Iemand ervaring met Janspeed spruitstuk
Iemand ervaring met Janspeed spruitstuk
Ik zit er mss aan te denken om x een janspeed spagetti spruitstuk te kopen, iemand ervaring ermee?
Of weet iemand de voordelen ervan?
Of weet iemand de voordelen ervan?
Hallo Barry ,
Ik rij al 3 jaar met een compleet Jan Speed systeem inclusief sportkat .
Ik heb toen gelijk een piper gemodificeerde uitlaatnokkenas laten plaatsen bij mijn 200vi . Het spruitstuk geeft voornamelijk meer koppel en de uitstromingsweg voor de cylinders is gelijker dan bij het originele.
Ter indicatie : Std vvc 145pk 174Nm
: Met complete Jan Speed en uitluitnokkenas 52mm gasklep
en luchtfilter 163pk en 185Nm (bij vermogensrun voor
Bull Power Chiptuning )
: Na Chiptuning 181pk en 205Nm
Het spruitstuk wordt wel zeer warm en is lastig te plaatsen als er airco op de auto zit !
Mvg Rover2Rover
Ik rij al 3 jaar met een compleet Jan Speed systeem inclusief sportkat .
Ik heb toen gelijk een piper gemodificeerde uitlaatnokkenas laten plaatsen bij mijn 200vi . Het spruitstuk geeft voornamelijk meer koppel en de uitstromingsweg voor de cylinders is gelijker dan bij het originele.
Ter indicatie : Std vvc 145pk 174Nm
: Met complete Jan Speed en uitluitnokkenas 52mm gasklep
en luchtfilter 163pk en 185Nm (bij vermogensrun voor
Bull Power Chiptuning )
: Na Chiptuning 181pk en 205Nm
Het spruitstuk wordt wel zeer warm en is lastig te plaatsen als er airco op de auto zit !
Mvg Rover2Rover
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Ik heb ook een Janspeed, maar dan wel onder mijn Rover 100.
Het is overigens spruistuk en voorpijp in 1 stuk, dat plaatst wat lastig, maar de flow is vervolgens wel beter.
Het is overigens spruistuk en voorpijp in 1 stuk, dat plaatst wat lastig, maar de flow is vervolgens wel beter.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Dat is idd op te lossen door speciale "tape" maar vergeet dan niet de tape ook waterdicht te "coaten" . Omdat het spruitstuk van mild steel is wordt het niet aanbevolen dit te doen ivm verhoogde slijtage van het spruitstuk .
Als je googled vind je diverse voor en tegenstanders van het "tapen" .
Zelf heb ik het niet gedaan en gekozen voor hitteschildjes van de MG ZR.
Ik heb voor mijn 200vi de EM997 van Jan Speed .
Voor de rover 100 is het de EM109 (wordt niet meer gemaakt , maar via ebay UK "Mufflerdoug" heb ik er nog een kunnen laten maken die heeft nl de mal van Jan Speed )
Als je googled vind je diverse voor en tegenstanders van het "tapen" .
Zelf heb ik het niet gedaan en gekozen voor hitteschildjes van de MG ZR.
Ik heb voor mijn 200vi de EM997 van Jan Speed .
Voor de rover 100 is het de EM109 (wordt niet meer gemaakt , maar via ebay UK "Mufflerdoug" heb ik er nog een kunnen laten maken die heeft nl de mal van Jan Speed )
Oh ja , ik was nog een ZEER belangrijk deel vergeten !
ALS JE HET SPRUITSTUK PLAATST HEB JE EEN SPORTKAT VAN JAN SPEED NODIG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het originele spruitstuk is korter en heeft een voorpijp , dus als je je originele kat wild houden moet je de hele boel aanpassen .
Ik heb gekozen voor een compleet systeem van voor tot achter voor de MG ZR .
Dit moest echter wel aangepast worden voor het plaatsen onder een rover 200.
Met name de eindemper die zat wel 5 cm lager dan de bumper .
ALS JE HET SPRUITSTUK PLAATST HEB JE EEN SPORTKAT VAN JAN SPEED NODIG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het originele spruitstuk is korter en heeft een voorpijp , dus als je je originele kat wild houden moet je de hele boel aanpassen .
Ik heb gekozen voor een compleet systeem van voor tot achter voor de MG ZR .
Dit moest echter wel aangepast worden voor het plaatsen onder een rover 200.
Met name de eindemper die zat wel 5 cm lager dan de bumper .
volgens mij was het tapen de oorzaak dat het spruitstuk van Gurt uiteindelijk gescheurd is. Door het strakke wikkelen kon het spruitstuk niet meer goed uitzetten...Game (R)over schreef:Dat is idd op te lossen door speciale "tape" maar vergeet dan niet de tape ook waterdicht te "coaten" . Omdat het spruitstuk van mild steel is wordt het niet aanbevolen dit te doen ivm verhoogde slijtage van het spruitstuk .
Als je googled vind je diverse voor en tegenstanders van het "tapen" .