Help!! Lekke koelvloeistof slang...
Help!! Lekke koelvloeistof slang...
Collegae hobyisten...
Kan iemand mij hieraan helpen? Of is de druk van het koelsysteem beperkt en kan ik het met ducktape af (Of een bandenplaksetje???). Ik heb een gaatje in mij koelslang van mijn 200 VI. Het is het slangenstel dat eigenlijk uit twee slangen bestaat met een heel klein tussenstukje zodat ze toch een stel vormen.... Bij elkaar dus bijna 2 mtr slang.
....net nu er ook een scheur in mijn turboslang van mij 45 zit...
HElp...
Groet,
Ronald
Kan iemand mij hieraan helpen? Of is de druk van het koelsysteem beperkt en kan ik het met ducktape af (Of een bandenplaksetje???). Ik heb een gaatje in mij koelslang van mijn 200 VI. Het is het slangenstel dat eigenlijk uit twee slangen bestaat met een heel klein tussenstukje zodat ze toch een stel vormen.... Bij elkaar dus bijna 2 mtr slang.
....net nu er ook een scheur in mijn turboslang van mij 45 zit...
HElp...
Groet,
Ronald
- Boarderken
- MG-R Freak
Re: tsja...
Neenronaldverkuijl schreef:....dan blijf ik bij de vraag; kan ik geen bandenplaksetje gebruiken?
Groet,
Ronald

Bandenplaksetjes (ik neem aan voor de fiets?) worden op de binnenband geplakt, waar het in principe droog blijft.
Je zegt zelf al dat het een vloeistofslang is dus gaat dat op termijn loslaten...
Intapen en een nieuwe slang zoeken zoals hierboven

02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
...maar inkorten is wel een optie..
...ik zag wel dat het gaatje vlak bij het einde van de ring zit. Ik neem aan dat een stukje afknippen geen kwaad kan...?
Groet,
Ronald
Groet,
Ronald
- tomcat.t16
- MG-R Core
Re: ...maar inkorten is wel een optie..
Kan geen kwaad Ronald, zolang de slang maar niet knikt. Bandenplakspul op een slang gebruikenronaldverkuijl schreef:...ik zag wel dat het gaatje vlak bij het einde van de ring zit. Ik neem aan dat een stukje afknippen geen kwaad kan...?
Groet,
Ronald

Het beste kun je zo'n tang gebruiken die electriciëns hebben om buizen af te knippen.

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
hij zit...
Heren,
De slang zit er op! Er is een centimeter of 7 vanaf en ik heb hem weer vast gekregen. Nu zit de slang wel een klein beetje tegen het blok aan. Ik neem an dat de slang dat wel kan hebben. Het zit zo hier en daar ook op het blok vast...
Maar goed... Nu maar wachten op de turboslang van de 45 en dan doen allebei de auto's het weer! UIt de 45 was ook al 0,7 liter weg. Wel heel bijzonder al weet ik niet hoe lang het heeft geduurd voor dat de vloeistof verdwenen is. Misschien dat de scheur in de de turboslang en het harde werken van de motor de temperatuur zo hoog heeft op doen lopen om de koelvloeistof te laten vervliegen...?????
Groet,
Ronald
De slang zit er op! Er is een centimeter of 7 vanaf en ik heb hem weer vast gekregen. Nu zit de slang wel een klein beetje tegen het blok aan. Ik neem an dat de slang dat wel kan hebben. Het zit zo hier en daar ook op het blok vast...
Maar goed... Nu maar wachten op de turboslang van de 45 en dan doen allebei de auto's het weer! UIt de 45 was ook al 0,7 liter weg. Wel heel bijzonder al weet ik niet hoe lang het heeft geduurd voor dat de vloeistof verdwenen is. Misschien dat de scheur in de de turboslang en het harde werken van de motor de temperatuur zo hoog heeft op doen lopen om de koelvloeistof te laten vervliegen...?????
Groet,
Ronald
- Boarderken
- MG-R Freak
Re: hij zit...
Het zit inderdaad aan het blok bevestigd met bevestigingspunt. Er tegen aanleunen/liggen is nog heel iets andersronaldverkuijl schreef:Heren,

Ik raadt het af...
- tomcat.t16
- MG-R Core
Re: hij zit...
Ehmm Ronald, kvs leidingen horen niet tegen het blok thuis. Nu is het enkel nog wachten totdat de slang kapot gaat en dan zijn de gevolgen niet te overzien.
Ik heb hier een auto onder behandeling waar de kleppendeksel tegen de kop aan zit gesmolten dankzij een gescheurde slang--> te heet--> teveel druk.
Plant een foto online van de slang, misschien heb ik er nog een liggen.
Ik heb hier een auto onder behandeling waar de kleppendeksel tegen de kop aan zit gesmolten dankzij een gescheurde slang--> te heet--> teveel druk.
Plant een foto online van de slang, misschien heb ik er nog een liggen.

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Het is de slang naar de thermostaat...
....Zover als ik weet...
Hij zit dan ook aan de achterkant van het blok (rechts) vast. De slang raakt op een uitstekend stuk van het blok het metaal (daar zit een iets uitstekend deel met een gat voor een schroef, maar er zit niets in)
Groet,
Ronald
Hij zit dan ook aan de achterkant van het blok (rechts) vast. De slang raakt op een uitstekend stuk van het blok het metaal (daar zit een iets uitstekend deel met een gat voor een schroef, maar er zit niets in)
Groet,
Ronald
- Boarderken
- MG-R Freak
Maakt niks uit, het gaat hem erom dat de slang simpelweg tegen het blok zit...
Een blok wordt warm, tot zeer warm.
Die slang is maar van rubber.
Rubber en hitte gaan niet samen, zeker niet als de rubber rechtstreeks contact heeft mét de hitte...
Op termijn (en dat hoeft niet eens een lange termijn te zijn) zal er een gat in je slang smelten en ga je dus nog méér lekkage hebben...
Ik snap dat je niet op 1 2 3 een nieuwe slang vindt maar een slang kost je een paar euro's, een vastgelopen blok kost je al snel een euro maal factor 1000 à 1500!
Ofwel draai je een beugel in dat gat om de slang vast te houden.
Aan jou de keuze...
Een blok wordt warm, tot zeer warm.
Die slang is maar van rubber.
Rubber en hitte gaan niet samen, zeker niet als de rubber rechtstreeks contact heeft mét de hitte...
Op termijn (en dat hoeft niet eens een lange termijn te zijn) zal er een gat in je slang smelten en ga je dus nog méér lekkage hebben...
Ik snap dat je niet op 1 2 3 een nieuwe slang vindt maar een slang kost je een paar euro's, een vastgelopen blok kost je al snel een euro maal factor 1000 à 1500!
Ofwel draai je een beugel in dat gat om de slang vast te houden.
Aan jou de keuze...