Koppakking 200 VI
Koppakking 200 VI
Rover freaks,
Ik denk dat ik nu aan de beurt ben. Al een paar weken raakte ik koelvloeistof kwijt wat ik steeds bijvulde met het idee: met iets beter weer ff naar kijken. In die periode had ik overigens nimmer een te heet blok.
Wel keek ik meerdere malen mijn oliedop na: geen mayonaise.
Vandaag voor het rijden weer oliedop bekeken en ja hoor: mayo, niet veel maar toch wat...
Snel wat boodschappen gedaan en bij tankstation ff gekeken of er olie bij moest. Het peilen lukte echter niet want: hele olie pijlstok zat onder de smurrie en de uitlaat gassen stonken...
* De acceleratie (of gebrek daaraan) kon ik gezien het weer niet meten. (Eén keer moest ik invoegen en dat ging prima, ook "vrat ik anderhalve week nog met gemak een Volkswagen VR6 op").
* De kleur van de uitlaatgassen kon ik niet goed beoordelen, zag eruit als eender welke wagen.
Mijn vragen:
# welk risico loop ik als ik nu blijf rijden? (ik moet deze week een tocht van 200 km maken...)
# waar kan ik (in de buurt van Delft) mijn auto laten maken (garage of bij rover enthousiast).
Bedankt voor jullie moeite
Ik denk dat ik nu aan de beurt ben. Al een paar weken raakte ik koelvloeistof kwijt wat ik steeds bijvulde met het idee: met iets beter weer ff naar kijken. In die periode had ik overigens nimmer een te heet blok.
Wel keek ik meerdere malen mijn oliedop na: geen mayonaise.
Vandaag voor het rijden weer oliedop bekeken en ja hoor: mayo, niet veel maar toch wat...
Snel wat boodschappen gedaan en bij tankstation ff gekeken of er olie bij moest. Het peilen lukte echter niet want: hele olie pijlstok zat onder de smurrie en de uitlaat gassen stonken...
* De acceleratie (of gebrek daaraan) kon ik gezien het weer niet meten. (Eén keer moest ik invoegen en dat ging prima, ook "vrat ik anderhalve week nog met gemak een Volkswagen VR6 op").
* De kleur van de uitlaatgassen kon ik niet goed beoordelen, zag eruit als eender welke wagen.
Mijn vragen:
# welk risico loop ik als ik nu blijf rijden? (ik moet deze week een tocht van 200 km maken...)
# waar kan ik (in de buurt van Delft) mijn auto laten maken (garage of bij rover enthousiast).
Bedankt voor jullie moeite
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Hoi Jongens,
ik studeer in Delft, dat is wel iets anders natuurlijk. Ik kan moeilijk gaan sleutelen op mijn studentenkamer.
Ik kom uit Hierden vlakbij harderwijk.
En om het compleet te maken studeer ik af in Leuven(belgie) en woon ik daarom in Oud-Heverlee.
p.s. ik maak een hoop kilometers de laatste tijd.
ik studeer in Delft, dat is wel iets anders natuurlijk. Ik kan moeilijk gaan sleutelen op mijn studentenkamer.
En om het compleet te maken studeer ik af in Leuven(belgie) en woon ik daarom in Oud-Heverlee.

Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- tomcat.t16
- MG-R Core
Ik ken iemand uit Oud Heverlee (blandenstraat) LOL, je mag hem ook naar Gemert brengen. Ik heb nu mijn nieuwe gereedschap (het neusje van de zalm) dus wil het graag gaan gebruiken :P118GTR schreef:Hoi Jongens,

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Ik heb hetzelfde meegemaakt, bij mij kwam het doordat mijn temperatuur regelaar stuk was, m'n radiator sloeg niet aan waardoor mijn motor oververhit geraakte, nu was mijn koppakking stuk, al een geluk hebben ze hem voor een redelijke prijs kunnen maken, ze hebben bij mij ineens de distributieriem vervangen.Mink015 schreef:Bedankt voor aanbod, ik heb echter reeds een afspraak met 118gtr.