Lekke kachelradiateur

214 216 218 220 25
Plaats reactie
scherpenhuysen

Lekke kachelradiateur

Bericht door scherpenhuysen »

Een maatje van me heeft een lekke kachelradiateur in zijn 200.
Moet heel het dashboard los om deze te vervangen of is daar op een minder arbeidsintensieve manier bij te komen?
tomcat.t16
MG-R Core

Bericht door tomcat.t16 »

Ja. Het dashboard eruit halen is vrij simpel, maar het moet, anders kun je er niet bij.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
scherpenhuysen

Allright!

bedankt voor je antwoord!
Dan eens even uitzoeken hoe en wat, heb bij meerdere auto's het dash wel eens losgetrokken, is niet moeilijk maar wel veel werk.
Nog tips wellicht van zaken waar je gegarandeerd tegenaanloopt?
Een schroefje dat persé los moet maar achter een gelijmde plastic plaat zit waar vloerbedekking tegenaan geplakt is waar een buis tegenaan geklemd zit ofzo?
tomcat.t16
MG-R Core

Bericht door tomcat.t16 »

Als je de deuren opent zie je aan beide kanten van het dashboard een plaatje, wat je eruit kunt wippen. Daarachter zit een boutje. Verder moet je achter de middenconsole nog wat losmaken. Achter het klokje. Bij de zekeringenkast ook nog dacht ik. Ander moet je Mark16v even een PM sturen, hij heeft een makkelijke handleiding. Stelt echt niks voor (zeker niet als je Franse wagens gewend bent ;) ), alleen het is al een tijdje geleden dat ik er een dashboard uit heb gesloopt dus weet het niet allemaal meer precies. Succes, en laat het resultaat ook even weten.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
scherpenhuysen

OK thanks voor de tips.
Het zal dan wel goedkomen, als we maar een beetje weten waar we moeten kijken. Heb het bij ZXen en Xantia's ook al vaker gedaan en vooral bij die laatste is het een pestklus om het dash los te halen. Geef me wat dat betreft maar een BX, dashboardkastje losschroeven en je trekt die radiateur zo uit het kachelhuis.
Moar we goan eens kieken! Uitkomst zal ik hier dan ook wel neerzetten ;)
scherpenhuysen

Duss, maatje van mij heeft er geen zin in en wilt (veel) goedkoper rijden, als in bromfiets.
De auto staat bij deze te koop voor 500 euro, heeft ongeveer 140.000 kilometer gelopen en APK tot januari 2011.
Of het de kachelradiateur is is niet helemaal zeker, het kan ook de aansluiting zijn bij het schutbord. Wat wel zeker is is dat ie vrij hard lekt, rijden kan wel maar je moet dan iedere zoveel kilometer stoppen om even koelwater bij te tanken.
De auto staat in Tilburg.

Het gaat om een Rover 200, zilverkleurig, 76KW 1.4 motor, kenteken is 52-HJX-5, auto is vorig jaar zomer voorzien van een nieuwe koppeling, distributieriem + koprevisie in 2008 (rekeningen ter inzage aanwezig)

Voor meer info: sekowski (at) gmail (dot) com
Plaats reactie