CD-wisselaar Rover 75 defect?
CD-wisselaar Rover 75 defect?
Sinds afgelopen weekend ben ik in het bezit van een mooie Rover 75.
Er zit een 6 cd-wisselaar in, maar helaas is deze (nog) niet functioneel.
Als ik de auto op contact zet, en op de groene knop om de wisselaar eruit te laten komen, gebeurt er niets.
Misschien dat de stekker niet goed vast zit, maar hoe kan ik hier het makkelijkste bij komen om dit te controleren? Oftewel, hoe kan ik de wisselaar demonteren?
Alvast bedankt, Hans
Er zit een 6 cd-wisselaar in, maar helaas is deze (nog) niet functioneel.
Als ik de auto op contact zet, en op de groene knop om de wisselaar eruit te laten komen, gebeurt er niets.
Misschien dat de stekker niet goed vast zit, maar hoe kan ik hier het makkelijkste bij komen om dit te controleren? Oftewel, hoe kan ik de wisselaar demonteren?
Alvast bedankt, Hans
Bedankt voor de tip! Na het loshalen van de plastic kap kon ik
de bouten zien.
Ik heb de wisselaar er inmiddels uit. De stekker zat wel goed, dus daar ligt het helaas niet aan.
Er is wel achteraf een carkit ingebouwd. (er zit een telefoonhouder op de plek van de bekerhouder) Misschien dat het hiermee te maken heeft?
Hans
de bouten zien.
Ik heb de wisselaar er inmiddels uit. De stekker zat wel goed, dus daar ligt het helaas niet aan.
Er is wel achteraf een carkit ingebouwd. (er zit een telefoonhouder op de plek van de bekerhouder) Misschien dat het hiermee te maken heeft?
Hans
Vandaag is het gelukt om de casette eruit te halen. Eerst heb ik de wisselaar opengeschroeft waarna met draaien aan een tandwieltje
de cassete eruit floepte.
Er zat zelfs nog een cd van de vorige eigenaar in.
Ik heb geprobeerd om de laser schoon te maken, maar helaas geeft het infoscherm nog steeds "no magazine" aan. Tevens hoor ik geen geluid dat de wisselaar is geactiveerd of als ik het eject knopje indruk.
(Het is overigens een Alpine Qxe 100430)
de cassete eruit floepte.
Er zat zelfs nog een cd van de vorige eigenaar in.

Ik heb geprobeerd om de laser schoon te maken, maar helaas geeft het infoscherm nog steeds "no magazine" aan. Tevens hoor ik geen geluid dat de wisselaar is geactiveerd of als ik het eject knopje indruk.
(Het is overigens een Alpine Qxe 100430)
Hans, ik ben ook op zoek naar een nieuwe CD wisselaar.760executive schreef:Probleem is verholpen. Ik heb inmiddels een nieuwe wisselaar kunnen vinden en die functioneert prima!![]()
Op Marktplaats staat momenteel niks, tenzij je minimaal 4995,00 Euro neertelt en de rest van die Rover er ook bijneemt...
Waar heb jij de jouwe vandaan?
Gr. Jan