Verschil?

214 216 218 220 25
jan_dakpan

Verschil?

Bericht door jan_dakpan »

Wat is het verschil tussen een Pipercross Viper Kit en een luchtfilter van K&N.....behalve de prijs dan he (scheel toch gauw zo'n €300)
Waarschijnlijk krijg je bij de pipercross meer van iets omdat het een kit is ofzo.. :? Men snapt het waarschijnlijk al, ik heb er de ballen verstand van.

Ik wil dit graag weten omdat ik een andere luchtfilter op mijn auto wil. Nu heb ik zondag die van Badkarma gezien :bangin: Kwijl :roll:

bwt de dealer beweert dat mij een luchtfilter kan leveren (van een gozer die ze maakt voor de tf's)die mij 7 pk winst gaat opleveren!
Nu heb ik dat stukje op motorized.nl doorgelezen en daar wordt gezegd dat als er een + van meer dan 2 pk is dat dat onzin is...
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

De Pipercross Viper (zoals op Badkarma's en mijn auto) is een gesloten inductiefilter. Het filter zit in een carbonnen behuizing, zodat het geen warme lucht van onder de motorkap aanzuigt. K&N levert alleen open inductiefilters. Dit geeft een veel mooier geluid, maar levert minder vermogen op: zo'n 3-4 pk, terwijl een Viper zo'n 8-12 pk op kan leveren (afhankelijk van motortype).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

Verschil tussen de foam filters(pipercross) en de goedkopere is ook dat de pipercross niet merkbaar dichtslibt met vuil, het foam kan veel meer hebben zonder in te boeten in de doorstroom van lucht.
Pipercross hoef je dus niet schoon te maken, is altijd makkelijk.

Maar met de 1.4 motor krijg je dus het minste winst, Skytiger ed. hebben idd winst van 15 pk of zo, maar 5/6 pk lijkt me waarschijnlijker....

Gr. Tomas
Foxtrot

Bericht door Foxtrot »

Voor het geluid moet je voor een K&N setje gaan. Ik heb er dus ook één in mn 114, iedereen kijkt vreemd op, zo'n klein bakkie met zo'n monsterlijk geluid haha :lol:
416sí señor

Als je voor het geluid gaat kun je alsnog voor de Pipercross gaan, alleen dan moet je de versie zonder carbon behuizing kopen, op het te koop forum staat ergens een topic met 2 plaatjes van die dingen zonder inductie. Rover heeft er ook een, ik weet niet of hij ooit K&N gehad heeft maar hij zal je misschien het verschil in geluid wel kunne vertellen....

Gr. tomas
SilverCupr@

Bericht door SilverCupr@ »

Ik vind de bovenstaande pk waardes nogal optimistisch….. :roll:
Feit is wel dat een open luchtfilter van K&N minder vermogenswinst oplevert dan een gesloten inductiefilter (een openluchtfilter kan zelfs vermogensverlies opleveren…...) :oops:
Wil je het uiterste uit je auto halen, neem dan het gesloten systeem.
Wil je een mooi sportief geluidje: open luchtfilter.

Remco
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Als je echt voor vermogen wilt gaan, laat een PIPERCROSS Viper dan liggen en koop een VADER injectie kit, zoals die van ANTON..

Dat ding is echt MEGA±

trouwens 330 Euro bij http://www.mgfnl.nl
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
416sí señor

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb maar ik neem aan mg-rover.org, daar stond dat de viper en vader pas verschil maken over de 200 pk, dan is de vader idd beter.

Gr. tomas
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

416sí señor schreef:Verschil tussen de foam filters(pipercross) en de goedkopere is ook dat de pipercross niet merkbaar dichtslibt met vuil, het foam kan veel meer hebben zonder in te boeten in de doorstroom van lucht.
Pipercross hoef je dus niet schoon te maken, is altijd makkelijk.
Dat klopt niet. Ook de Pipercross moet regelmatig schoongemaakt en vooral geolied worden. Doe je dit niet dan zal het filter op den duur toch minder lucht doorlaten en niet meer waterdicht zijn, met alle gevolgen van dien.

Ik denk persoonlijk dat een superdeluxe gesloten filter op een 1.4 wat overdreven is. Een open inductiefilter lijkt me beter en geeft bovendien een veel lekkerder geluid :twisted:.
Afbeelding

jan_dakpan

Hey da's lache! www.mgfnl.nl ligt in opende =errug dichtbij Drachten. Moet ik daar maar ff heen. Zo'n inductionkit kost €120. Heb je dan een beetje een goeie. Want het meeste wat je hoort is: neem een k&N 57i...
Moet er ook iets afgesteld worden ofzo?? of is het gewoon een kwestie van dat ding erop bouwen en klaar?
Afbeelding
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Het filter zoals UK Carparts die levert is een roestvrijstalen filter, vergelijkbaar met een Blitz. Dit is minstens zo goed als een K&N. Een Pipercross heb je voor 99 euro, dus de prijs is niet echt slecht.

Monteren is een fluitje van een cent: de kap van het luchtfilterhuis losmaken (3 metalen klipjes), originele luchtfilter verwijderen, slang van de kap halen, inductiefilter aan de slang monteren, klaar :).
Afbeelding

jan_dakpan

hmmz....als je hem koopt krijg je er ook een handleiding bij. MOet wel lukken zo te zien....Morgen maar ff naar Opende toe :D
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Advies:
Bel hem anders maar eerst FF...
Maar je gaat dus voor een OpenAir filter begrijp ik.....
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Mista T schreef:Advies:
Zou ik idd eerst doen, hij werkt nl. gewoon overdag en doet dit er bij.
Afbeelding

jan_dakpan

Mista T schreef:Advies:
Maar je gaat dus voor een OpenAir filter begrijp ik.....
Ik heb hem een mail gestuurd. Dus nu ff afwachten. En jah openair denk ik.
Netzoals Striker zegt een superdeluxe gesloten filter op een 1.4 is wat overdreven. Anders had ik denk ik wel die pipercross kit besteld...
Maar geluid is ook mooier wordt er gezegd....
Ook wacht de prijs van de dealer ff af. Deze beloofde me een luchtfilter met 7pk winst...
ironman

Bericht door ironman »

Ja ik heb in mijn 1.4 ook een Pipercross zitten, maar het geluidje is wel super hoor en alleen daarvoor is het al enorm aan te raden.
Als je radio er mee stopt zit je toch nog met plezier te luisteren.
Plaats reactie