wel of niet in de kleur spuiten?

214 216 218 220 25
s1009550

wel of niet in de kleur spuiten?

Bericht door s1009550 »

Goedemiddag,

sinds een week weer terug uit Frankrijk. De Rover heeft het prima gedaan: 1150 km. heen en nogmaals 1150 km. terug. Geen probleem :mrgreen: .

Afbeelding

Nu heb ik straks nog 1 á 2 weken vrij en dan wil ik weer aan mn Rover prutsen. Ik wou graag een aantal onderdelen in kleur spuiten:
- stootstrip
- spiegelkappen
- kapje boven nummerplaat achter

Maar nu vraag ik me af of dit wel zo mooi zal worden, aangezien het nou zwart is en dat ook al best mooi is. Wat hebben anderen gedaan?

Verder wou ik de ramen blinderen: achterzijraampjes en het achterraam. Is het te doen om het achterraam te blinderen? Ik had namelijk gehoord dat dit zeer lastig was vanwege de kromming in het raam.

mvg. Harwin van Lente

Afbeelding
Jai
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Jai »

Sowieso is het raam van een extra donkere tint voorzien niet moeilijk, je moet alleen de truukjes kennen. Zoals bijvoorbeeld eerst de folie aan de buitenkant van het raam leggen (niet plakken, leggen!) en dan de fohn erop zodat de folie de vorm van het raam aanneemt.

Het spuiten is persoonlijk. Zoek even op het forum naar andere 200tjes met deze onderdelen gespoten en je hebt zo je eigen mening naar je eigen smaak ;)
Jai

........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
Silly CVT
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Je zou het hoogglans zwart kunnen spuiten, de strips, nu is het 'mat-zwart' zolang er geen cockpit spray overheen gaat. :roll:

Blinderen ben ik persoonlijk niet zo'n fan van, zeker omdat het een 4-deurs is maar als je het dan toch gaat doen, neem dan statische folie, die is wat handzamer naar het schijnt. ;)

Veel plezier met knutselen!! :mrgreen:
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Rover620tdi
MG-R Addict
Contacteer:

Re: wel of niet in de kleur spuiten?

Bericht door Rover620tdi »

s1009550 schreef:Goedemiddag,

sinds een week weer terug uit Frankrijk. De Rover heeft het prima gedaan: 1150 km. heen en nogmaals 1150 km. terug. Geen probleem :mrgreen: .
Hahaha vind je dat veel 2300 km???? Grapje Grapje :mrgreen:
Wij rover rijders weten dat rovers onverwoestbaar zijn. ;)
Heb met mijn rover620sdi minimaal 8500 km gereden binnen 5 weken. ;)

Maar wat betreft spuiten lijkt het je niet iets stylvoller om paar tinten lichtere blauw te spuiten??? zal mooie accent geven.Of gewoon zelfde kleur.

Qua blinderen is het zo gebeurd.
Raam grondig schoonmaken met een krabmes om de fuil te verwijderen.
Folie aan de buitenkant opmaat snijden. (pas op je rubbers dat je ze niet mee snijdt) Klein scherp schaar is beter.
Achter raam is makkie bij jou omdat ie open kan. Ook deze even op maat snijden en de bolling maken met een fohn aan de buitenkant.
spuitflesje water met beetje dreft. Geen citroengeur. deze laten witte banen achter.
En gebruik een trekker ipv de meegeleverde plastic. (deze krassen)
Laatst gewijzigd door Rover620tdi op di aug 10, 2010 2:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 45 2.0 V6 2000
BMW 327i e21 '81 (showcar)

http://www.cardomain.com/ride/3213361/1 ... -3-series/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Yme
MG-R Freak

Bericht door Yme »

Bij mij waren de spiegelkappen al gespoten toen ik de auto kocht. Ik heb verder een rover 25 strip boven het kenteken gezet en het kunststof in kleur gespoten.
Over de stootstrips ben ik nog niet, ben erg aan het twijfelen heb er laatst net als Sillytc zei met cockpitspray de stootstrips en de zwarte strips bij het raam gedaan en het zag er perfect zwart uit, toen vond ik het wel wat hebben.
aldo
MG-R Freak

Bericht door aldo »

Al de zwarte onderelen in kleur spuiten is wel mooi, kijk anders in het topic van mijn rover 200 vi.
Rover 200VI (sold) MG ZS 120 MKII (totalled) Alfa GT:p
Afbeelding
s1009550

Bericht door s1009550 »

1150 km. is inderdaad niet heel veel. Maar het was in één keer. En aangezien hij ergens lekt (parkeerplaats voor thuis zit vol met vlekken) en het koelvloeistofpeil nog wel eens zakt, was het toch even afwachten of hij het tot zuid-Frankrijk met die mooie bergjes zou volhouden.

Ik ga mn ramen dan maar us blinderen als het weer het toelaat. De ramen moeten er dan toch worden uitgehaald, uitgezonderd het achterraam? Is er nog bepaalde folie aan te raden? Ik ben pas bij Automat geweest en daar hadden ze ook folie (weet het merk en de prijs niet meer).

Verder ga ik de stootstrips in de kleur spuiten. Mocht het me dan niet aanstaan, dan kan ik het alsnog zwart spuiten.

Alvast bedankt! Harwin
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

Jai schreef:Sowieso is het raam van een extra donkere tint voorzien niet moeilijk, je moet alleen de truukjes kennen. Zoals bijvoorbeeld eerst de folie aan de buitenkant van het raam leggen (niet plakken, leggen!) en dan de fohn erop zodat de folie de vorm van het raam aanneemt.

Het spuiten is persoonlijk. Zoek even op het forum naar andere 200tjes met deze onderdelen gespoten en je hebt zo je eigen mening naar je eigen smaak ;)
als jeceen pro bent. is dit inderdaad een eitje. anders niet aan beginnen.
als je wilt kan ik een mooi prijsje voor je maken. om het te doen.
niet dat ik perse wat wil verdiene, maar met goetkope zooi red je het nooit om netjes voor elkaar te krijgen.

en over het spuiten. gewoon doen ;)
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
Rover620tdi
MG-R Addict
Contacteer:

Jij durft om dan zo op vakantie te rijden...???? :shock:

Ik heb de folie bij Action gehaald.
Is opzich wel goed te doen en voor een prikkie. Dan mag het ook paar keer verkeerd gaan. ;) prijs is dacht nog geen 5 euro voor 3 meter.
Achter raam wilde niet lukken qua bollen. Kwaliteitsverschil met de duurdere folies. Dus die heb ik ook tijdelijk nu zo gelaten.
Voor de zijramen is het wel goed te doen.
Ik dacht dat ze 20 of 30% lichtdoorlaatbaar zijn.
Rover 45 2.0 V6 2000

http://www.cardomain.com/ride/3213361/1 ... -3-series/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

Mss kun je het verwarmen tijdens het plakken om het wat rekbaarder te maken.
Rover620tdi
MG-R Addict
Contacteer:

zou wel kunnen maar dan met zo'n achterklep die omhoog kan.
In mijn auto wordt het lastig ivm de onderste hoek en het wordt dan echt krappjes.

Had 2 jaar geleden in turkije laten doen en dat is super prof gedaan en dan in 1.5 uur. Prijs was maar 5 tientjes. Volgend jaar weer. Laat ik hem ook weer gelijk overspuiten.
Rover 45 2.0 V6 2000

Afbeelding
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

Heb afgelopen week de ramen van de corsa geblindeerd ( action folie )
De zijruiten is wel te doen maar de achterruit kun je vergeten ( waarschijnlijk ).
Heb zelf meerdere malen ramen geblindeerd en de achterruit is gewoon echt HEEL moeilijk.

kapje boven nummerplaat
Afbeelding
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

Doe je zelf een lol, en koop geen meuk van de action. leuk dat het maar €5 kost voor 3 meter, maar het doet gewoon af aan je auto.
Het mag er dan nu misschien wel enigszins goed op zitten, maar wacht maar is een een jaartje.

Het verschil met de folie die wij gebruiken is niet voor niks zo groot.
€5 voor 3meter van de action, tegen over €35 per strekkende meter voor de folie die wij gebruiken.

Behalve dat onze folie veel langer goed/mooi blijft. is hij ook 10x helderder dan de action troep.

Het trucje met de fhön zal je niet gaan lukken met de action troep, sterker nog, het zal een leek nog niet eens met onze folie lukken.
En nee, blindeerings folie is niet uit te rekken zoals vinyl.

Mijn tip, geef er wat meer geld aan uit zodat het er goed op zit.
Slecht geplakte ramen doen onwijs af aan je auto en zorgen voor slecht zicht(wat dan weer gevaarlijk is)
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
Rover620tdi
MG-R Addict
Contacteer:

JD schreef:Heb afgelopen week de ramen van de corsa geblindeerd ( action folie )
De zijruiten is wel te doen maar de achterruit kun je vergeten ( waarschijnlijk ).
Heb zelf meerdere malen ramen geblindeerd en de achterruit is gewoon echt HEEL moeilijk....
Ik dus ook.. Heb ook vaak folie gedaan maar achter raam lukt gewoon niet met die van action. Dan zou je een Kwaliteit spul moeten hebben zoals Johnny het bedoeld.

En Johnny... :D Wat als het er goed op zit die Action meuk. Daarom zei ik ook achterraam wil gewoon niet lukken met dat folie. Maar de zijramen zijn goed te doen. Waarom zou je dan veel geld uit moet geven als het daarmee ook heel goed kan... :D Ja tog :mrgreen:
Rover 45 2.0 V6 2000

Afbeelding
p@p@zs
MG-R Core

Bericht door p@p@zs »

Waarom dan geen rolgordijntje van Filtravedo? voor de achterruit?
Werkt prima, heb ik zelf ook, bij elke auto schaf ik n nieuwe aan, zit nu aan nr. 4 :mrgreen:
Zeker s'nachts is het fijn, goed zicht naar achter en niet verblind worden.
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

Rover620tdi schreef:

En Johnny... :D Wat als het er goed op zit die Action meuk. Daarom zei ik ook achterraam wil gewoon niet lukken met dat folie. Maar de zijramen zijn goed te doen. Waarom zou je dan veel geld uit moet geven als het daarmee ook heel goed kan... :D Ja tog :mrgreen:
Blijft langer mooi
Helderder van kleur
verkleurt niet
houd de zon/warmte en uv stralen tegen
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
Plaats reactie