Te veel olie
Te veel olie
Hoi,
Had gistere in mijn mg zr 105 wat te veel olie gedaan. ik denk een half litertje te veel ong. is dat heel schadelijk voor de motor?
ik heb er vandaag 30 km mee gerede maar er branden geen lampjes en er komt ook geen echte witte wolk of lichtblauwe wolk uit de uit laat. en hij loopt gewoon soepel naar mijn weten..
Weet hier iemand wat van?
gr,
Had gistere in mijn mg zr 105 wat te veel olie gedaan. ik denk een half litertje te veel ong. is dat heel schadelijk voor de motor?
ik heb er vandaag 30 km mee gerede maar er branden geen lampjes en er komt ook geen echte witte wolk of lichtblauwe wolk uit de uit laat. en hij loopt gewoon soepel naar mijn weten..
Weet hier iemand wat van?
gr,
mij hebben ze in het school gezegd dat dit niet echt aan te raden is...
omwille van dat de krukaswangen dan in de olie zouden kunne draaien wat dan extra weerstand zou geven en iets zou doen met die olie...
ook hebben ze gezegd als je dat voor hebt gwn je olie filter eens moet afdraaien en laten leeglopen en dat je dan +- een half literke kwijt zijt.
omwille van dat de krukaswangen dan in de olie zouden kunne draaien wat dan extra weerstand zou geven en iets zou doen met die olie...
ook hebben ze gezegd als je dat voor hebt gwn je olie filter eens moet afdraaien en laten leeglopen en dat je dan +- een half literke kwijt zijt.
Dankje voor de tips. ik ben voor de zekerheid naar de garage gegaan.. die zeide dat een half litertje extra niet heel erg is. dus heb verder er niks uit laten lopen..ivoniehe schreef:Het makkelijkste is effe je carterplug los te draaien en wat eruit laten lopen.
Succes
Maar nu heb ik wel weer een ander probleem erbij.. ik merkte zaterdag dat me auto gewoon te warm werd. ff gekeken naar de koelvloeistof. nou die zat gewoon ver onder het minimum dus gelijk na de garage.. hebbe ze gister een liter bijgegooid.. maar de volgende dag staat ie onderhand weer droog.. dus er moet ergens een lek zijn denk ik dan..:S
Ik hoop een slangetje ergens dat kost me niet zo veel.. anders gaat het me nog een duur grapje worden denk ik....
Ik heb niet eg t idee dat er veel rook uit komt ofsow.. maar heb niet eg gelet of er een plasje ligt.. ik moet donderdag weer terug na de garage dus hoop maar dat t een slangetje is ofsow..ivoniehe schreef:ff in de gaten houden of er een plasje koelvloeistof onder je auto ligt...dan zal het waarschijnlijk een slang zijn ofzo.
Als er ook veel witte rook uit je uitlaat komt vrees ik het ergste
- Johnny_D
- MG-R Freak
als er al te wijnig kvs in zat helpt dat ene litertje niet echt. een kvs systeem heeft makkelijk 7liter nodig. dus als er in het jouwe maar 5 zit, en de doet er 1 bij. kom je als nog te kort, en staat hij alsnog droog.
wel even in de gate houde of de auto niet extreem wit rookt(dikke witte rook)
en of er smurrie onder de olie dop zit.(licht bruine drap, ook wel mayo genoemd)
en of er smurrie onder de olie dop zit.(licht bruine drap, ook wel mayo genoemd)
Ok.. nee er is geen extra rook te bekenne als ik aan t rijden ben.. en ook geen smurrie.. dus ik ga er maar vanuit dat t een slangetje is.. wacht in spanning donderdag even af hahaJohnny_D schreef:als er al te wijnig kvs in zat helpt dat ene litertje niet echt. een kvs systeem heeft makkelijk 7liter nodig. dus als er in het jouwe maar 5 zit, en de doet er 1 bij. kom je als nog te kort, en staat hij alsnog droog.
NouIk ben er geweest.. nu schijnt dat er een klein lekje is bij de radiateur zit.. maar niet dat het er echt uit loopt. als ik de radateur moet vervangen zal het wel het 1 en ander gana kosten.. ze konden alleen niet echt een prijs noemen.. weet iemand hier wat je daar ong voor kwijt bent om er een nieuwe in te laten zetten?gio87 schreef: Ok.. nee er is geen extra rook te bekenne als ik aan t rijden ben.. en ook geen smurrie.. dus ik ga er maar vanuit dat t een slangetje is.. wacht in spanning donderdag even af haha