Motor kapot, distributieriem????????

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Cipi

Motor kapot, distributieriem????????

Bericht door Cipi »

Hoi,

Helaas heeft de motor van mijn 416 het begeven :cry: :cry:
Mijn vrouw belde mij enkele dagen geleden dat de motor een vreemd geluid maakte. Zij stopte onderweg bij een vriendin. Even later belde ze terug dat het geluid weg was. Enkele minuten later belde ze weer.
helaas, de motor deed niks meer.
Toen ik ben gaan kijken heb ik de kap van de distributie riem eraf gehaald om te kijken of deze misschien kapot was. Dus niet.
Echter toen ik de wagen in z'n 5de versnelling zette en wij hem probeerden te bewegen zag ik dat de motor volledig blokkeerde. Er bewoog niks meer. Alleen de volledige motor zette zich scheef in z'n rubbers.
Nu vertelde een vriend van mij dat het ook kan zijn dat de riem geen grip meer meer heeft en daardoor alles ik vast geslagen.
Wij zullen zien.
Echter mijn vraag nu. Ik heb een hele tijd gelden ergens een schema gezien over het los en vast draaien van de cylinderkop. Ik vind dit niet meer.
Wie weet waar ik dit kan vinden?

Groeten Dirk
Grade
MG-R Addict

Bericht door Grade »

dat van die riem klopt wat die vriend van je zegt dan zitten er geen ''tanden'' meer in kan je makkelijk visueel even checken
''it's a rover, the engine won't turn over''

Rich hall
tomcat.t16
MG-R Core

Bericht door tomcat.t16 »

Als ik mijn auto op een helling met de neus naar beneden zet en hij staat enkel in zijn vijf dan beweegt hij ook niet denk ik :? of begrijp ik je verkeerd nu?

In het midden beginnen en kruislings naar buiten werken
zoals de onderstaande getallen, ik heb er geen idee van hoeveel bouten er bij jouw blok zitten maar dit is het principe...

10 5 1 3 7 12
11 8 4 2 6 9

VOORBEELD!
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Cipi

Bericht door Cipi »

peter.evers schreef:Als ik mijn auto op een helling met de neus naar beneden zet en hij staat enkel in zijn vijf dan beweegt hij ook niet denk ik :? of begrijp ik je verkeerd nu?

Ik denk dat wanneer jij je wagen in de 5de versnelling op een helling dat jij je wagen onder aan de helling bijeen kunt zoeken;-)))))))))
Normaal duw je de wagen door de versnelling heen, zoch zeker zoveel dat de de zuigers en nokkenassen bewegen.

In het midden beginnen en kruislings naar buiten werken
zoals de onderstaande getallen, ik heb er geen idee van hoeveel bouten er bij jouw blok zitten maar dit is het principe...

10 5 1 3 7 12
11 8 4 2 6 9

VOORBEELD!
;) ;) ;) ;)
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Bij de k-serie zijn het 10 bouten, en bij het losdraaien geeft de volgorde niet zoveel zolang je het maar een beetje sprijt, en eerst allemaal een beetje los, dan allemaal helemaal los.
Dopje E12 = socket torq
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie