Beste mede forumers,
Heb een klein probleempje met een rover 400 van een kennis van me.
Allereerst is de koppakking lek,maar dat schijnt een kwaaltje te zijn.
De auto heeft 320.000km op gas gedraaid en loopt niet slecht.
Het enige echte probleem is is dat de kachel niet meer warm wordt.
Nu heb ik vandaag de slangen los gehaald die door het schutbord naar binnen lopen.
Als ik daar nu met de luchtspuit doorheen spuit komt het gewoon aan de andere kant eruit.
Verstopt zit hij dus niet,het zelfde geld voor het kachel kraantje.
Alle slangen worden dan ook warm als hij stationair draait.
TOCH wordt het binnen niet warm.
Snap er niks van en vraag dan ook of iemand hier ervaring mee heeft.
Rene
Kachel problemen
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Ik heb dat ook eens gehad, en uiteindelijk bleek het toch de kachelkraan. Die leek wel open te gaan, maar deed dat stiekem niet. Beide kanten voelden wel warm, want er was wel een klein beetje stroming.
Overigens ook een keer een kapotte waterpomp meegemaakt, waarbij het schoepenwieltje vrij over het asje kon draaien. Er stroomde dus amper water, maar...de temp bleef keurig binnen de normen(warm water stijgt enz..) tenminste bij normaal weer en normaal gebruik. Niet stil gaan staan in het zonnetje met dat ding.
Overigens ook een keer een kapotte waterpomp meegemaakt, waarbij het schoepenwieltje vrij over het asje kon draaien. Er stroomde dus amper water, maar...de temp bleef keurig binnen de normen(warm water stijgt enz..) tenminste bij normaal weer en normaal gebruik. Niet stil gaan staan in het zonnetje met dat ding.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
Re: Kachel problemen
ik denk dat dit
als je te wijnig kvs in je systeem hebt zitten, word de kaggel ook niet warm.
Mijn 214 had namelijk het zelfde. lijding werd wel warm, omdat er wel een beetje nog doorheen ging, maar niet warm genoeg voor de kaggel.
als je je systeem afvult heb je kans dat hij het weer doet.
Maar het is beter dat je eerst je pakking maakt, want anders sta je het voor jan met de korte achternaam te doen. + dat doorrijde met een lekker pakking nooit goed is voor je blok
en ditrene500sec schreef: Allereerst is de koppakking lek,
wel eens met elkaar te maken kunne hebben. een lekker koppakking kan leide tot koelvloeistof verlies.rene500sec schreef: Het enige echte probleem is is dat de kachel niet meer warm wordt.
als je te wijnig kvs in je systeem hebt zitten, word de kaggel ook niet warm.
Mijn 214 had namelijk het zelfde. lijding werd wel warm, omdat er wel een beetje nog doorheen ging, maar niet warm genoeg voor de kaggel.
als je je systeem afvult heb je kans dat hij het weer doet.
Maar het is beter dat je eerst je pakking maakt, want anders sta je het voor jan met de korte achternaam te doen. + dat doorrijde met een lekker pakking nooit goed is voor je blok