Mijn 75 2.0 cdti die ik sinds gisteren heb, blijkt bij warme motor niet goed te starten.
Mijn vorige 2.0 cdt had ook last van dit euvel...
Is iemand bekend met dit verschijnsel?
De startmotor slaat goed aan
Verder viel mijn 75 gisteren op de autobaan uit....
Even de vluchtstrook op gegaan... volgens de brandstofmeter en de boardcomputer zat er nog voor een 60 km brandstof in.
Bij starten sprong hij niet aan.... dus een minuut of 5 gewacht, opnieuw geprobeerd .... en toen liep hij.... Ben naar de 1e pomp gereden en heb m volgegooid. Vanmorgen geen probleem.
Voorts... de knop in de bestuurdersdeur voor de bediening van het bijrijdersraam werkt niet goed; hij zit wat losjes. Het raam kan wel omlaag met die knop, maar niet omhoog. Iemand een tip voor de oplossing?
Nog een minpuntje; de knop van de binnenverlichting voor de bijrijder blijft niet ingedrukt als je er op duwt. Iemand een idee?
Al met al toch wat aandachtspunten voor mijn Gleiter...
Slecht starten bij warme motor
-
- MG-R Regular
- Berichten: 98
- Lid geworden op: wo dec 02, 2009 6:15 pm
- Woonplaats: Selfkant - Duitsland
- Contacteer:
Slecht starten bij warme motor
back to 75
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Het startprobleem zal waarschijnlijk liggen aan een van de opvoerpompen van je brandstofsysteem.
Wat betreft de andere 2 punten, de schakelaars even uit elkaar puiteren en zien of je het een beetje deudelijk kunt repareren. Zoniet, even zoeken naar gebruikte onderdelen.
Ik wil geen reclame maken
, maar voor die onderdelen zou je even kunnen bellen naar Hofstee in drachten. Tel nr is 0512-541531.
Wat betreft de andere 2 punten, de schakelaars even uit elkaar puiteren en zien of je het een beetje deudelijk kunt repareren. Zoniet, even zoeken naar gebruikte onderdelen.
Ik wil geen reclame maken

-
- MG-R Regular
- Berichten: 98
- Lid geworden op: wo dec 02, 2009 6:15 pm
- Woonplaats: Selfkant - Duitsland
- Contacteer:
Ik vermoed dat de schakelaar aan vervanging toe is, ofwel het gehele bedieningspaneeltje.
Ik heb in ieder geval nu 2 tips gekregen waar ik naar moet laten kijken voor wat betreft het slechte starten en voor wat betreft het uitvallen:
- nokkenassensor
- brandstoftoevoerpomp
Verder heb ik geleerd dat de meter van de brandstoftank niet zozeer de hoeveelheid brandstof meet en weergeeft, maar dat deze op basis van een gemiddeld verbruik de voorraad weergeeft.
Dat zou wellicht ook nog het uitvallen kunnen verklaren; ik heb dinsdag de auto gekregen en heb er vrij pittig mee gereden. De eigenaar gaf zelf aan een rustige rijstijl te hebben.... Dus wellicht reageerde de Gleiter wat onwennig op mijn rijstijl en moet ie zich nog wat aanpassen
Ik heb in ieder geval nu 2 tips gekregen waar ik naar moet laten kijken voor wat betreft het slechte starten en voor wat betreft het uitvallen:
- nokkenassensor
- brandstoftoevoerpomp
Verder heb ik geleerd dat de meter van de brandstoftank niet zozeer de hoeveelheid brandstof meet en weergeeft, maar dat deze op basis van een gemiddeld verbruik de voorraad weergeeft.
Dat zou wellicht ook nog het uitvallen kunnen verklaren; ik heb dinsdag de auto gekregen en heb er vrij pittig mee gereden. De eigenaar gaf zelf aan een rustige rijstijl te hebben.... Dus wellicht reageerde de Gleiter wat onwennig op mijn rijstijl en moet ie zich nog wat aanpassen

back to 75
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
De nokkenassensor kan wel startproblemen geven maar kan niet het afslaan veroorzaken. Deze sensor wordt door de ecu gebruikt tijdens het starten voor de cilinderherkenning zodat de ecu weet welke verstuiver aangestuurd moet worden. Wanneer de motor eenmaal loopt dan kun je gerust de stekker er af halen.
Krukas sensor wel maar dat weet je al
Krukas sensor wel maar dat weet je al
