trillingen stationair toerental

214 216 218 220 25
Plaats reactie
scubafreak

trillingen stationair toerental

Bericht door scubafreak »

mijn rover 214Si uit '91 trilt nogal bij stationair en ±2000 toeren,
nu werd door voormalig rover dealer geadviseerd om de motorsteun te vervangen. is dit een bekend euvel?
het dak gaat meetrillen rond 2000 toeren, erg vervelend.
Rik
MG-R Freak

Bericht door Rik »

Wat voor trillen hebben we het over? Mijn auto trilt heel bizar bij hard optrekken (geen torque-steer, maar heel vreemd klapperen van de deuren en raar bewegen van het stuur). Het blok wil uit het vooronder trekken en dat voel ik. Nu zal je 1.4 niet zo hard uit het vooronder willen als die van mij, maar het zal ongetwijfeld een vergelijkbaar fenomeen zijn.

Een motorsteun vervangen zal eerder negatief uitwerken dan positief. De motorsteunen die je nu hebt zijn immers al wat ouder en zullen wat zachter zijn (dus meer absorberen), tenzij ze écht oud en versleten zijn, dan dempen ze niets meer.

Als het motorretje verder goed loopt zou het theoretisch de enige manier zijn om de auto minder te laten trillen. Als je vermoedt dat het blok misschien niet meer 100% is kan het ook heel goed iets anders zijn. Moeilijk te zeggen...

Als je de rubbers zelf kan vervangen zou je het kunnen proberen, als je het de dealer moet laten doen zou ik het lekker laten voor wat het is (duur grapje denk ik).
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Plaats reactie