koplampen & einddemper
koplampen & einddemper
Hallo,
er komt weer een mooie droge tijd dus weer tijd om te klussen aan de auto. Ik had 2 vragen:
* ik ben op zoek naar een einddemper voor een zwaarder geluid. Het geluid moet echter niet zo hard worden dat ik 's morgens de halve buurt wakker maak. Heeft iemand nog zo'n einddemper liggen? En heeft iemand tips welke einddemper ik het beste kan nemen?
* verder zijn mijn koplampen vergeeld. Is er een manier om ze weer in oude staat terug te krijgen (één of ander poetsmiddel). En is het mogelijk om de koplampen te deorangen? Of moeten daar nieuwe koplampen voor gekocht worden?
Misschien wat veel vragen, maar het is mijn eerste auto, dus alles is nieuw voor mij. Alle tips zijn welkom!!!!
groeten!
er komt weer een mooie droge tijd dus weer tijd om te klussen aan de auto. Ik had 2 vragen:
* ik ben op zoek naar een einddemper voor een zwaarder geluid. Het geluid moet echter niet zo hard worden dat ik 's morgens de halve buurt wakker maak. Heeft iemand nog zo'n einddemper liggen? En heeft iemand tips welke einddemper ik het beste kan nemen?
* verder zijn mijn koplampen vergeeld. Is er een manier om ze weer in oude staat terug te krijgen (één of ander poetsmiddel). En is het mogelijk om de koplampen te deorangen? Of moeten daar nieuwe koplampen voor gekocht worden?
Misschien wat veel vragen, maar het is mijn eerste auto, dus alles is nieuw voor mij. Alle tips zijn welkom!!!!
groeten!
Ik heb nu een Magnex uitlaat, eigenlijk voor een ZR, van RVS, lekker laag geluid en flink gebrobbel bij het loslaten van 't gas
Hiervoor had ik er een van Remus,was een hele mooie en goede kwaliteit, volledig RVS, maar omdat ik vond dat er niet genoeg geluid uit kwam heb ik hem verkocht.
Als je er lekker lang plezier van wilt hebben raad ik een RVS demper aan, kost wel wat maar hij verrot nooit.
Reken voor een nieuwe demper van RVS wel op een bedragje rond de €300,-
Of zoek een tweedehandsje.
ZR dempers passen ook, alleen steken deze wat verder uit dan een demper voor een 200.

Hiervoor had ik er een van Remus,was een hele mooie en goede kwaliteit, volledig RVS, maar omdat ik vond dat er niet genoeg geluid uit kwam heb ik hem verkocht.
Als je er lekker lang plezier van wilt hebben raad ik een RVS demper aan, kost wel wat maar hij verrot nooit.
Reken voor een nieuwe demper van RVS wel op een bedragje rond de €300,-
Of zoek een tweedehandsje.
ZR dempers passen ook, alleen steken deze wat verder uit dan een demper voor een 200.
- tomcat.t16
- MG-R Core

Ik heb eens even rond gekeken voor universele einddempers en kwam het volgende tegen:
ophangbeugel:

verloopstuk:

en één van de volgende einddempers:
http://www.maxicartuning.nl/maxicartuni ... &keyword2=
Zou dit kunnen? En welke einddemper zou het beste voor mij geschikt zijn? Ik zoek een einddemper die een zwaarder geluid geeft dan nu, maar het moet wel binnen de wettelijke decibels vallen en de hele buurt moet er niet van wakker worden. Niet teveel geluid dus.
Tips, opmerkingen?!
mvg. Harwin
bedankt voor het advies!! Ik heb even gekeken naar de prijslijst van Sebring. Een einddemper kost al gauw €150, terwijl ze op de volgende website hoogstens €70 kosten:
http://www.maxicartuning.nl/maxicartuni ... 13&lang=nl
Zijn deze dan minder sterk, of zit er een minder geluid in?
Ik heb namelijk niet al te veel geld te besteden.
mvg. Harwin van Lente
http://www.maxicartuning.nl/maxicartuni ... 13&lang=nl
Zijn deze dan minder sterk, of zit er een minder geluid in?
Ik heb namelijk niet al te veel geld te besteden.
mvg. Harwin van Lente
- tomcat.t16
- MG-R Core