Riksel schreef:Zeker niet... Integendeel, daarom vind ik het juist een belachelijk argument.
rolweerstand, bandenvervorming, gewicht, luchtweerstand,... hoe je het wil bekijken: met 205 45 17 verbruik je meer dan met 185 55 15.
niet als je aan 120 aant bollen bent maar wel het optrekken, afremmen, weer optrekken... Het gaat trager dus duw je harder.
Frekkel schreef:met 205 45 17 verbruik je meer dan met 185 55 15.
niet als je aan 120 aant bollen bent maar wel het optrekken, afremmen, weer optrekken... Het gaat trager dus duw je harder.
Daar blijf ik het niet mee eens
tazz schreef:daarom nog eens de vraag; past een 195/40R17 op de straights? dan geraak ik er ook meteen mee door de keuring
Tuurlijk! Waarom zou dat niet passen
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Oh jah, belgië en hun regels betreft tuning en modificeren. Zucht. Naja, dan gewoon 195/40R17. Gaat prima, misschien dat je op google kan uitvissen welke banden ietwat breder uitvallen.
Ik heb 205/40R17 van Yokohama en die zijn ook gewoon écht 205 breed.
Ik kan me herinneren dat ik op mijn BMW 255/35R18 had van Michelin, nooit probleem had in de wielkasten totdat ik ze verving voor 255/35R18 van Falken. Die stonden écht wat verder naar buiten met het loopvlak en pasten niet in de kasten (en nee, dit was geen nieuwigheid )
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW