Tik bij de motor rover 416si 98..en koppeling staat hoog.

414 416 418 420 45
Plaats reactie
r400ver

Tik bij de motor rover 416si 98..en koppeling staat hoog.

Bericht door r400ver »

beste mensen ik heb sindskort een rover 416.
met een lelijke tik dat ergens hoog bij de motor vandaan komt,

als ik hem start stationair begint het al, na enig sinds rijden word het er niet beter op. Het tikken gaat ook sneller als ik sneller rijd en als ik mezelf gewoon laat uitrollen in versnelling hoor ik het ook.(in vrij nog niet gekeken)

Ook met warme motor is de tik gewoon te horen..

Eenmaal met hogere snelheden of hoor ik hem niet of de tik is er niet, moeilijk te constateren :(

Naar mijn weten word de tik alsmaar erger, ga morgen terug naar waar ik hem kocht en laat ze er naar kijken.

Ben ook al naar de rover dealer geweest die luisterde ff snel met stationair maar zei me simpelweg, als het erger word kom nog maar langs.

heb al gelezen van spruitstukken klepstoters tot aan pompjes toe
hoop hier wat meer info te kunnen inwinnen.

Ook had ik al gelezen over een hoogstaande koppeling, ook bij mij is dit het geval mijn koppeling staat beduidend hoger dan mijne andere 2 pedalen. is dit nou erg of niet?
Voor mijn gevoel koppelt de auto prima..
p@p@zs
MG-R Core

Bericht door p@p@zs »

Dat van die koppeling viel mij int begin ook op, maar het schijnt normaal te zijn
r400ver

Bericht door r400ver »

ok, want had ook gelezen over zelfstellende koppeling en hoe hoger die dan komt des te dichter aan zijn eind. Maja die koppeling werkt prima zolas ik al zei ik irriteer en maak me meer zorgen om het getik. Net weer even gereden maar voel me er niet prettig bij..
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Het is een hydraulische koppeling, hij is zelf stellend door er meer vloeistof in het actieve gedeelte van het systeem te stoppen. Het pedaal blijft exact even hoog staan.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: die tik die je hoort is waarschijnlijk een hydraulische klepstoter die of kapot is of te weinig olie krijgt.
Afbeelding
r400ver

Bericht door r400ver »

en wat ben je gemiddeld kwijt om dat geintje te laten maken?? :(
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: ligt eraan, als er een klep of hydr stoter vervangen dien te worden moet de kop eraf .
en dat kost je min een nieuwe koppakking en kopbouten + de reviesie van de kop.
reken op een kleine 500 euro als je alles zelf doet behalve de kopreviesie.

is het een kwestie van te dikke olie...dan ben je met een olieverversing met evt iets dunnere olie geholpen voor +/_ 50 euro
Afbeelding
r400ver

Bericht door r400ver »

fijn is dat aangezien de beste verkoper er pas een nieuwe koppaking op had gezet, krijg ik telkens m eer het idee dat ze een beetje snel snel alles gedaan hebben en dus een vervuilde of dan niet een kapotte hydro klep terugezet hebben.

Ga nu de auto in om te kijken of er enigszins nog iets valt te onderhandelen.

hou jullie vanmiddag weer op de hoogte.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

De kop hoeft er niet af voor een klepstoter hoor, dus dat valt wel mee.

maar ik denk eerder, dat juist omdat de kop er pas af is geweest dat, dat er een oliekanaal richting de stoter dicht zit. Lekker makkelijk vloeibare pakking spuiten tussen de kop en de nokasdrager, maar je moet wel de oliekanalen vrij houden of maken. anders loopt die vloeibare pakking erin.

Wel vreemd dat het geluid na een tijdje rijden weg is, dat betekent dat er wel olie komt namelijk maar dat het lang duurt.

Als hij na amper een uurtje stilstand weer klinkt als een diesel, dan loopt de stoter te snel leeg. Dat is een heel ander probleem en heeft meer te maken met de stoter zelf.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
r400ver

Bericht door r400ver »

het geluid gaat niet weg maar blijft, en is voornamelijk als ik gewoon laat uitrollen in een versnelling, ja het geluid neemt wel af bij meer toeren.
en hij blijft hoe dan ook klinke als een tikkende diesel..

vandaag langs geweest kerel zei me er niet te druk om te maken :S ik weet het nou niet meer..
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: natuurlijk zegt hij dat je je niet druk moet maken,
hij heeft geen zin in die reparatie :!:
Afbeelding
r400ver

Bericht door r400ver »

rover dealer zei hetzelfde mja..zie wel ff hoe en wat heb afgesproken als het erger word terug te komen en dan samen wat te regelen.
r400ver

Bericht door r400ver »

nu heb ik ook gelezen over aditieven toevoege in de olie dat ook schijnt te kunnen helpen mocht het een vervuildde klepstoter wezen...raden jullie dat juiist af, of aan??
FMB

Bericht door FMB »

heb je geen garantie van de zaak waar je de auto kocht?
zoja, laat ze dan zelf maar eens genieten van 't tikkende geluid en het gewoon oplossen. Ik heb gelukkig deze keer een occasion mét garantie gekocht en daar ben ik heel blij om ook. Ondertussen is er in de twee maanden dat ik de auto heb vervangen: ruitenwissermotor, startmotor, mistlichten, kachelmotor, en de accu. en dat alles onder garantie gelukkig anders was ik nog een aardig stevige duit kwijt geweest denk ik.
Zou het er (als je garantie hebt) niet bij laten zitten. Succes!
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

Als je garantie hebt moet je dit niet accepteren.
De verkoper moet het maar oplossen.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy -> for sale
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
r400ver

Bericht door r400ver »

nee heb geen garantie of iets :( geeft ie uiteraard alleen op duurdere autos..voel me iig zwaar genaaid heb ik een bak van 2 rooie en tikt ie als een gek..maar jullie zeggen mij dus weer terug te gaan en zeker niet akkoord te gaan dat getikt moet er niet wezen..
Plaats reactie