probleem toerental
probleem toerental
heb een nieuw probleempje
als ik nu bvb 3000tr aan hou en dan mijn gas loslaat valt mijn toerental terug tot bijna onder de 500 toeren waarna hij dan serieus begint te schokken en dan toch nog de kracht vind om zijn stationair toerental te halen
ook hoor je de motor heel soms keer stotteren tijdens stationair draaien maar aan toerenteller is niets te zien ....
heeft iemand een idee hoe dit komt?
als ik nu bvb 3000tr aan hou en dan mijn gas loslaat valt mijn toerental terug tot bijna onder de 500 toeren waarna hij dan serieus begint te schokken en dan toch nog de kracht vind om zijn stationair toerental te halen
ook hoor je de motor heel soms keer stotteren tijdens stationair draaien maar aan toerenteller is niets te zien ....
heeft iemand een idee hoe dit komt?
dit is voor een renault dus zal niet helemaal t zelfde zijn ma dan heb je n beetje n idee 
Het zwarte gedeelte met de stekker is je stappenmotor.
Deze kun je demonteren door de 2 schroefjes los te draaien en de stekker los te nemen.
Hier zie je de gedemonteerde stappenmotor.
Je ziet hier dat het grijze puntje vuil is.
Deze goed schoonmaken met bijv. Carburateurreiniger (verkrijgbaar bij automaterialenzaak)
Ook moet je het huis waar het motortje in zit goed schoonmaken
Het motortje moet gangbaar zijn, maar gaat niet soepel.
Als hij echt zwaar gaat moet je hem inspuiten met kruipolie.(bij gele pijl)
Voorzichtig op en neer bewegen totdat hij wat soepeler gaat.(blauwe pijl)
Na het schoonmaken alles weer netjes terugmonteren.
Als je dan toch bezig bent, kun je meteen de gasklep schoonmaken.
Daarvoor moet de zwarte aanzuigslang die van het luchtfilter naar de gasklep gaat gedemonteerd worden.
De gasklep schoonmaken met een doek die ingespoten is met carburateurreiniger.
Als dit niet helpt zal er een compleet nieuw huis gemonteerd moeten worden.
De stappenmotor is namelijk niet los leverbaar.

Het zwarte gedeelte met de stekker is je stappenmotor.
Deze kun je demonteren door de 2 schroefjes los te draaien en de stekker los te nemen.
Hier zie je de gedemonteerde stappenmotor.
Je ziet hier dat het grijze puntje vuil is.
Deze goed schoonmaken met bijv. Carburateurreiniger (verkrijgbaar bij automaterialenzaak)
Ook moet je het huis waar het motortje in zit goed schoonmaken
Het motortje moet gangbaar zijn, maar gaat niet soepel.
Als hij echt zwaar gaat moet je hem inspuiten met kruipolie.(bij gele pijl)
Voorzichtig op en neer bewegen totdat hij wat soepeler gaat.(blauwe pijl)
Na het schoonmaken alles weer netjes terugmonteren.
Als je dan toch bezig bent, kun je meteen de gasklep schoonmaken.
Daarvoor moet de zwarte aanzuigslang die van het luchtfilter naar de gasklep gaat gedemonteerd worden.
De gasklep schoonmaken met een doek die ingespoten is met carburateurreiniger.
Als dit niet helpt zal er een compleet nieuw huis gemonteerd moeten worden.
De stappenmotor is namelijk niet los leverbaar.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
sorry, maar dat is BS.
Die IACV zit 99.9% van de tijd helemaal dicht. Hij laat alleen een beetje extra lucht toe als de motor erg koud is, zodat hij een wat hoger toerental draait.
Trek de stekker er maar eens af, dat maakt geen enkel verschil als de motor warm is.
Persoonlijk denk aan de MAP sensor.
Die IACV zit 99.9% van de tijd helemaal dicht. Hij laat alleen een beetje extra lucht toe als de motor erg koud is, zodat hij een wat hoger toerental draait.
Trek de stekker er maar eens af, dat maakt geen enkel verschil als de motor warm is.
Persoonlijk denk aan de MAP sensor.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Boarderken
- MG-R Freak
- Berichten: 981
- Lid geworden op: di okt 25, 2005 10:19 pm
- Woonplaats: Lochristi (België)
Is me niet vreemd, heb er wel meer vreemde redeneringen gehoord als ik er ook op school zat :Plittldevil schreef:bij mij op school hebben ze gezegd dat het mss kan komen door een slechte massa ergens ofzo....
vraag mij niet hoe ze op het idee gekomen zijn
02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180