heey guys,
ben van plan om wat metertjes in de BRM te gaan hangen, omdat ik tochwel het blokje in de gaten wil houden.
dus ik wil er een olie temperatuur meter, vullingsgraad en een voltmeter om het compleet te maken.
heb zitten kijken bij autostyle, leuke meters gevonden.
alleen hoe moet ik die olie temp / olie druk gaan aansluiten.
ik weet via een duitse MGF Site dat het K 1800 vvc blok een oliedruk & olie temp sensoren heeft bij het oliefilterhuis.
verhaaltje over de olietemp sensor van de duitse mgf site;
The gauge has YAC00060 or could possibly be YAD on it.
I have contacted VDO who recognised their number (02 323 605/310.284/056/001) and gave me the calibration, but it doesn't match with the info on your site. They say 60 degC = 293 Ohm, 120 deg C = 56.4 Ohm and 170 deg C = 19.6 Ohm
nu is de vraag.....
zou ik van deze sensor mijn meetwaardes kunnen afhalen zonder al te gekke afwijkingen? en heeft iemand al zoiets gedaan bij z'n 200?
autostyle metertjes
- Robbrm
- MG-R Fanatic
autostyle metertjes
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today"
- Robbrm
- MG-R Fanatic
vandaag me auto even op de brug gehad voordat ik naar school ging.
op mijn filterhuis zit alleen de oliedruk sensor, dus nietzoals beschreven op de site van de Mg-F.
Voorbereidingen zijn er wel(in werkplaatshandbook staat ook de olie temp aangegeven als if fitted daar), het is alleen een kwestie van gat boren en draad tappen en universele sensor die bij de universele sensor hoort
.
dus ik ga is op zoek naar een 2e hands Oliefilterhuis van een K blok om het netjes te verbouwen.
op mijn filterhuis zit alleen de oliedruk sensor, dus nietzoals beschreven op de site van de Mg-F.
Voorbereidingen zijn er wel(in werkplaatshandbook staat ook de olie temp aangegeven als if fitted daar), het is alleen een kwestie van gat boren en draad tappen en universele sensor die bij de universele sensor hoort

dus ik ga is op zoek naar een 2e hands Oliefilterhuis van een K blok om het netjes te verbouwen.
- Robbrm
- MG-R Fanatic
na een tijdje op de sloop een oliefilterhuis gevonden voor bijna niks.
en ook de tellers zijn binnen.
het leuke is dat in het huis een stopje zit die met het draad 1/8 NPT in zit de oliedrukschakelaar heeft ook 1/8 npt. dus de sensoren die ook 1/8npt hebben schroef je er zo in
ik moet alleen een gat bijboren en tappen want ik wil 2 sensoren in bouwen, oliedruk en olietemperatuur en de originele oliedruksschakelaar moet er natuurlijk ook nog bij.
oliefilterhuis met het stopje

de sensoren erin, net origineel
en daar ging het om.

morgen op de zaak de auto nog even op de brug zetten en kijken hoeveel ruimte ik heb voor de sensoren.
en ook de tellers zijn binnen.
het leuke is dat in het huis een stopje zit die met het draad 1/8 NPT in zit de oliedrukschakelaar heeft ook 1/8 npt. dus de sensoren die ook 1/8npt hebben schroef je er zo in

ik moet alleen een gat bijboren en tappen want ik wil 2 sensoren in bouwen, oliedruk en olietemperatuur en de originele oliedruksschakelaar moet er natuurlijk ook nog bij.
oliefilterhuis met het stopje

de sensoren erin, net origineel

morgen op de zaak de auto nog even op de brug zetten en kijken hoeveel ruimte ik heb voor de sensoren.