Als ik stapvoets rij en stationair draai en dan rem is alles prima rem ik daarna nog eens een paar keer dan is net als of de rembekrachtiging wegvalt.
Kan er ook niet een regelmaat in vinden het gebeurd zo af en toe en dan krijg je zo,n hard rempedaal en remt deze zeer slecht.
Als je maar iets harder rijdt heb je geen probleem.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zit zelf te denken aan de vacuumpomp of de remservo.
Iemand enig idee?
Eric.
Wegvallen van de rembekrachtiging.
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Als je stilstaat en remt, pompt je remvloeistof in het systeem. Je remt nog eens en nog eens totdat deze tegendruk geeft, en dus een hard rempedaal geeft.
Tijdens het rijden zal het echter nooit gebeuren, je remt, staat stil en rijdt verder.
Bovenstaand verhaal is bijvoorbeeld ook van toepassing bij pompend remmen. Je staat dan sneller stil, omdat je a. je wielen niet blokkeert en b. meer druk op het systeem zet.
Dus snelle conclusie; niets aan de hand, tenzij je ook tijdens het rijden merkt dat hij slecht remt. Maar dan trap je eerder door het pedaal heen (lek in het systeem, niet leuk om te hebben (ja, ik heb ervaring)), dan dat je een hard pedaal hebt.
Tijdens het rijden zal het echter nooit gebeuren, je remt, staat stil en rijdt verder.
Bovenstaand verhaal is bijvoorbeeld ook van toepassing bij pompend remmen. Je staat dan sneller stil, omdat je a. je wielen niet blokkeert en b. meer druk op het systeem zet.
Dus snelle conclusie; niets aan de hand, tenzij je ook tijdens het rijden merkt dat hij slecht remt. Maar dan trap je eerder door het pedaal heen (lek in het systeem, niet leuk om te hebben (ja, ik heb ervaring)), dan dat je een hard pedaal hebt.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Het is niet zo als het moet zijn. Stond laatst ook even langs de straat reed daarna circa 20 meter naar een kruising wou remmen en deze reageerde dus niet zoals het hoorde ,ook hier een hardt rempedaal.arjan_m schreef:Als je stilstaat en remt, pompt je remvloeistof in het systeem. Je remt nog eens en nog eens totdat deze tegendruk geeft, en dus een hard rempedaal geeft.
Tijdens het rijden zal het echter nooit gebeuren, je remt, staat stil en rijdt verder.
Bovenstaand verhaal is bijvoorbeeld ook van toepassing bij pompend remmen. Je staat dan sneller stil, omdat je a. je wielen niet blokkeert en b. meer druk op het systeem zet.
Dus snelle conclusie; niets aan de hand, tenzij je ook tijdens het rijden merkt dat hij slecht remt. Maar dan trap je eerder door het pedaal heen (lek in het systeem, niet leuk om te hebben (ja, ik heb ervaring)), dan dat je een hard pedaal hebt.
Ook op een parkeerplaats je rijdt langzaam rijdt het parkeervak in wil remmen en de auto remt haast niet, hardt pedaal en je moet stevig trappen voor er wat gebeurd.
Re: Wegvallen van de rembekrachtiging.
Ik ook, misschien een van de leidingen/slangen lek?Eric27 schreef: Ik zit zelf te denken aan de vacuumpomp of de remservo.
Iemand enig idee?
Eric.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Re: Wegvallen van de rembekrachtiging.
Leiding of slang lek krijg je meestal geen hard pedaal, toch????bam schreef: Ik ook, misschien een van de leidingen/slangen lek?
Meer een ''doortrapeffect'', juist heel gemakkelijk in te trappen, omdat de remvloeistof wegspuit....
En idd 20 meter, das niet goed.... Mijn gevoel zegt de pomp, maar in ieder geval goed naar (laten) kijken, want het gaat anders een keer goed mis......
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Re: Wegvallen van de rembekrachtiging.
Ik denk dat Bas de leiding van de vacuumpomp bedoelt bij een remleiding valt dan inderdaad de druk weg.arjan_m schreef: Leiding of slang lek krijg je meestal geen hard pedaal, toch????
Meer een ''doortrapeffect'', juist heel gemakkelijk in te trappen, omdat de remvloeistof wegspuit....
En idd 20 meter, das niet goed.... Mijn gevoel zegt de pomp, maar in ieder geval goed naar (laten) kijken, want het gaat anders een keer goed mis......
Re: Wegvallen van de rembekrachtiging.
Jongens bedankt het is verholpen en toch een aandachtspunt voor de gene die in het bezit zijn van een CDT of een CDTi.bam schreef: Ik ook, misschien een van de leidingen/slangen lek?
Er gaat een vacuumslangetje welke is aangesloten waar het EGR vacuumslangetje ook is aangesloten op het motorblok.
Dit vacuumslangetje is daar verstaft en beschadigd en deze gaat naar de vacuumslang welke bevestigd is aan de vacuumpomp. De aansluiting zit
boven bij de brandstofopvoerpomp. Een klein dun slangetje.
Eric.