Streetwise 1.4 16v 103pk start niet meer

214 216 218 220 25
type3

Streetwise 1.4 16v 103pk start niet meer

Bericht door type3 »

Gisteren morgen merkte ik tijdens het rijden dat als ik gas gaf, de auto stotterde en niet zijn volledige vermogen gaf. 's avonds naar de garage gereden met het zelfde probleem. Daar heb ik de bougie's vervangen, de bougie van de 4e cilinder zag zwarter dan de andere 3.
Hierna startte de auto helemaal niet meer. Ik hoor als ik probeer te starten dat hij wil aanslaan maar slaat toch niet aan. Benzine krijg ik nog, heel de werkplaats ruikt ernaar nadat ik probeer te starten :oops: :oops:, en als we de bougiedoppen ( van de 2e en 4e cilinder) testen vonken ze nog goed. Bij de 1e en 3e cilinder zitte op de bougiekoppen de bobijnen en als we die testen vonken ze minder dan de andere 2.
Vandaag hebben we de auto ook uitgelezen, hier stond een foutcode op de 4e cilinder (die met de zwarte bougie)

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Morgen gaan we beginnen met de bobijnen te vervangen
Gebruikersavatar
Joep
MG-R Addict
Berichten: 305
Lid geworden op: do apr 10, 2008 6:35 pm
Woonplaats: Brabant

Bericht door Joep »

Misschien kort door de bocht, maar heb je de bougie volgorde goed teruggezet?
type3

Bericht door type3 »

Die staan nog goed volgens mij, van de bobijn op de eerste cilinder gaar de bougiekabel naar de 4e, en van die op 3e gaat hij naar de 2e. Ik heb de kabels speciaal laten staken ik de bobijn op de 3e cilinder zodat ik mij daarin niet zou vergissen
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Probeer het eens in het Nederlands, want zoals ik het lees klopt of je eerste verhaal niet of het tweede.

Bij wasted spark hoort 1-4 en 2-3 bij elkaar.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
type3

Bericht door type3 »

118GTR schreef:Probeer het eens in het Nederlands, want zoals ik het lees klopt of je eerste verhaal niet of het tweede.

Bij wasted spark hoort 1-4 en 2-3 bij elkaar.
zo zitten ze, de bobijn op de eerste hangt samen met de 4é en de bobijn op de 3é hangt samen met de 2e

als we ze testen vonkt per set van 2, die waar de bobijn op zit minder dan die waar geen bobijn opzit.
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

nog ff mischien een domme vraag. maar krijcht de auto wel brandstof? licht er bijvoorbeeld geen plasje benzine onder? mischien is je benzine lijding kapot. aangezien je dat ruikt.
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
type3

Bericht door type3 »

benzine leiding is niet kapot, voor dat we bougies vervangen hadden reed de auto ook nog
Gebruikersavatar
Grade
MG-R Addict
Berichten: 436
Lid geworden op: za jul 04, 2009 5:33 am
Woonplaats:
Locatie: Heerenveen

Bericht door Grade »

wanneer heb je het brandstoffilter voor het laatst verwisseld?
''it's a rover, the engine won't turn over''

Rich hall
Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 26473
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum

Bericht door Dr Doggystyle »

hoe zit het met de verdeelkap en rotor ?
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
type3

Bericht door type3 »

brandstoffilter is vervangen bij 50000km
Gebruikersavatar
Grade
MG-R Addict
Berichten: 436
Lid geworden op: za jul 04, 2009 5:33 am
Woonplaats:
Locatie: Heerenveen

Bericht door Grade »

type3 schreef:brandstoffilter is vervangen bij 50000km
en hij staat nu op? niet toevallig vpower erin gedaan>?
''it's a rover, the engine won't turn over''

Rich hall
type3

Bericht door type3 »

hij heeft er nu 64000, ik gewone super 98 getankt bij Q8 gelijk altijd
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Als hij met de oude bougie redelijk liep en met de nieuwe totaal niet, dan zou je zeggen dat het aan de bougie ligt of aan hoe je het in elkaar hebt gezet.

Kijk eens of je een compressietest kunt regelen, dan weet je of de kleppen goed sluiten.

Een goed lopende motor heeft compressie, lucht/brandstof in de juiste verhouding en op het juiste moment een vonk. Het moet aan 1 van die dingen liggen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Probeer eens om hem aan te slepen, en kijk eens naar de massa verbindingen.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
type3

Bericht door type3 »

@ 118gtr: Compressie hebben we gemeten, daar was alles in orde, met de oude bougie's leek het of hij op 3 cilinders liep.

@bam: aanslepen heeft niet veel nut denk ik, hij heeft nadat de bougies vervangen waren even gedraaid, maar dan moest ik volgas geven, startpilote gebruiken, kwam hij niet boven de 1200rmp en dan viel hij stil.
littldevil

Bericht door littldevil »

veel zeggen als auto niet goed start of stotterd een klein beetje deo of dergelijke in verbrandingskamer spuiten om het aanslaan te verbeteren...
Plaats reactie