Afgelopen week een problemen gehad met mijn benzinepomp. Ze wou soms niet starten met het contact in II. Door proberen door te starten en even op de benzinetank te kloppen schoot hij wel in gang en liep hij zonder problemen verder. Dit weekend was het echter erger... Kloppen op de benzinetank haalt niets meer uit en ze is vermoedelijk helemaal dood. Even nameten geeft 25 Mohm weerstand over de pomp (te veel?).
Heeft er nog iemand zo'n ervaringen? Dat ik geen benzinepomp koop terwijl het misschien iets anders is
Heeft er nog iemand één liggen (25/ZR/streetwise)? Graag in goede staat uiteraard
Had Van Noort gemail, maar die zijn met vakantie.
Did you check the fuel pump wires? As their underneath they maybe damaged by a limb of a tree.
Another reasion might be the main relay, i don't know where it is situated in the 25 engine room...it looks like this:
1. I'm living near the border next to you guys...
2. I had 2 years dutch in school...
3. Our "Plattdeutsch" is somewhat related to "dutch" or vice versa...
I measured on the pump plug and had some current so it's probably not the relay. Since we managed to start it a few times by banging on the fuel tank, it's most likely the fuel pump itself.
Puempel, did you got this message through pm? It appears to be stuck in my outbox
Ik zie het helemaal voor me Paar mensen die op een benzinetank staan te houwen om een auto aan de praat te maken. Hoe lollig moet dat er op een afstandje uit zien.
Wel jammer dat het dan bij een Rover moet gebeuren
kurtie schreef:Puempel, did you got this message through pm? It appears to be stuck in my outbox
als je een berichtje stuurt blijft hij in je outbox staan
zodra diegene aanlogt krijgt hij een popupje (als je dat zo instelt) en leest hij het bericht. Op dat moment is het uit jou outbox verdwenen.
zo kun je zien dat ie em ontvangen heeft
kurtie schreef:Ondertussen bijna een jaar verder en... hetzelfde probleem!
Mijn "nieuwe 2de hands" benzinepomp is er ook aan
Erger nog: binnen 10 dagen vertrek ik normaal met mijn auto op reis!
Iemand die nog een benzinepomp heeft liggen die ik liefst nog dit weekend kan bemachtigen?
Alvast bedankt!
Als de brandstofpomp van een Rover 220 turbo erin past dan heb ik er nog een... misschien krijg je er wel meer power van. <---Misschien weet Riksel dit wel.
˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Het is een rover streetwise 1.4 16v. mot.14k4f 1396cc 76kw
Ik vermoed dat die van een 200 serie dezelfde is?
Meer power ga ik er wel niet van krijgen vermoed ik. Pompt toch enkel maar de benzine rond? Eens ik draai schakel ik trouwens over op lpg en heb ik geen benzine meer nodig
kurtie schreef:Het is een rover streetwise 1.4 16v. mot.14k4f 1396cc 76kw
Ik vermoed dat die van een 200 serie dezelfde is?
Meer power ga ik er wel niet van krijgen vermoed ik. Pompt toch enkel maar de benzine rond? Eens ik draai schakel ik trouwens over op lpg en heb ik geen benzine meer nodig
ik zat er ook al aan te denken, heb ook nog 2 pompjes liggen van een Turbo. Meer power misschien niet zo zeer, maar pompen die niet fris zijn komen gewoon niet aan je benodigde volume. Ik merkte het wel degelijk (voornamelijk bij doortrekken) toen ik van 215lph naar 255lph ging...
Anyhow, ik weet zo niet of het past, aan de plaatjes te zien wel. Enkel het elektromotortje die in de plastic huls valt heb ik ook nog wel voor je! Hoeveel zou je er willen?
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Ik zit ondertussen te twijfelen... De reis zullen we doen met de auto van de vriendin, dus de grootste tijdsdruk is al even van de baan.
Ik heb nog 3 opties:
1) Ik ga gewoon voor een 2de hands onderdeel en loop het risico binnenkort weer ergens aan de kant te staan, want met deze heb ik ook net geen jaar gedaan.
2) Ik zoek een 2de hands onderdeel met garantie via eBay of dergerlijk.
3) Ik koop een nieuwe en zit safe (momenteel 130.000km op de teller). Ik heb een nieuwprijs van 317,80 EUR (incl BTW).