EDIT: iets minder kut...
- tomcat.t16
- MG-R Core
EDIT: iets minder kut...
Ik weet nu hoe een fotomodel zich voelt als hij/zij een eerste rimpel of grijze haar ontdekt.
Vandaag bij de wielkast van de coupe beginnend roest ontdekt, dus dat gaat van kwaad tot erger. Wat is hier nog aan te doen behalve een stuk eruit slijpen?
Roestomvormer en dan alles met bitec afsmeren? Ik baal hier erg van zeg, na 15 jaar komt de roest tevoorschijn.
Hoe hebben jullie dit opgelost? Op een goede manier, en zelf een stuk inlassen is geen optie want dat kan ik dus niet.
Ik zat te denken aan een goedje dat roest omzet in ijzererts, en dan dichtsmeren met Bitec oid zodat er geen zuurstof meer bij komt en dus ook niet verder gaat roesten.
Vandaag bij de wielkast van de coupe beginnend roest ontdekt, dus dat gaat van kwaad tot erger. Wat is hier nog aan te doen behalve een stuk eruit slijpen?
Roestomvormer en dan alles met bitec afsmeren? Ik baal hier erg van zeg, na 15 jaar komt de roest tevoorschijn.
Hoe hebben jullie dit opgelost? Op een goede manier, en zelf een stuk inlassen is geen optie want dat kan ik dus niet.
Ik zat te denken aan een goedje dat roest omzet in ijzererts, en dan dichtsmeren met Bitec oid zodat er geen zuurstof meer bij komt en dus ook niet verder gaat roesten.
Laatst gewijzigd door tomcat.t16 op di jun 15, 2010 9:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Ik heb het bij een dorpel heel erg. Ik heb dat met een schroevedraaier zover open gekrabt, innorox erop en toen een beetje ijzermenie erop gesmeert... Wachtend op een stukje laswerk, want dat is wel nodig. Er moet gewoon vers metaal in.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
- tomcat.t16
- MG-R Core
- tomcat.t16
- MG-R Core
@silly.
Hoe zat het met jouw kofferbak, dat gootje bij mij is ook helemaal verroest. Ik heb er nu novorex opgesmeerd en daarna doe ik er bitec overheen. Dan die rubberen rand weer en dan laat ik het over een paar jaar wel maken. Heb nu even niet veel geld meer over ivm studie enz.
Ik denk dat ik in de UK een chassis ga halen en mijn chassisnummer erin las en dan opnieuw laten spuiten. Je hebt daar van die gasten die die coupés helemaal puntgaaf maken qua koetswerk.
Hoe zat het met jouw kofferbak, dat gootje bij mij is ook helemaal verroest. Ik heb er nu novorex opgesmeerd en daarna doe ik er bitec overheen. Dan die rubberen rand weer en dan laat ik het over een paar jaar wel maken. Heb nu even niet veel geld meer over ivm studie enz.
Ik denk dat ik in de UK een chassis ga halen en mijn chassisnummer erin las en dan opnieuw laten spuiten. Je hebt daar van die gasten die die coupés helemaal puntgaaf maken qua koetswerk.

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- tomcat.t16
- MG-R Core
Het is alleen het randje van de wielkast dat tot nu toe roest vertoont. Maar ik kan er niet in kijken, ziet er verder wel redelijk uit. Nieuw stuk in laten lassen lijkt een oplossing. Foto probeer ik morgen even te maken. Morgen gaat het blok er ook uit...

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- tomcat.t16
- MG-R Core
- tomcat.t16
- MG-R Core
Omdat een jongedame mij vandaag geen voorrang van rechts verleende wordt mijn auto hopelijk binnenkort opnieuw gespoten (linkerkant) en ik heb met de spuiter afgesproken dat de wielkast ook roestvrij gemaakt gaat worden... lang leve de niet oplettende dames in het verkeer!
Volgende keer de andere kant
Volgende keer de andere kant

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- tomcat.t16
- MG-R Core