Rover 214si kopen

214 216 218 220 25
Plaats reactie
lookslikeyou

Rover 214si kopen

Bericht door lookslikeyou »

Hey allemaal,

ik heb een Rover 214si uit 98 op het ook met 150.000 km op de teller.
Optisch niet helemaal perfect meer maar na een proefrit reed hij prima. Nu lees ik hier wel op het forum over koppakkingen die kapot gaan. Ik kan niet terug vinden op het forum op het forum over welke modellen dit gaat en hoeveel het ongeveer zou kosten om het te repareren, ben zelf totaal niet technisch. Kunnen jullie misschien hier meer informatie over geven? Alvast hartstikke bedankt!
rover-ppd
MG-R Addict

Bericht door rover-ppd »

Welkom hier! over de kosten weet ik ook niet veel, maar verschilt een hoop per garage en of je een kennis hebt die je kan helpen, heb je toevallig een link naar een advertentie dan kunnen wij beter mee oordelen ;)
Afbeelding
Yme
MG-R Freak

Bericht door Yme »

statistisch gezien zou deze rover al de koppakking vervangen moeten hebben (gezien de km. stand) maar gezien je verhaal zal dit waarschijnlijk niet gebeurd zijn als je dit niet zeker weet kan je het beste in de boekjes kijken van de auto (het moet daar op aangeschreven staan).

Omdat het bouwjaar '98 is, is deze rover nog wel met de 'mindere' koppakking gebouwd. Vervangen zal je ongeveer tussen 700 tot 1200 euro kosten afhankelijk waar je het laat doen en of er nog meer aan de hand is.
lookslikeyou

Heb zelf eigenlijk helemaal geen kennissen die het voor me zouden kunnen doen. Zou dus helemaal op de garage toe gewezen zijn denk ik. Hij is wel van een liefhebber geweest, en heeft een nieuwe rover gekocht. Zou denk ik toch de boekjes eerst in moeten kijken dan.

http://www.josenthoven.nl/cms/content.a ... ivid=22150

Dit is de advertentie. Optisch is die niet helemaal mooi meer, interieur is redelijk in geleefd :) Moet denk ik gewoon meer informatie ook gaan vragen bij de verkoper.
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

Kan geen 214 ontdekken op die site :|

edit: toch wel...

Staan geen foto's, lastg te beoordelen
Yme
MG-R Freak

Bericht door Yme »

Ja, inderdaad lastig. Misschien een idee om foto's te maken en hier te posten?
lookslikeyou

Heb hem toch gekocht vandaag. Mijn allereerste auto.
Wel even wennen die mijlen (en in het klein de kilometers) Maar heeft wel zo z'n charmes. Zal binnenkort foto's maken. Zijn een paar dingen die ik zelf wil gaan proberen te repareren met mij beperkte kennis, zijn alleen maar optische dingen.
Zo kan ik bijvoorbeeld de zijspiegels niet vanuit binnen verstellen, en is er iets mis met de linker spiegel (een halve wasknijper houd de boel op zijn plaats lijkt het :P) Zit verder een dikke kras aan de zijkant die iemand met zijn sleutels gemaakt heeft.

Ik heb er geen boekjes of onderhouds historie bij. Ik ga zo snel mogelijk uitzoeken hoe het staat met de distributie riem en de koppakking. Op de motor staat wel met een stift geschreven 86.000, ik ga er een beetje vanuit dat toen de distributie riem vervangen is, maar weet niet of dit in mijlen of km is opgeschreven :P Is er een makkelijk trucje om hierachter te komen, dit geld ook voor de koppakking :) Ik ben een behoorlijk beginner op dit gebied, maar wil graag leren :D

Voorlopig vind ik het een geweldige wagen, en niet zo standaard als een corolla of een golfje!
Yme
MG-R Freak

Bericht door Yme »

Gefeliciteerd! Hoop dat je er veel plezier van mag hebben enne niet te lang wachtten met die foto's he ;)
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

gefeliciteerd :)
maare, mijlen en km's ?
is het een rechtsgestuurde ?
of zit er een andere tellerbak in ?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
lookslikeyou

Bedankt! Foto's komen zo snel mogelijk.

Ben er achter gekomen dat het wel gewoon km´s zijn, zat een beetje te slapen gisteren :P Maar nu heb ik gezien dat de kilometer stand teller kapot is. De dagteller werkt wel gewoon. Vraag me af of dit moeilijk te repareren is, weet iemand daar meer over?

Sowieso ga ik morgen even bellen met de garage waar ik hem gekocht heb om te vragen hoe het zit. Want in de advertentie stond 150.000 km en op de teller staat 112.000 km.
hendrikdudu

welkom buurman :D

Bericht door hendrikdudu »

Leuk hoor dat je je eerste rover hebt gekocht. Ik voel hem ook.

Bijna 3maanden geleden was ik ook in die positie. Mijn eerste auto :mrgreen: .

Ik denk ook zo net als jouw een keer iets anders dan wat zo standaard rijd. Nou als je straks rond rijd zie je hoeveel rovers er rond rijden. ;)

Ik zou dan ook bij jouw in de buurt rijden :D wan ik woon in hoogvliet 8)

Nou ik zou zeggen suc6 en de mensen op de forum zijn super flex en ze helpen iedereen heel graag. Welkom bij de rover familie :lol:

mvg.

Hendrik
lookslikeyou

Als je er op gaat letten, rijden er best nog wel wat rovers rond!
Moet binnenkort echt eens foto's gaan maken, en ze erop zetten.
Wie weet zien we elkaar nog wel eens rijden ja! Rij regelmatig door hoogvliet:)

Wil hem binnenkort ook even weg brengen voor een grote beurt en voor alle zekerheid misschien de distributie riem vervangen, aangezien ik
helemaal geen onderhoud historie ken van deze auto. Hoeveel kost zoiets ongeveer?
Hoor prijzen van 300 tot 600 euro?

Ben er verder achter: Kilometer stand word aangegeven in Mijlen in mijn rover, best apart, en vraag me ook af hoe dit ken (Andere teller misschien in gegaan?) Toch maar eens uitzoeken.
Yme
MG-R Freak

Bericht door Yme »

300 tot 600 euro? Ik zou dan persoonlijk rekenen op 500 to 700 maar misschien dat iemand anders er nog een rekening o.i.d. van heeft liggen.Het hangt er zeker van af waar je hem heen brengt natuurlijk, the british car centres zijn duurder maja dat zijn wel weer de jongens met de kennis. Toen ik mijn rover kocht hikte ze een beetje, de heren van Hofstee vertelden me 2 maand later dat de D-riem er verkeerd getimed op lag met als gevolg verbrande bougies.
Plaats reactie