52mm gasklep
Mijn ervaring is met een 1.6 waar ik een 52mm op gezet had. Eigenlijk het enige voordeel dat ik ervaarde was dat deze geen last had van het blijven hangen tijdens file rijden.
Tijdens het wegrijden merkte ik dat ik minder gas hoefde te geven om weg te rijden, maar dat vond ik eigenlijk vervelend. Qua vermogen of rijgedrag heb ik verder geen verschil gemerkt.
Tijdens het wegrijden merkte ik dat ik minder gas hoefde te geven om weg te rijden, maar dat vond ik eigenlijk vervelend. Qua vermogen of rijgedrag heb ik verder geen verschil gemerkt.
MG TF wannahave
- mg-zs
- Hairpin Hater
En vergeet niet de Pipercross luchtfilter.Striker schreef: Als ik me niet vergis heeft hij een ZS VVC. Hoe bedoel je geen verdere aanpassingen??
Op een 1.4 heeft 't nauwelijks nut. Misschien onderin iets vlotter, maar extra vermogen zal 't niet gaan opleveren.
Blijf erbij dat een 52TB niks veel toevoeg behalve betere respons

Commission No. ZS-005354
MG ZS
Rover Tourer
ja ma k heb dr zelf ook een ander filter opzitten 
Ma ik denk niet dat ik het ga doen
ben net een test tegengekomen van een zr 105.
Die hebben ze op de testbank gezet met een 48mm gasklep, en daarna met een 52mm klep.
Verschil: 1pk
dus denk niet dat het echt de moeite waard is ben ik bang voor.
Dat hij er iets mooier van gaat lopen zou dan het grootste voordeel zijn alleen ben ik opzich best goed te spreken hoe hij nu rijd.
bedankt voor de reactie's

Ma ik denk niet dat ik het ga doen

ben net een test tegengekomen van een zr 105.
Die hebben ze op de testbank gezet met een 48mm gasklep, en daarna met een 52mm klep.
Verschil: 1pk
dus denk niet dat het echt de moeite waard is ben ik bang voor.
Dat hij er iets mooier van gaat lopen zou dan het grootste voordeel zijn alleen ben ik opzich best goed te spreken hoe hij nu rijd.
bedankt voor de reactie's
Is vaak ook nog afhankelijk van de staat van het blok.
Blokken verschillen zowiezo van elkaar, geen enkele is gelijk.
Bij BMW ///M divisie wordt zelfs de laagst geteste waarde opgegeven van het minst sterke blok.
Neem de 3,0 bijvoorbeeld. 286PK, pak een nette uit de massa en je komt op 300+ PK uit.
Geen enkel blok is gelijk en elk blok zal anders reageren op een bepaalde modificatie.
Blokken verschillen zowiezo van elkaar, geen enkele is gelijk.
Bij BMW ///M divisie wordt zelfs de laagst geteste waarde opgegeven van het minst sterke blok.
Neem de 3,0 bijvoorbeeld. 286PK, pak een nette uit de massa en je komt op 300+ PK uit.
Geen enkel blok is gelijk en elk blok zal anders reageren op een bepaalde modificatie.
- Boarderken
- MG-R Freak
Heb ook een 52 mm gasklep gemonteerd.
Vorig jaar een dynorun in goes (met X power uitlaat) met de 48mm nog op => 94,7 pk & 117,0 Nm
Dit jaar terug gedaan (met X power uitlaat) en met de 52 mm => 95,0 pk & 120,6 Nm.
Ondanks een (waarschijnlijk) slecht ingestelde bank verwacht ik niet dat een wel correcte instelling veel extra zou gegeven hebben.
Overal waar ik lees over een 52 mm, lees ik een pk winst van 1a 2 pk...
Wat ik voelde na de switch:
- vlotter vertrekken, minder schokkerig
- meer vermogen in optrekken, ook al is't miniem.
- vlotter/geleidelijker optrekken
- toerental zakt minder snel tijdens schakelen
- meer gasrespons
- iets rustiger lopen
Vorig jaar een dynorun in goes (met X power uitlaat) met de 48mm nog op => 94,7 pk & 117,0 Nm
Dit jaar terug gedaan (met X power uitlaat) en met de 52 mm => 95,0 pk & 120,6 Nm.
Ondanks een (waarschijnlijk) slecht ingestelde bank verwacht ik niet dat een wel correcte instelling veel extra zou gegeven hebben.
Overal waar ik lees over een 52 mm, lees ik een pk winst van 1a 2 pk...
Wat ik voelde na de switch:
- vlotter vertrekken, minder schokkerig
- meer vermogen in optrekken, ook al is't miniem.
- vlotter/geleidelijker optrekken
- toerental zakt minder snel tijdens schakelen
- meer gasrespons
- iets rustiger lopen
02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
- Boarderken
- MG-R Freak
Gasklep monteren, contact in stand 2, 5x gaspedaal volledig induwen en dan zou het iet of wat moeten "afgesteld" zijn.rover-ppd schreef: (was iets met gaspedaal indrukken ofzo)
Kan iemand mij precies vertllen hoe dat moet of heeft iemand een link waar dit bescheven staat?
Bij volgend onderhoud dan de stepperpositie echt juist laten zetten met de diagnose-pc.

02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
en als hij hoog in de toeren blijft lopen staat in mijn eigen topic ook beschreven hoe je dit kan veranderen. die van mij bleef schommelen 900 tot 1300 toeren en met uitleg van boarderken heb ik dit kunnen verhelpen
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... c&start=32 zie pagina 2 en 3.
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... c&start=32 zie pagina 2 en 3.