ZR IDT motorstoring. UPDATE: + wasstraat schade!

thadon

Bericht door thadon »

Zo, dat is een heeeele tijd geleden. Inmiddels 19000km verder in m'n Alfa 147, schoot me ineens te binnen dat ik volgens mij nooit meer heb aangegeven wat de ECHTE onderliggende oorzaak was. (ben Problem Manager, dus ik wil de "root cause" altijd boven water krijgen :p )

Het euvel bleek uiteindelijk niet in de dieselpomp te zitten, maar in de draadboom die van de (vanuit de bestuurder gezien) rechterveerpoot naar beneden, strak onder de radiator door loopt. Op het punt waar die draadboom tegen de radiator loopt, was de buitenmantel en de isolatie weggetrild/schuurd na verloop van tijd. Als er vocht bij kwam... Tadaa... sluiting en noodprogramma.

Dus mocht iemand een 2005 MG ZR diesel rijden (weet niet hoe het zit bij pré 2005 modellen) en met name bij vochtige omstandigheden met een in noodloop draaiend blok zitten. Even op de rug onder de radiator de draadboom checken.

Groeten!
Dennis
morris
MG-R Fanatic

Bericht door morris »

Shit man,had dat maar paar mnd eerder gemeld!!
Ik heb een tijdje een 200 sd gehad die ik dmv een schade zr idti technisch compleet had omgebouwd naar een 200 idti.
Een paar mnd na de ombouw kreeg ook last van dat euvel wat jij beschrijft alleen heel kort en zeer soms,kon mnd-en tussen zitten.
Na relatie verbreking is de auto over gegaan naar m'n ex en kort daarna is het euvel van kwaad naar erger gegaan :twisted:
Zij heeft hem nog door verschillende garages na laten kijken waaronder van Noord, maar het probleem werd niet direct gevonden...zoals jij ook al eerder aangaf wat de pomp electronica de verdachte,ik heb zelf altijd wel gedacht dat het aan de kabelboom moest liggen maar dan terhoogte van de doorvoer van het schutbord (kabels beschadigd tijdens ombouw aan de scherpe randen daar)
Ze heeft hem helaas uit nood ingerolen tegen een kale 214 :?
Wel jammer er reden niet veel van die 200's diesels rond, en met de powerbox van RoverRon erop ging dat ding als een speer,hij was zelfs met trekken sneller als m'n naar 170pk getunde b m w 320d :cry:
Roverloos
thadon

Bericht door thadon »

Mmmm, ik heb destijds nog ernstig over die powerbox gedacht. Was een leasebak, maar dat boeit me niet zoveel :) Helaas was dat in de tijd dat MG-R en de dealers op omvallen stonden, dus er was weinig onderhands te regelen...
Plaats reactie