Wij vinden onze rover 75 de mooiste

75 en 75 Tourer
Smurfing
MG-R Freak

Bericht door Smurfing »

Uh geen competitie?

Wat dacht je van de bmw's de audi's en de mercedessen. Is toch wel serieuze competitie te noemen.

En als er dan geen competitie is waarom zie ik ze dan niet elke dag?
:mrgreen:

O ja nog 1 dingetje.... nou weet ik wel es een keer dat jouw 75 de vetste mooiste en weet ik wat meer is van nederland :lol:
2005/2006 Rover 114 GTi MPi '94
2008/2009 Rover 114 si '94
2009/2010 Rover 114 GTi MPi '92
2013/.... Rover 200 BRM '99

Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
tophaar

Bericht door tophaar »

He Smurf,

Ik bedoel geen competitie in nieuwe modellen, de Rover 75 is een one of a kind warvan er niet om de 1,5 jaar een nieuwere van komt.

En inderdaad WIJ vinden dat onze Rover op zijn mooist is en daar hebben we dan ook in geinvesteerd om een unieke rover neer te zetten naar onze smaak.

Maar een R75 2.5v6 sterling in originele staat vindt ik ook een supermooie auto al gaat mijn smaak naar de eerste serie uit en vinden wij het model na 2004 minder mooi.

Ik en mijn vriendin zijn gewoon supertrots op onze rover en we hadden bijna een v8 gekocht vorige week maar vonden hem gewoonweg niet zo mooi als de onze zoals die nu is.

Dus nu niet zo smurfig doen he ;)
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

je kan ook een v8 kope, en de ouwde voorkant er op zetten ;)
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

Je kan ook een ZT kopen en ombouwen naar 75 :mrgreen:
tophaar

Bericht door tophaar »

Johnny,

Ik heb ermee gereden en het v8 geluid is echt subliem!!!! Maar toen ik hem op zijn staart trapte was het verschil niet echt om WAUWWW te roepen :( Ook de kleur was goudachtig en het interieur niet zo mooi en de onze had meer opties :? Daarom hebben we mede dankzij dit geweldige forum de achterlichten vervangen de auto verlaagd en een dubble demper besteld. In totaal koste dit 1200 euro en we hopen met de demper ook een mooi diep geluid te krijgen zeker met de K6 motor die toch al lekker roffelt moet dat een mooie aanvulling zijn.

Dit scheelt ons 15000 euro en dan hebben we toch wat we willen. Dit advies heb ik overigens van mijn vriendin en ze heeft me na een paar gesprekken weten over te halen :D ( ze heeft me overtuigd dat die van ons mooier was en 1 op 5.4 km toch echt te gortig werd, al met al mocht ik het niet :D )

Ik kijk trouwens samen met mijn vriendin uit naar de volgende meeting om ook de 100, 25, 45 en 75 van andere te komen te bewonderen.

Maar dan moet ik nog wel de krassen die erop gezet zijn laten overspuiten en de auto polijsten anders durf ik niet :)

Ik heb trouwens de titel aangepast want wij hebben niet de mooiste maar Wij vinden die van ons de mooiste :D

Al met al heb ik hoop ik kunnen laten zien dat de 75 geen ouwe lullenbak hoeft te zijn en ook gemod kan worden zodat je het niet te maakt maar subtiel toch veel kan veranderen.

Heb je de achterlichten trouwens gezien in het filmpje?? Ik vind het zoooo vet en zo'n kleine maar doch grote verandering!

http://www.youtube.com/watch?v=rv0d8W22 ... r_embedded
Mean Green

Bericht door Mean Green »

valt wel op dat je altijd op de stoep staat :mrgreen:
titel kwam trouwens al duidelijk over had je mij betreft niet aan hoeven passen ;)
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

lampe zijn inderdaad mooi.

maar dan zien we jullie volgende week zaterdag wel 8)
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
Smurfing
MG-R Freak

Bericht door Smurfing »

Achja laat ik eerlijk zijn. IK vind deze ook de mooiste :mrgreen:

en nee dat hoeft niet in de titel. :lol:

Ik heb echt respect voor jullie hoor. Getuigd toch van een stukje lef en creativiteit om zo een auto aan te passen. Dus in huize meppel gaat het petje even af voor het harde werk en het eventueel lullige overkomen. (alweer) menn ik moet echt ens op mn mond en vingers gaan letten :lol:

Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
Smurfing
MG-R Freak

Bericht door Smurfing »

tophaar schreef:Johnny,

Maar dan moet ik nog wel de krassen die erop gezet zijn laten overspuiten en de auto polijsten anders durf ik niet :)
Geen zorgen zet em maar lekker naast mijn 100 :p Gegarandeert dat in de staat waarin die nu is niemand wat zegt over een paar krasjes op je 75 ;)

Pim
MG-R Addict

Bericht door Pim »

Hi Tophaar,

http://www.youtube.com/watch?v=mDZ9p6f2gE8

Ziet er niet slecht uit en kinkt goed !!!!!

Het filmpje is niet zo heel duidelijk / scherp, dus kun je een goede foto maken hoe je de rechter pijp in / onder de bumper laat uitkomen.

Welk bedrijf heeft dit voor je geregeld en de aanpassing onder de auto zou ik ook wel graag willen weten.

Groet, Pim
Rover 75 Tourer CDTi Club - 615.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
p@p@zs
MG-R Core

Bericht door p@p@zs »

:fiew: Heej, lekker kontje ;)

Mooi man :!:
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

Smurfing schreef: Geen zorgen zet em maar lekker naast mijn 100 :p Gegarandeert dat in de staat waarin die nu is niemand wat zegt over een paar krasjes op je 75 ;)
en waar ware jullie nou?

@ tophaar: dikke pijpe 8)
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
Smurfing
MG-R Freak

Bericht door Smurfing »

Dat weet je best :cry:

Pim
MG-R Addict

Bericht door Pim »

Hi Tophaar,

Heb alle pagina's nog eens dooegelezen en de details over je uitlaat gevonden:
Overigens ben ik vandaag bij http://www.pmperformance.nl/ geweest en daar hebben ze een RVS dubbele uitlaat aangemeten met dubbele eindstukjes. Ik heb gekozen voor een medium uitlaatgeluid gezien je kunt kiezen uit low, medium en high. En 31 maart is ie klaar, wel een kostbare grap van 767 euro maar dan hebben we ook wat we willen op maat gemaakt.
http://www.youtube.com/watch?v=IkXH8chPALY

Eén vraagje houd mij nog bezig: zitten de eindpijpen volledig onder de bumper of heb je net als bij de ZT een uitsparing in de bumper ?

Groet, Pim
Rover 75 Tourer CDTi Club - 615.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
tophaar

Bericht door tophaar »

Waar waren jullie? wist niet dat er een meeting was maar ik kom pas als die gespoten is :D

Ik heb op de zaak mijn fototoestel liggen en daar heb ik veel foto's opstaan die ik heb gemaakt toen de uitlaat werd gemaakt en gemonteerd.

Die zal ik zeker nog plaatsen.

De pijpen zijn zo hoog mogelijk in de bumper verwerkt en de uitsparringen zijn er dan ook netjes ingezaagd.

Druk druk nu met de paasdagen maar zal in de loop van de week meer filmpjes en foto's posten.

Groeten,

Sal
p@p@zs
MG-R Core

Bericht door p@p@zs »

Mooi geluid ;)
Plaats reactie