Dit komt mee met elke verlagingsset. Iets over wielgeometrie, bewegingen in bochten etc etc. Als je een auto verlaagd, gaat deze veelal, meer negatief camber op de wieltjes krijgen.Robbrm schreef:maar kan je je camber dan veranderen met die verlagingset ?
Uitlijnen is niet zomaar een truckje wat elke kwik-fit-doofey kan. Er zijn een aantal goede bedrijven die zich specialiseren in deze vorm van optimalisering. Tenslotte is het goed uitlijnen van je auto een hele belangrijke zaak. Het werkt tenslotte mee aan je:
- Bandenslijtage;
- Brandstofverbruik;
- Wegligging (daarmee inbegrepen: zoeken op de snelweg, wegligging in bochten, wat er gebeurt als je met 2 wieltjes in de berm komt etc.)
Anyhow, als je je auto goed wil laten uitlijnen bedenk dan goed wat je met je auto wil. M'n Coupé heeft een aardige setup die wat meer bandjes vreet maar o-zo-lekker instuurt. Het gaat om honderdsten, maar ze maken o-zo-veel verschil.
Als je je auto goed wil laten uitlijnen op ECO/doofey-set-up kan je het beste een bandencentrum uitzoeken met een goede bank. Mijn auto is dus wél bij de kwik-fit gedaan. Puur en alleen omdat ik toevallig weet dat in Arnhem-Zuid een jongen werkt die er ontzettend veel kaas van gegeten heeft en ze daar een gloednieuwe uitlijn bank hebben.
Vergeet niet: eigenlijk moet je je auto jaarlijks uitlijnen, advies voor oudere auto's is zelfs halfjaarlijks in verband met de hoeveelheid drempels in de weg.[/list]