Vervangen stuurwiel Rover 75 van januari 2000
Vervangen stuurwiel Rover 75 van januari 2000
Zijn er nog tips en tricks, do's en don'ts, om rekening mee te houden bij het vervangen van een stuur van een Rover 75 2.0V6 van januari 2000 ? Komt volgende week n.l. een klant binnen om dit klusje te doen (nee, geen forummer) zodat zijn stuur er weer netjes uit ziet. Neemt die zelf mee overigens. Kan ik er samen met de klant een leuk en leerzaam proces van maken, vandaar de vraag.
Met vriendelijke groet,
Marcel van Barneveld
Marcel van Barneveld
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3508
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Geen moeilijke klus, zolang je de accu maar loshaalt bij het monteren en demonteren van de airbag.
Dus accu los, de twee schroefjes van de airbag losmaken, eruittillen, en het stuur demonteren (die wel eens verrekte vast kan zitten, en gelukkig maar).
Daarna weer terug, en alles voor elkaar.
Ik heb het tot nu toe 5 keer gedaan, een klus van niks (max 10 minuten)
Dus accu los, de twee schroefjes van de airbag losmaken, eruittillen, en het stuur demonteren (die wel eens verrekte vast kan zitten, en gelukkig maar).
Daarna weer terug, en alles voor elkaar.
Ik heb het tot nu toe 5 keer gedaan, een klus van niks (max 10 minuten)
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Als het stuur echt vast zit pak dan een stuk je hardt hout zet dat op de stuuras en sla daar met een hamer op terwijl een ander het stuur probeert eraf te trekken.
Let ook op de spiraal voor de richtingaanwijzer dat deze blijft zitten.
Stekkerverbinding van de airbag wil ook nog wel eens bijzonder vast zitten.
Normaal alles met elkaar 20 minuutjes werk.
Eric.
Let ook op de spiraal voor de richtingaanwijzer dat deze blijft zitten.
Stekkerverbinding van de airbag wil ook nog wel eens bijzonder vast zitten.
Normaal alles met elkaar 20 minuutjes werk.
Eric.
Even uit pure nieuwsgierigheid, want ik heb geen plannen om mijn stuur te vervangen:arjan_m schreef:Geen moeilijke klus, zolang je de accu maar loshaalt bij het monteren en demonteren van de airbag.
Dus accu los, de twee schroefjes van de airbag losmaken, eruittillen, en het stuur demonteren (die wel eens verrekte vast kan zitten, en gelukkig maar).
Als ik recht achter het stuur zit, waar zitten dan die schroefjes van de airbag..?
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3508
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Das correct en tevens juist......Aan de achterzijde zitten 2 gaatjes en daarin verzonken zitten de torx schroeven.
Eric.
Sorry... ik ben in een melige bui....
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3508
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Eric27 schreef: Wordt tijd dat je een Rover 75 rijdt.
Eric.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Nogmaals dank voor het aanleveren van de gevraagde informatie. Inderdaad een redelijk simpel klusje. Het enige wat even tegen zat was het losmaken van de centrale moer. Moest een momentsleutel op, anders wilde die echt niet los. Als nu iemand nog een gebruikt stuur zoekt, er ligt er hier nu eentje, kleur Sand Leather + Ice. Verdere informatie kan verstrekt worden.
Met vriendelijke groet,
Marcel van Barneveld
Marcel van Barneveld
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3508
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3508
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Die zal je moeilijk kwijtraken denk ik, het is inderdaad het nadeel van het volledige lederen stuur.... Daarom wil ook iedereen half hout/leder.... 
En die foto's bedoelde ik dus niet
.... Bovenstaande is meer voor het "te koop" topic.
En die foto's bedoelde ik dus niet
Laatst gewijzigd door arjan_m op do aug 12, 2010 4:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
-
arjen
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
MGPete
MG-R Freak
--------------------------------------------------------------------------------
Die stekker van de airbag kan inderdaad verrekte vast zitten (spreekt uit ervaring met de ZS).
Als je daarmee bezig bent, gewoon uit voorzichtigheid nooit met de airbag naar je toe werken.
_________________
Het is beter om de airbag naar je toe gericht te houden. Liever een plofzak in het gezicht dan de stalen achterkant van de airbag
MG-R Freak
--------------------------------------------------------------------------------
Die stekker van de airbag kan inderdaad verrekte vast zitten (spreekt uit ervaring met de ZS).
Als je daarmee bezig bent, gewoon uit voorzichtigheid nooit met de airbag naar je toe werken.
_________________
Het is beter om de airbag naar je toe gericht te houden. Liever een plofzak in het gezicht dan de stalen achterkant van de airbag








