Xenon enz

Plaats reactie
p@p@zs
MG-R Core

Xenon enz

Bericht door p@p@zs »

Vanmiddag de xenon ingebouwd. Was ff pielen voordat t zat. Nu heb ik wel wat vragen;

Het lampje paste net niet helemaal lekker, kan dit kwaad?
Heb bij monteren even de accu verwijderd omdat dat wat fijner werkte qua ruimte. Bij het terugplaatsen en contact maken hoorde ik een paar keer wat tikken vanuit het blok en een hoog fluittoontje wat met ongeveer een 30 seconden ophield. Enig idee iemand????

De auto loopt verder netjes stationair. :| :?:
Wallie123

Bericht door Wallie123 »

Ik zou niet weten wat die tikken kunnen zijn maar weet wel dat de starters van je xenon een hoog geluid maken bij het opstarten van je lampen..
Niels 25
MG-R Freak

Re: Xenon enz

Bericht door Niels 25 »

het lampje zou normaal moeten passen hoor. heeft dezelfde fitting als een originele lamp.
Martijn

Piep....

Bericht door Martijn »

Ik ben maar een leek, maar ik heb zelf ook zoiets, maar ik denk zelf dat het met het alarm te maken heeft.

Groeten, Martijn
p@p@zs
MG-R Core

Bericht door p@p@zs »

De fitting is idd hetzelfde maar het glas is wat langer en raakt nu de voorkant van die aluminium behuizing die het lampje omvat.

Het fluittoontje kwam of uit het blok zelf of uit de computer (dat platte alu ding wat tegen het schutbord aanhangt)

De lampen doen het overegins prima, mooi helder licht :)
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

Dat getik kan kloppen. net als dat gefluit.
Dat doet de mijne ook als de accu er even afgeweest is. Je systeem heeft dan even zonder spanning gezeten en word dan weer op spanning gebracht. Het zou dus kunnen dat bepaalde relais normaal gesproken onder spanning staan, zodra je de accu eraf haalt valt die spanning weg. Als je de boel dan weer aansluit komt er weer stroom op de relais te staan en die hoor je dan klikken.

Dat je xenon lampen iets raken in je lamp lijkt me niet helemaal ok.
Zit de lamp wel recht in de fitting?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
p@p@zs
MG-R Core

Bericht door p@p@zs »

Ja ze zitten er recht in :evil: Heb nog ff gebeld naar mn vaste accesoire dealer waar ik al pakweg 8 jaar kom en die zei dat tie t 1x eerder had meegemaakt, dat was bij n Alfa maar dat pastte echt niet.

Volgens hem kon het in principe geen kwaad, en tja ze doen het dus hopen dat ze het blijven doen :|
Vind trouwens wel dat het lampglas aan de buitenzijde warm(er) word, was bij gewoon halogeen niet zo dacht ik.
Afwachten en duimen maar ;)
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

klopt je lichtbeeld wel dan ? ( a.p.k. gezien dan ? )
Normaal gesproken zou xenon minder warm moeten worden dan normale verlichting :?
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
MGPete
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door MGPete »

Welk type Xenon lamp heb je?

Ik heb gister in mijn MKII een Pilot Pro Line H7 6000K kit ingebouwd zonder problemen.
Wat ik in de topics op ZCentral over Xenon heb begrepen is dat de MKI H7R lampen nodig heeft omdat de H7's tegen het afdekkapje komen :?
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
p@p@zs
MG-R Core

Bericht door p@p@zs »

MGPete schreef:
Ik heb gister in mijn MKII een Pilot Pro Line H7 6000K kit ingebouwd zonder problemen.
Ik heb zelf ook H7 6000K, merk weet ik niet want heb de verpakking al weggegooid,
Ik heb dan niet die korte? versie want de voorkant van t lampje raakt dus die alu huls die in de lampbehuizing zelf zit.
Ze doen het nog steeds dus wilde ze maar laten zitten :|

Lichtbeeld is verder wel goed denk ik want ik heb nog geen seinen van tegenliggers gehad :D ;)
WouterRover25

Bericht door WouterRover25 »

p@p@zs schreef:Ja ze zitten er recht in :evil: Heb nog ff gebeld naar mn vaste accesoire dealer waar ik al pakweg 8 jaar kom en die zei dat tie t 1x eerder had meegemaakt, dat was bij n Alfa maar dat pastte echt niet.

Volgens hem kon het in principe geen kwaad, en tja ze doen het dus hopen dat ze het blijven doen :|
Vind trouwens wel dat het lampglas aan de buitenzijde warm(er) word, was bij gewoon halogeen niet zo dacht ik.
Afwachten en duimen maar ;)
als ik jou was zou ik er wel wat aan doen; als de lamp er niet helemaal lekker in zit schijnt die ook niet goed recht vooruit en zal je misschien medeweggebruikers verblinden. daarnaast kan het dat de lamp eerder kapot gaat omdat het glas ergens tegenaan komt. en het zullen wel dure lampen zijn..?
p@p@zs
MG-R Core

Bericht door p@p@zs »

[quote

Lichtbeeld is verder wel goed denk ik want ik heb nog geen seinen van tegenliggers gehad :D ;)[/quote]

Dat schreef ik ;) Prijs viel mee, rond 130 eurie
Plaats reactie