illusie armer

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
bikerr

illusie armer

Bericht door bikerr »

Ik zag vorige week op autotrack een advertentie staan waarop een blauwe 75 2.5 V6 Sterling werd aangeboden met 42.000 Km op de teller voor 10.900 euro.
Omdat ik zelf in het bezit ben van een 75 2.0 V6 Club met ruim 120.000 op teller leek het me interessant om mijn eigen auto tegen deze auto in te ruilen.
Dus na wat e-mail contact ben ik gisteren naar Nuland gereden om de auto te bekijken.
De eerste indruk was mede, doordat er een hondegeur in de auto ging gematigd positief.
Toen ik vroeg of het mogelijk was een proefrit te maken reageerde de autohandelaar niet echt positief. Hij was net opgepoetst en hij wilde zeker zijn dat ik serieus geinteresseerd was. Ik was n.b. uit de provincie Zeeland speciaal hiervoor naar Nuland gereden.
Ik maakte de man duidelijk dat het mijn intentie was mijn eigen auto in te ruilen. Hij deedt erg negatief over het inruibedrag dat hij wilde geven.
Nu is dit een gebruikelijke taktiek, maar hij deedt zelfs geen enkele moeite om mij geinteresseerd te krijgen mijn auto in te ruilen.
Hij wilde dit bewijzen door mij middels de site gaspedaal.nl, belachelijke verkoopprijzen te laten zien van Rovers 75 uit 2002, te weten 4000 a 5000 euro.
Toen ik zei, maar dit zijn auto's van 160.000 tot 275.000 km, dit is een 1.8, je weet niet wat er met zo'n auto aan de hand is, heeft hij schade, wordt hij door een particulier aangeboden, lulde hij er gewoon overheen met " dat maakt niet uit".
Eerder had ik zelf op autotrack een selectie gemaakt; 2.0 V6, 2002, 100.000 tot 140.000 km: resultaat 2 auto's vraagprijs 8000 en 11.000 euro, dus ik dacht zo'n 7.500 euro voor mijn auto terug te krijgen.
Al met al had ik het idee dat hij de betreffende auto bij een handelaar voor 10.000 had ingekocht en hem zonder inruil wilde verkopen en er zeker geen andere Rover voor in wilde ruilen.
Hij was bovendien zelf een BMW 5-serie fanaat. Hij heeft dus bovendien geen goede smaak.
Hoewel ik al vele jaren Rover rij en Roverfanaat ben, overweeg ik nu zelf een X-type een te schaffen.
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: dit soort mensen kan beter links laten liggen.
Afbeelding
Mean Green

Bericht door Mean Green »

welkom bij de club ;)
Madrettor
MG-R Fanatic

Bericht door Madrettor »

Als je de gebruikelijke literatuur, zoals de Bovag Koerslijst e.d., doorneemt, zal je zien, dat de prijzen van reguliere 75's met (voor de leeftijd van de auto) normale kilometerstanden vrij laag liggen. Kunnen wij als liefhebbers onterecht vinden, maar zo is de realiteit nu eenmaal. Voor een liefhebber zal een byzonder exemplaar een veel hogere waarde hebben, dan wat er in zo'n standaard koerslijst staat. De verkoper van deze 2,5 met 42K km op de klok gokt er misschien op, dat-ie zo iemand voor die auto kan vinden. Zo te zien (aan de sneeuw op de foto's) heeft-ie de auto al een tijdje. Ik zou me voor kunnen stellen, dat-ie er op een gegeven moment toch een keer vanaf wil (kost alleen maar rente als zo'n ding een eeuwigheid op voorraad staat en van lang stilstaan wordt-ie sowieso niet beter). Als je je eigen auto zelf goed particulier kan verkopen, wil men in Nuland zonder inruil misschien wel een stuk van de vraagprijs van die Sterling af doen.
bikerr

Bericht door bikerr »

Punt was vooral dat de handelaar weinig tot geen inspanning deedt om de auto te verkopen.
Als je een auto wil verkopen dan kan je op z´n minst een voorstel doen lijkt mij.
Hij was enkel druk doende met te bewijzen dat Rover´s 75 voor belachelijke lage bedragen verkocht werden, maar liet auto´s zien die ten opzichte van mijn auto veel meer km hadden, een 1.8 moter hadden, goedkopere uitvoeringen, mogelijk schade hadden en/of aangeboden werden door een particulier.
Hij ging zonder een voorstel te doen er al vanuit dat we niet serieus geinteresseerd waren.
Mijn vrouw werd overigens enigzins boos, omdat we zo slap behandeld werden, terwijl we zeker wel serieuze interesse toonden in de Sterling.
De auto stond mooi opgepoetst, maar er ging zoals gezegd een hondegeur in en het leder van de passagierstoel aan de portierzijde vertoonde ook krassen mogelijk ook afkomstig van een hond.
Voor iemand die niks in te ruilen heeft is dit vooral qua km wel een unieke auto, maar ik zou alvorens de auto te kopen alles wel eerst goed nachecken, want 100% betrouwbaar is het allemaal niet.
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

sjah, zulke handelaren heb je er ook tussenzitten :(
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Plaats reactie