Lekke uitlaat? of holle demper...iig...veel lawaai
Lekke uitlaat? of holle demper...iig...veel lawaai
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en ook een noob op het gebied van de Rover 75, die ik twee weken geleden heb aangeschaft, dus daarom misschien deze domme vraag?
Ik had het idee dat de uitlaat lek is, omdat deze veel lawaai maakt. Vooral op de snelweg, net boven de 120/130 word het helemaal erg. Maar ook als ik optrek, hoor ik een zware brom.
De garage vertelde mij dat dit normaal was bij de Rover 75, omdat deze een "holle" demper heeft...
Klopt dit?
Het lijkt mij namelijk dat zo'n mooie "sjieke" auto, niet zo'n zware "luide" uitlaat moet hebben...
Heeft de garage gelijk? En hoort dit bij dit type Rover.
En zo ja...is hier iets aan te doen? Kun je een andere demper bestellen?
Hopelijk weten jullie meer.
Bij voorbaat dank,
Hermen
Ik ben nieuw op dit forum en ook een noob op het gebied van de Rover 75, die ik twee weken geleden heb aangeschaft, dus daarom misschien deze domme vraag?
Ik had het idee dat de uitlaat lek is, omdat deze veel lawaai maakt. Vooral op de snelweg, net boven de 120/130 word het helemaal erg. Maar ook als ik optrek, hoor ik een zware brom.
De garage vertelde mij dat dit normaal was bij de Rover 75, omdat deze een "holle" demper heeft...
Klopt dit?
Het lijkt mij namelijk dat zo'n mooie "sjieke" auto, niet zo'n zware "luide" uitlaat moet hebben...
Heeft de garage gelijk? En hoort dit bij dit type Rover.
En zo ja...is hier iets aan te doen? Kun je een andere demper bestellen?
Hopelijk weten jullie meer.
Bij voorbaat dank,
Hermen
Hi,
Ik denk dat dit je wel eventueel verder helpt.
http://www.r75.info/modules.php?name=Fo ... 66&start=0
Groet, Pim
Ik denk dat dit je wel eventueel verder helpt.
http://www.r75.info/modules.php?name=Fo ... 66&start=0
Groet, Pim
Dank voor jullie snelle reacties.
Even voor de duidelijkheid: het betreft een 1.8 benzine motor.
Maar als Bam zijn diesel al niet hoort, zal het dus inderdaad wel aan de uitlaat liggen.
De link van Pim heb ik gelezen. Maar mijn duits is niet dusdanig dat ik er alles van snap. Volgens mij hebben ze het over het boren van gaten in een wel/ of niet dubbelwandig gedeelte van de uitlaat en het maken van een lasbrug?? Heeft dat te maken met die "holle" demper waar mijn garage het over had?
Denk dat ik maar eens naar een andere garage ga en hem eens op de brug laat zetten. (En er dan zelf bij blijf staan
)
In ieder geval lees ik van geen van allen dat dit normaal is...
Nogmaals bedankt voor de reacties...
Even voor de duidelijkheid: het betreft een 1.8 benzine motor.
Maar als Bam zijn diesel al niet hoort, zal het dus inderdaad wel aan de uitlaat liggen.
De link van Pim heb ik gelezen. Maar mijn duits is niet dusdanig dat ik er alles van snap. Volgens mij hebben ze het over het boren van gaten in een wel/ of niet dubbelwandig gedeelte van de uitlaat en het maken van een lasbrug?? Heeft dat te maken met die "holle" demper waar mijn garage het over had?
Denk dat ik maar eens naar een andere garage ga en hem eens op de brug laat zetten. (En er dan zelf bij blijf staan

In ieder geval lees ik van geen van allen dat dit normaal is...

Nogmaals bedankt voor de reacties...
Hi hurmie,
Het zgn probleem "Hosenrohr" doet zich vooral voor bij de uitlaat van de KV6 motoren, eigenlijk niet bij de 1.8.
Lees dit eens:
http://www.r75.info/modules.php?name=Fo ... =hosenrohr
Groet, Pim
Het zgn probleem "Hosenrohr" doet zich vooral voor bij de uitlaat van de KV6 motoren, eigenlijk niet bij de 1.8.
Lees dit eens:
http://www.r75.info/modules.php?name=Fo ... =hosenrohr
Groet, Pim