Rovers,
Enige dagen geleden stelde ik alhier de vraag wat te doen bij een lekke koppakking. Ik kreeg het advies niet verder te rijden en ik begon enkele garages te bellen. Blij werd ik niet van de prijzen die ik hoorde en dat in deze al dure maand. (prijzen zat overigens soms 400 euro verschil in).
aldo gaf me de tip 118gtr te mailen en ik kreeg snel een mail terug van 118gtr met een hele uitleg (wat er allemaal vervangen moest worden met de prijs erachter vermeld, onderaan keurig de prijs die ik totaal moest betalen).
Binnen enkele dagen bleek ik in staat om de auto op een andere wagen te vervoeren naar Jouke (forumnaam 118gtr). Zijn behuizing leek een beetje op Rover heaven: maar liefst vier Rovers stonden er waaronder een BRM en een zwaar opgekietelde 100 (of 118...een auto waarin ik me nooit verdiepte...check zijn site, zeker de moeite waard).
Jouke verschafte me een goede uitleg wat er zou gebeuren (knap, ik ben dan wel liefhebber maar technisch gezien een nerd, en toch begreep ik hem) en liet me een voorraad onderdelen zien waar menig Rover enthousiast jaloers op zal zijn.
Twee dagen later kon ik de wagen dus weer ophalen en... wat je normaal nooit gebeurd als je een auto ophaalt... Het werd goedkoper!
Dit omdat er niets gevlakt hoefde te worden (ik was erop tijd bij geweest en had nimmer een te hete motor gehad). Een leuke verrassing daar je normaal bij reparaties vaak te horen krijgt dat men meer narigheid vond.
Jouke bleek ook nog wat kleine dingetjes te hebben gerepareerd (slangklemmen ed) die zijn tere Roverhart waarschijnlijk pijn hadden gedaan.
Naast de financiële afwikkeling volgde een enthousiaste uitleg van aandachtspunten betreffende mijn VI. En, niet onbelangrijk, weer in begrijpelijke taal (ja lach maar...). Met die aandachtspunten ga ik zeker verder.
Los van de reparatie heb ik een gepolijste rvs strip op de motor laten zetten. Dit na de enthousiaste tip van Jouke en verdomd...het staat mooi.
Op de terugrit heb ik uiteraard niet te gek gedaan (ik was voorzien van tips van Jouke) en de auto voelde goed aan.
Al met al een zeer goede ervaring.
aldo bedankt voor de tip.
Jouke bedankt voor de goede en zeer correcte zorgen.
All the best
ps ik weet dat ik geen prijs heb vermeld , dit lijkt me iets wat aan Jouke is.
Koppakking VI VERVOLG
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Thanks Guys,
Weet wel dat het tegenwoordig een stuk lastiger is omdat ik 90% van mijn tijd in Belgie zit.
Maar graag gedaan en veel=lang plezier ermee.
Weet wel dat het tegenwoordig een stuk lastiger is omdat ik 90% van mijn tijd in Belgie zit.
Maar graag gedaan en veel=lang plezier ermee.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!