De enige wielkast waar bij mij roest optreed is die linksachter waar een rubbere strip om de rand zit. De andere wielkasten hebben die rubbere strip niet. Je kan die erzo aftrekken.
Hebben jullie ook maar 1 zo'n strip?
Roest op wielkast
- Sander02
- MG-R Freak
Roest op wielkast
416SI 1996
-
JeroenOomen
Re: Roest op wielkast
De wielkasten gaan roesten door steenslag tegen de lak, dat rubber is er juist voor de lak te beschermen tegen inslag..Sander02 schreef:De enige wielkast waar bij mij roest optreed is die linksachter waar een rubbere strip om de rand zit. De andere wielkasten hebben die rubbere strip niet. Je kan die erzo aftrekken.
Hebben jullie ook maar 1 zo'n strip?
Bij mij zitten overal die strips (416si), alleen aan de linkerkant achter is hij eraf gevallen (ben op zoek naar een nieuwe)
-
Bart-K
- The Big Boss
Met of zonder rubber maakt weinig uit, roesten doen ze daar toch wel 
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy -> for sale
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy -> for sale
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Ik heb nnet op mijn 200 het voorspatbord gewisseld en heb die rubberstrip met hoge snelheid weggegooid. Deze had het roestproces versneld
Gewoon met wassen de spons langs de binnenkant halen dan is er niets aan de hand.
Als er namelijk vuil in die rand zit en het wordt nat droogt dit niet, hierdoor gaat hij roesten.
Gewoon met wassen de spons langs de binnenkant halen dan is er niets aan de hand.
Als er namelijk vuil in die rand zit en het wordt nat droogt dit niet, hierdoor gaat hij roesten.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII