Werkt zo'n luchtfilter nou echt?
Was vndaag bij v. Noort heb wat problemen met starten,
hoop dat dat vnavond beter is met 4 nieuwe bougies en origineel luchtfilter... heb nu een green storm,
maar ze vertelde me dat die gewoon veel te klein is en de auto de brandstoftoevoer zo afsteld op de lucht die hij krijgt,
dus wil ook zeggen dat ik nu vermogen verlies heb.
hoop dat dat vnavond beter is met 4 nieuwe bougies en origineel luchtfilter... heb nu een green storm,
maar ze vertelde me dat die gewoon veel te klein is en de auto de brandstoftoevoer zo afsteld op de lucht die hij krijgt,
dus wil ook zeggen dat ik nu vermogen verlies heb.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Bull, een storm is "net" groot genoeg. Bedoelt tot 160pk, liever wat meer marge natuurlijk, maar zeker niet "veel te klein".
Bovendien als hij al te klein zou zijn dan had je er meer last mee in de zomer dan nu, de lucht is nu dikker en er zit meer zuurstof in.
Bovendien als hij al te klein zou zijn dan had je er meer last mee in de zomer dan nu, de lucht is nu dikker en er zit meer zuurstof in.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Kheb het idee dat de green op mijn ZR 105 ook wat aan de kleine kant is voor de 100pk.
Liever een 150PK filtertje erop
Op de BMW rij ik met een K&N van een Chevy V8 tot 500PK
Echt een Huge ding
Zou vandaag de rest van de inlaat gaan afbouwen maar kom net een Siliconen mof te kort :S
Volgende week dinsdag dus pas foto's
Liever een 150PK filtertje erop

Op de BMW rij ik met een K&N van een Chevy V8 tot 500PK
Echt een Huge ding

Zou vandaag de rest van de inlaat gaan afbouwen maar kom net een Siliconen mof te kort :S
Volgende week dinsdag dus pas foto's

Sinds ik mn inlaat traject (wat nog niet af is) heb verlengt is er een merkbaar verschil wanneer het koppel traject zn intrede doet. Nu was me bekend hoe langer de inlaat hoe mooier het koppel. Deze was normaal echt aanwezig bij 4200rpm. Nu voel ik hem op 3800rpm er al inkopme. Het voordeel dat ik nu met een grotere gasklep rij dus hoger in de toeren geen vermogen hoef in te leveren. Na dinsdag als die af is post ik weer wat film materiaal en pics 

Ik had de 48mm. Toen eerst de 52mm klep gemonteerd. Liep de MG al aardig beter op. Maar nu ik dat filter helemaal tot de rechter koplamp door heb verlengt vernam ik duidelijk een eerdere intrede van acceleratie. Hij begint nu met 3800rpm fatsoenlijk te trekken wat ie voorheen pas vanaf 4200 deed.
Vanmiddag het laatste onderdeeltje ophalen en dan eindelijk de boel afbouwen.
Vanmiddag het laatste onderdeeltje ophalen en dan eindelijk de boel afbouwen.
Copy paste

Hoe rijdt het nu?
Persoonlijk gezegd 100x beter dan origineel, 10x beter dan gewoon de green filter op 1 enkele bocht.
Het oppakken van het vermogen gaat veel geleidelijk en hij begint toch echt eerder op te pakken in de lagere toeren.
Het doorhalen naar 7000rpm icm de grotere gasklep gaat helemaal mooi!

Hoe rijdt het nu?
Persoonlijk gezegd 100x beter dan origineel, 10x beter dan gewoon de green filter op 1 enkele bocht.
Het oppakken van het vermogen gaat veel geleidelijk en hij begint toch echt eerder op te pakken in de lagere toeren.
Het doorhalen naar 7000rpm icm de grotere gasklep gaat helemaal mooi!