scheef afslijtende banden
scheef afslijtende banden
zijn er hier meer mensen die na het verlagen scheef afslijtende banden hebben?
Mijn voorbanden beginnen aan beide kanten aan de binnenkant harder te slijten als aan de buitenkant.
En is hier wat aan te doen?
Heb hem na het verlagen laten uitlijnen.
Gaat om een rover 25 met brm dempers en veren.
Mijn voorbanden beginnen aan beide kanten aan de binnenkant harder te slijten als aan de buitenkant.
En is hier wat aan te doen?
Heb hem na het verlagen laten uitlijnen.
Gaat om een rover 25 met brm dempers en veren.
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Niels 25
- MG-R Freak
als de verlaging er juist onder zat werd hij uitgelijnd om naar de keuring te gaan. als hij op ongeveer originele hoogt staat kunnen ze het bij regelen. als de keuring dan voorbij is schroef ik hem terug naar beneden en is de uitlijnig weer niet helemaal juist. (licht gewoon veel te laag)
de slijtage heeft ook wel veel te maken met het merk van banden. had eerst uniroyal, deze hebben er een jaar op gelegen (20 000 km) en ze waren versleten. heb nu toyo's en deze liggen er nu al een hele tijd op.

de slijtage heeft ook wel veel te maken met het merk van banden. had eerst uniroyal, deze hebben er een jaar op gelegen (20 000 km) en ze waren versleten. heb nu toyo's en deze liggen er nu al een hele tijd op.
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
Hier http://home.wanadoo.nl/henk.vanbottenbu ... anging.htm staat wel een redelijk duidelijke omschrijving van wat uitlijnen eigenlijk zou moeten betekenen.
De meeste garages beperken zich echter tot het corrigeren van het toespoor, terwijl juist bij verlagen de camber veel belangrijker is, want die heb je nl zeker daardoor veranderd.
De meeste garages beperken zich echter tot het corrigeren van het toespoor, terwijl juist bij verlagen de camber veel belangrijker is, want die heb je nl zeker daardoor veranderd.
Job.
'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

ok,
heb er dunlop banden onderzitten.
Alleen heb jij hem meer verlaagd als de mijne.
Ik heb er originele brm dempers onderzitten en die zijn dus standaard onder een brm. En het lijkt mij dat ze bij een brm ook niet scheef afslijten
Dus ik denk dat het idd met uitlijnen te maken heeft.
*edit*
kan je die camber bij een 25 ook bijstellen dan?
Ik heb er originele brm dempers onderzitten en die zijn dus standaard onder een brm. En het lijkt mij dat ze bij een brm ook niet scheef afslijten

*edit*
- Niels 25
- MG-R Freak
ja, zal dan wel aan de uitlijnig liggen. om het camber te verminderen schroeven ze de auto gewoon omhoog tot originele hoogte. als het dan nog niet goed is regelen ze het hier en daar nog een beetje bij.JD schreef:ok,
*edit*
- Robbrm
- MG-R Fanatic
maar kan je je camber dan veranderen met die verlagingset ?, ik weet dat het bij de originele ophanging niet gaat omdat de veerpoot van boven geen sleufgaten heeft om te veranderen van stand, en er op je draagarm ook geen stelmogelijkheid op zit,Niels 25 schreef: ja, zal dan wel aan de uitlijnig liggen. om het camber te verminderen schroeven ze de auto gewoon omhoog tot originele hoogte. als het dan nog niet goed is regelen ze het hier en daar nog een beetje bij.
wat grade trouwens zegt is ook zo, je ziet ook veel scheurijzers zoals bijvb taxi's die scheefafgesleten banden hebben vanwege het scheurwerk.
http://www.timloto.org/download/pdf_les ... poring.pdf
hier nog een hele goeie PDF over wielstanden, heb ik laatst nog gebruikt voor school.
heb je je vorig uitlijnrapport nog? als je die nog heb kan je aan de hand daarvan die gegeven vergelijken met de werkplaatshandboek gegevens of het wel klopt
edit; link werkt niet echt bij mij, maar als je dit in een venster kopieert/plakt werkt het weer wel, of google ' Timloto, sporing '
Laatst gewijzigd door Robbrm op zo jul 11, 2010 1:35 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today"
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak