdaad ook een kans op. vandaar dat een 6e versnelling uitkomst zou bieden.
Het voordeel van deze bak is wel dat hij aardig door trekt.
Hoewel het altijd nog wat sneller mag.
Ik werd hier gister nog op geweze in een sprintje tegen een 100nx(ja exact zoon zelfde als ik zelf gehad heb)
Het toerental gaat daar in veel verder door(tot zoon 8500rpm), terwijl de mijne al stopt bij zoon 7000.
Toen we eenmaal op de snelweg zaten maakte de coupé de dienste weer uit
Het voordeel van deze bak is wel dat hij aardig door trekt.
Hoewel het altijd nog wat sneller mag.
Ik werd hier gister nog op geweze in een sprintje tegen een 100nx(ja exact zoon zelfde als ik zelf gehad heb)
Het toerental gaat daar in veel verder door(tot zoon 8500rpm), terwijl de mijne al stopt bij zoon 7000.
Toen we eenmaal op de snelweg zaten maakte de coupé de dienste weer uit

Arjen bedoelt dat de te verrichten arbeid om 200km/h te rijden gelijk blijft, dus hoe kort of lang je bak ook is, je zult meer vermogen moeten hebben om een hogere topsnelheid te halen.
In praktijk trekt ook mijn Rover boven de 250 nauwelijks meer, tot 260 gaat nog wel, maar daarna is zelfs de autobahn te kort.
Versnellingsbak doet bijna niets met je topsnelheid, enkel met je acceleratie.
In praktijk trekt ook mijn Rover boven de 250 nauwelijks meer, tot 260 gaat nog wel, maar daarna is zelfs de autobahn te kort.
Versnellingsbak doet bijna niets met je topsnelheid, enkel met je acceleratie.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Dat is ook in Nederland heel goed mogelijk hoor. Hahah, 250 wandelt ´ie redelijk gemakkelijk naartoe. Gisteren nog even aan het sporten geweest met een E36 M3...p@p@zs schreef:Nu vind ik 260 niet slecht
![]()
De pest is dat je zo makkelijk 200+ rijdt en dus gemakkelijk je rijbewijs kwijt kan raken.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
135 km/h 3500rpm dat is de lekkerste kruissnelheid maar idd 200 is geen probleem hij blijft maar gaan.Riksel schreef: Dat is ook in Nederland heel goed mogelijk hoor. Hahah, 250 wandelt ´ie redelijk gemakkelijk naartoe. Gisteren nog even aan het sporten geweest met een E36 M3...
De pest is dat je zo makkelijk 200+ rijdt en dus gemakkelijk je rijbewijs kwijt kan raken.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII