Het is heel simpel.
De eerste serie Coupes (vanaf 10-92 tot eind 93 ofzo) hadden het "oude model" neus, dus zonder chrome grille, met een platte bumper. Daarna is de chrome grille erop gekomen. Hiervoor was het nodig om een dip in de bumper te maken, zodat de grille daar in viel.
Veel "oud model" Coupes zijn naderhand nog uitgevoerd met een chrome grille, al dan niet door de dealer. Vaak wordt alleen de chrome grille op de motorkap geschroeft, de oude grille verwijdert en het motorkapontgrendelingspalletje (3x woordwaarde

) verlengd. De platte bumper blijft gewoon zitten, hetgeen vaak goed gaat, zie ook de eerste foto bovenaan het topic.
De bumper die nu op de Coupe van Bam zit is van een een laat model 200/400/Tourer ofzo. Sowieso dus met dip voor de chrome grille.
Je kunt nu 3 dingen doen:
- Ombouwen naar "oud model". Hiervoor heb je nodig: bumper zonder dip, oud model grille en de "hockeysticks" onder de koplampen. Tevens dien je 4 gaatjes in de motorkap dicht te lassen en 2 nieuwe te maken voor het Rover logo.
- Ombouwen naar "nieuw model". Hiervoor hoef je in jouw geval alleen de juiste bumper te monteren.
- Combi van bovenstaand. Alles past in principe op elkaar. Dus oud model neus met nieuw model bumper en vice versa.
Ik begrijp dat je nu een oud model bumper hebt (een witte toevallig?

), die kun je dus gewoon monteren maar het "hoort" niet zo...
Nog even wat extra "reference pics":
Oud model:
Nieuw model:
Oud model met later gemonteerde chrome grille:
Nieuw model zonder chrome grille (want dat kan ook nog

):

You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.