Vraagje mbt oliesoorten.
Ik heb zelf nogal een sportief rijgedrag en verlang soms nogal veel van mn motorblok. Daarintegen wil ik ook het beste voor mn motorblok (ZR 105)
Welk type olie kan je het beste toepassen??
Zou leuk zijn als voor elk type rover hier het ff vermeld wordt er en eer sticky van gemaakt wordt? Mods??
Alvast bedankt!
Welke olie voor welk type rover
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
10W40 is altijd een gulden middenweg.
S'winters(koud) dan wil je meer richting 5W35, Bij warme zomers(spanje) meer richting 15W50.
Liever een bekend merk dan een troep merk
Liever een vol-syntheet dan een half-syntheet wat weer beter is als mineraal.
5W50 lijkt me extreem, die olie lijkt me erg dik voor nederland zelfs in de zomer. Het kan wel hoor, het valt in de marge, maar ik ben er vrijwel zeker van dat de 5W40 van hetzelfde merk beter is.
tenzij je gaat racen en je motor continue boven de 5K toeren zit, dan is een "50" wel aan te raden, vanwege de hogere olietemp.
S'winters(koud) dan wil je meer richting 5W35, Bij warme zomers(spanje) meer richting 15W50.
Liever een bekend merk dan een troep merk
Liever een vol-syntheet dan een half-syntheet wat weer beter is als mineraal.
5W50 lijkt me extreem, die olie lijkt me erg dik voor nederland zelfs in de zomer. Het kan wel hoor, het valt in de marge, maar ik ben er vrijwel zeker van dat de 5W40 van hetzelfde merk beter is.
tenzij je gaat racen en je motor continue boven de 5K toeren zit, dan is een "50" wel aan te raden, vanwege de hogere olietemp.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!